rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ledit  (Luettu 67785 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
Vs: Ledit
« Vastaus #60 : 8.02.2011 kello on 12:44 »
Monessa loisteputki valaisimessa on 2x8W. Entä jos tilalle laitetaan 16W ledejä, valaisuteho olisi aivan eri luokkaa, no ei semmoista tehoa tarvitse, pari kolme wattia ledejä riittää.  :D

Loisteputki tuottaa umpärisäteilevää valoa, siis saman kokoisen valovirran, (360o) ja ledi-putki (~120o) hor/ver. - siitä se suurin ero ledin hyväksi  ;) Riippuen valaisimen optiikasta ja heijastimesta, valoa tulee tai ei itse kohteeseen tai ympäri seiniä ...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.02.2024 kello on 13:07
    • SF-Caravan Kymenlaakso ry.
Vs: Ledit
« Vastaus #61 : 8.02.2011 kello on 13:30 »
Loisteputki tuottaa umpärisäteilevää valoa, siis saman kokoisen valovirran, (360o) ja ledi-putki (~120o) hor/ver. - siitä se suurin ero ledin hyväksi  ;) Riippuen valaisimen optiikasta ja heijastimesta, valoa tulee tai ei itse kohteeseen tai ympäri seiniä ...
Minä luen tuon tuon tiedon loisteputken hyväksi. Niitähän on vain yleisvaliona, jolloin valon kuuluukin suuntautua joka suuntaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Ledit
« Vastaus #62 : 12.02.2011 kello on 15:56 »
  Minä kun olen tämmöinen vanha ukko,ja sidon perhoja aina reissussa ollessa,niin ainut oikea valo on hehkulamppu,kohdevalona,nämä
 
  "" pelleily-lamput"" vääristää värejä,tarkoitan lediä,ei hyvät !!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Ledit
« Vastaus #63 : 12.02.2011 kello on 16:06 »
Lainaus sivulta 1:

Omassa m-autossa luulen leditikkujen polttajaksi auton/laturin jännitettä. Ja, että nuo "Home"-tuotteet siedä/sietäneet ~14V jännitettä..
Toisissa SMD-ledeissä on driver (kait?), jollon käyttöjänniteenä lukee, esim. 12-16 DC V
Esim (kallis); http://www.ultraleds.co.uk/warm-white-bulb-26w23w-p-1879.html

Jos vaunussa on "se Dometicin muhennin", niin se kait osaa normiasumiskäytössä ajaa 12 V:lla ja laturina 13.8..14.4 V riippuen akusta, sen varaustilasta jne.. Mutta jos normiakkulaturi tai esim. 20A Mascot virtalähteenä, niin mikä mahtaa olla lampun kantajännite, jos se lataa samalla akkua?

No nyt muistin vilkaista, kun kävin vaunulla.

Siellä on Calira EVS 34, viaton kun on ollut niin ei ole tarvinnut aikaisemmin merkkiä kattoa.

Osaakos se pitää jännitteen tasaisena ladatessaankin?

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:04
Vs: Ledit
« Vastaus #64 : 12.02.2011 kello on 19:42 »
Lainaus sivulta 1:

No nyt muistin vilkaista, kun kävin vaunulla.

Siellä on Calira EVS 34, viaton kun on ollut niin ei ole tarvinnut aikaisemmin merkkiä kattoa.

Osaakos se pitää jännitteen tasaisena ladatessaankin?

Jos en väärin muista niin pitää jännitteen 14,45 voltissa ja virta pienenee latauksen aikana. Olen kerran törmännyt kyseiseen laturiin, mutta siitä on todella paljon aikaa, mutta ota huomioon muistini ja ikäni, se dementia. ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Ledit
« Vastaus #65 : 12.02.2011 kello on 19:48 »
^

Kiitti, mulla kyllä on vastakkainen havainto dementiastasi.

