Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Tableteista
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Topelius - 31.08.2012 kello on 07:37 ---Samsung galaxy tab2 löytyy muistikorttipaikka, laitteessa toimii myös flash ja kaikki juuri nuo maimitsemasi taulukkolaskenta ja tekstinkäsittely ohjelmat. En ole löytänyt vielä asioita mikä android laitteissa ei toimisi versus windows.
--- Lainaus päättyy ---
Tuo kuulostaa jo hyvältä.
Vielä, jos ne tekstinkäsittely ja taulukkolaskenta ovat yhteeensopivia saumattomasti MS ohjelmien kanssa. Sitä kun on työympäristössä satoja Windows pohjaisia koneita ympärillä, niin laitteet on toimittava yhteen.
Topelius:
Joo kyllä ne toimivat ihan moitteettomasti. Tietysti jos haluaa paljon välillä kirjoitella niin asuksen tanletti olis aika hyvä kun siihen saa telakka näppäimistön samaan hintaan mukaan. Siinä taisn jopa usb paikkakin, jos en nyt ihan väärin muista.
jip59:
Mulla on reissussa acerin 14" läppäri tai miniläppäri.
Mutta tabletti on alkanut kovasti kiinnostamaan. Työpaikalla oli kokeilussa iPad ja Samsung Galaxy Tab 10,1 kokoisena. Kun puhelimessakin on Androidin käyttis niin Samsungin laite huomattavasti paremmin "käteen sopivampi" kuin puoliksi syöty omena.
Mulla käyttö rajoittuu ainoastaan netin selailuun ja android toimii ilman kikkailua lisäosien kanssa.
Vielä kun hankii laitteen ilman 3G:tä jonka koen turhaksi hintakin pysyy siedettävällä tasolla.
Siis 3G:kö turha kysyy heti joku. KYLLÄ ainakin mulla... Puhelimessa (Samsung Galaxy Xcover) on liittymässä rajaton netin käyttö ja puhelinta on todella helppo käyttää WLAN tukiasemana. Nykyäänkin 2 tenavaa saattaa olla läppäreillään netissä yhtäaikaa kun matkailuatolla ollaan reissussa ja kun mulle tulee samaan aikaan puhelu niin hommat pelaa ilman tökkimistä.
Mutta makuasia... ( sanoo mäyräkoira kun muniansa nuoli ) kuten Rehupiikles sattuvasti laulussaan kuvailee...
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Topelius - 31.08.2012 kello on 21:08 ---Joo kyllä ne toimivat ihan moitteettomasti. Tietysti jos haluaa paljon välillä kirjoitella niin asuksen tanletti olis aika hyvä kun siihen saa telakka näppäimistön samaan hintaan mukaan. Siinä taisn jopa usb paikkakin, jos en nyt ihan väärin muista.
--- Lainaus päättyy ---
Eli läppäri ajaa asian ilman näppäimistön lisäämistä ::)
jip59:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 31.08.2012 kello on 21:32 ---Eli läppäri ajaa asian ilman näppäimistön lisäämistä ::)
--- Lainaus päättyy ---
Molempia on tullut käytettyä ja havainto on ollut että tabletin "virtuaalinäppis" ei oikeasti ole ollenkaan huono systeemi. En ole kaivannut "fyysistä" näppistä. Onhan ainakin Samsungin tabletteihin ollut saatavana jonkun valmistajan suojakoteloita jonka kannen kun avaa niin siinä on fyysinen näppis USB-piuhalla kytkettynä.. Ulospäin se on samannäköinen/kokoinen kuin omenakoneidenkin suojakotelo.
Kun tablettia on kokeillut/käyttänyt niin tuntuu että normi miniläppärikin on avattuna turhan iso ja painava.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta