rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ledit  (Luettu 67787 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Ledit
    « Vastaus #90 : 8.03.2011 kello on 15:53 »
    Juuri tuota yritän selvittää, mutta taidanpa tilata nuo hurjanhintaiset (2 euroo kipale) ledit kotio, otan pari ihan varalle ja kokeilen kotonakin. Täällä on mulla aika monta G4-halogeenia.

    Samalla iPhoneen varakaapelia ja vähän muutakin kivaa.
       mullapa on paksumpi ja pitempi kaapeli ku sulla ;D ;D ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
      • Omat kotisivut
    Vs: Ledit
    « Vastaus #91 : 15.03.2011 kello on 07:55 »
    Kertokaas miten teillä on 12V ledit kestäneet autossa/vaunussa? Ootteko laittaneet regulointia eteen?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Ledit
    « Vastaus #92 : 15.03.2011 kello on 08:07 »
    Ei yhtään ledi poltinta ole sipannut. Ei autossa, eikä mökillä. Ja ilman rekkulaa. :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Ledit
    « Vastaus #93 : 15.03.2011 kello on 10:52 »
    Nyt tuli DX:stä (Dealextreme.com) ledipaketti postiin, töitten jälkeen asentamaan ja kokeilemaan. Kesti 4 viikkoa, kun viipyi viikon jossain matkalla, myöhemmin tilaamani paketti tuli ensin eli kolmessa viikossa.

    Kiinnostuneille tiedoksi, että nyt oli DX:ään tullut saataville 2,2 W G4-ledejä. Hinta oli 2,49 euroa kpl. Todennäköisesti tilaan noita kotiin muutamaan paikkaan, joissa on 20W halogeenit samalla kannalla ilman himmentimiä. Ja ehkä laitan tuollaiset vaunun yleisvalaisimeen.

    Joka nappipattereita tarvii, niin ovat tuolla todella halpoja. Pitää vaan varautua siihen, että pakkauksessa saattaa olla epäkuntoisiakin, mutta hinnan ollessa alle 10% halpakauppahinnasta senkin sietää. Mittailin eilen saamani 2032 3V -patterit samassa paketissa alle 10 eurolla tulleella yleismittarilla, neljän jännite oli 3,45-3,49 V, mutta yksi jäi 2,7 volttiin, eli ei mahda toimia ainakaan auton avaimessa, jossa lopuillaan olleen patterin jännite oli vielä hivenen suurempi.
    « Viimeksi muokattu: 15.03.2011 kello on 12:16 »

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
    Vs: Ledit
    « Vastaus #94 : 15.03.2011 kello on 12:32 »
    ^

    Mahdatko jeesustella ei-insinöörin virheellisistä termeistä.

    Kai huomaat itsekin, että voltteja tarkoitin. Korjaanpa ne omaan viestiini, niin ei rassaa sinun pääkoppaasi.

    Sorry, en tarkottanut loukata. :-[

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Ledit
    « Vastaus #95 : 16.03.2011 kello on 16:28 »
    Ok, asia kunnossa.

    No nyt on ledit asennettu, viidessä kahdeksasta piti vaihtaa johdot ristiin, että toimi oikein päin. Pikkuhomma.

    Suosittelen kohteisiin, joissa vaaditaan enemmän valoa, noita ylempänä mainitsemiani tehokkaampia ledejä. Tilaan ittellekin sellaiset yleisvalaisimeen ja keittotason-tiskialtaan yläpuolelle. Vessassa ja pesualtaan päällä riittää nuo pienitehoisemmatkin .

    Hinta on niin edullinen, että noilla tekee kohtuunopeasti tiliä kotonakin kohteissa, joissa valoja poltetaan paljon.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.03.2012 kello on 14:58
    Vs: Ledit
    « Vastaus #96 : 28.03.2011 kello on 18:50 »
    Tilasin itekin kokeeksi noita DX:n G4 1.2W ledikiekkoja 6500K värisenä, valo vaikuttaa ihan hyvältä mutta ilman vertailukohtaa en osaa sanoa onko parempi kuin tuo 3500K lämmin valkoinen. Laitoin valaisimessa olleen maitolasin ledin päälle ja ainakin ilman jännitteen alentamista, laturin nokassa oltaessa, lasi kuumuu reilusti. Aika näyttää mikä on kestoikä.
     Loput auton valaisimet on "piikit pohjassa" mallia ja ajattelin että tilaan lisää näitä sivupiikki ledejä ja modaan piikit vain alle ja samalla laitan sarjadiodit.... vai onko jollain valmiiksi suositella jotain mallia jossa piikit pohjassa?

  • Vieras
  • Vs: Ledit
    « Vastaus #97 : 19.04.2011 kello on 21:57 »
    Tällasta on mun mökillä


    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:04
    Vs: Ledit
    « Vastaus #98 : 19.04.2011 kello on 22:00 »
    Komea, mutta keskeneräinen. Johto piiloon. Ei sovi kuvioon, tuo vaikka ketjua pitkin alas se johto. ;)

  • Vieras
  • Vs: Ledit
    « Vastaus #99 : 19.04.2011 kello on 22:02 »
    Ja kuistillakaan ei tarvi ennee siristellä... :D
    Tuli upotettua 10 metriä kirkasta ledi nauhaa möksään. ;D

  • Vieras
  • Vs: Ledit
    « Vastaus #100 : 19.04.2011 kello on 22:04 »
    Komea, mutta keskeneräinen. Johto piiloon. Ei sovi kuvioon, tuo vaikka ketjua pitkin alas se johto. ;)
    Joo tiedän Mjo mutta jos olisit paikan päällä et välttämättä huomais kun on niin lähellä verhoa tää toinen laita.
    Kokeilin sitä johdon laittamista ketjun sisällä mutta ottaa silmään pahemmin kun tuo nykyinen kytkentä.
    Notta se on siinä ny  ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: Ledit
    « Vastaus #101 : 19.04.2011 kello on 22:21 »
    Mun mielestä kylmät valot. Eikä ledeistä löydy lämmintä valoa?

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:04
    Vs: Ledit
    « Vastaus #102 : 19.04.2011 kello on 22:26 »
    Mun mielestä kylmät valot. Eikä ledeistä löydy lämmintä valoa?

    Kyllä löytyy. ;)

  • Vieras
  • Vs: Ledit
    « Vastaus #103 : 19.04.2011 kello on 22:34 »
    Noo minä kun olen muutenkin kylmä ihminen nii halusin nuo.Olis sillä mooveomiehellä ollu lämmintä valkoista mutta nou thx.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
    Vs: Ledit
    « Vastaus #104 : 19.04.2011 kello on 22:37 »
    Mun mielestä kylmät valot. Eikä ledeistä löydy lämmintä valoa?

    No mulla on mm. saunassa "hehkulampun keltainen" värisävy. Pitää olla jo periaatteesta vastaan, jos se sävy ei kelpaa silmälle.