Vissiin harvinainen kampe, tehdaslisävaruste Knausissa Saksassa. Liekö Suomeen tuotu erilaisella?

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:04
Vs: Ledit
« Vastaus #66 : 12.02.2011 kello on 19:56 »
^

Kiitti, mulla kyllä on vastakkainen havainto dementiastasi.

Vissiin harvinainen kampe, tehdaslisävaruste Knausissa Saksassa. Liekö Suomeen tuotu erilaisella?

En muista, että missä vehkeessä laturi oli, mutta kuntoon se tuli. Toi dementia. ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: Ledit
« Vastaus #67 : 12.02.2011 kello on 19:59 »
^

Kiitti, mulla kyllä on vastakkainen havainto dementiastasi.

Vissiin harvinainen kampe, tehdaslisävaruste Knausissa Saksassa. Liekö Suomeen tuotu erilaisella?

Onko se tällainen?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Ledit
« Vastaus #68 : 12.02.2011 kello on 20:02 »
^

Juuri tuo. :)

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:04
Vs: Ledit
« Vastaus #69 : 12.02.2011 kello on 20:03 »
En muista kun noi on ulkopuolelta samanlaisia, mutta kannen käyrästä näkee, että lataa ensin täydellä teholla ja virta pienenee ja jonkun ajan ( ehkä 4 tuntia ) kuluttua putoaa ylläpitolataukseen 13,8 volttia. ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
Vs: Ledit
« Vastaus #70 : 12.02.2011 kello on 21:32 »
Lainaus sivulta 1:

No nyt muistin vilkaista, kun kävin vaunulla.

Siellä on Calira EVS 34, viaton kun on ollut niin ei ole tarvinnut aikaisemmin merkkiä kattoa.

Osaakos se pitää jännitteen tasaisena ladatessaankin?

En osaa sanoa - mjo33400 osaisi ehkä paremmin  :-\ Mittaamallahan tuo selviäisi..

Voihan olla, että Calira ladatessa vajaata akkua ei reagoi kuinkaan muutaman watin ledikuormaan, vaan painelee 14 V tuntumassa.  :-\

EDIT: Jaahas, parempaa tietoa olikin jo tullut  8)


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Ledit
« Vastaus #71 : 12.02.2011 kello on 22:04 »
^

Kai se pitäis ottaa itteään niskasta, ostaa kunnon mittari ja opetella käyttään.

Ollut vaan aina mulle henkimaailmaa nää sähköjutut. Mutta kai se ledi 14,x volttia kestää??

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
Vs: Ledit
« Vastaus #72 : 12.02.2011 kello on 22:13 »
^

Kai se pitäis ottaa itteään niskasta, ostaa kunnon mittari ja opetella käyttään.

Ollut vaan aina mulle henkimaailmaa nää sähköjutut. Mutta kai se ledi 14,x volttia kestää??

Tässä Claes Ohlsson -versio, joka ei tunnu kestävän  8)

Sieltä-täältä pimenee..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Ledit
« Vastaus #73 : 12.02.2011 kello on 22:18 »
^

Kai se pitäis ottaa itteään niskasta, ostaa kunnon mittari ja opetella käyttään.

Ollut vaan aina mulle henkimaailmaa nää sähköjutut. Mutta kai se ledi 14,x volttia kestää??

Normaali kirkas ledi toimii jotain 3.3-3.5 voltilla - loppu on etuvastuksen tai driverin mitoituksesta kiinni.

Jos etuvastus on mitoitettu 12 voltilla 20 milliamperiin, 14 volttia voi olla liikaa. Jos mitoitus on tehty 10 mA päälle, ei tarttee välittää latauksen aiheuttamista muutoksista.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Ledit
« Vastaus #74 : 12.02.2011 kello on 23:24 »
Tässä Claes Ohlsson -versio, joka ei tunnu kestävän  8)
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Sieltä-täältä pimenee..

Kuinkas paljon noilla on käyttötunteja takana?