Sivuja:
Toiminto
  • #3106 kirjoittanut Rölli 28 Nov 2014
  • mulla sama, erittäin kuiva valkkari ja pitsa uunis
  • #3107 kirjoittanut Rölli 28 Nov 2014
  • mutt pitsalle sitt punkkua... ja mull ainaki valkkarit menee maultaan perseelleen jos yli kympin prossat...
  • #3108 kirjoittanut Alan 28 Nov 2014
  • Riittävän kylmänä menee huonompilaatuinenki n.  Thumb
  • #3109 kirjoittanut sipu 29 Nov 2014
  • tässä sitä menikin ... lögiä % :lla parikin kupposta
    siivouksen kunniaksi Thumb
    jos viel yksi yömyssy
     ???.........juotavaa 
    ja sitten uneksimaan unia ihanaa .. :-*

    ja jos jotain kiinnostaa
    niin % :it tuli kossusta
    ja lögi oli .....valion valmiista lögipurnukasta
    jonka purnukan valmisti ystävämme  K... :-*
  • #3110 kirjoittanut seppoko 29 Nov 2014
  • tässä sitä menikin ... lögiä % :lla parikin kupposta
    siivouksen kunniaksi Thumb
    jos viel yksi yömyssy
     ???.........juotavaa 
    ja sitten uneksimaan unia ihanaa .. :-*

    ja jos jotain kiinnostaa
    niin % :it tuli kossusta
    ja lögi oli .....valion valmiista lögipurnukasta
    jonka purnukan valmisti ystävämme  K... :-*

    Onneksi istuin. Olisin nimittäin pudonnut pyllylleni, kun näin, että Sipu on vielä "linjoilla"!!  :D
  • #3111 kirjoittanut migel 29 Nov 2014
  • Olisi suolakurkkua, hunajaa ja turkkilaista jugurttia. Vaan ei ole kun Belugaa, ja niitä ei nyt malta ruveta aukomaan. :)

    Vaan jotakin otan, ehkä vähän väkevän.  8)


    Moi! Kun puhutte suolakurkuista niin mitä ja millaisia ostatte kun suolakurkuista puhutaan?
    Ite en ole suomesta oikein kunnon suolakurkkuja saanut,en sen jälkeen kun Helsingistä se venäläinen ravintola siellä punavuoren lähistöllä lopetti takavuosina.

    Ostin kerran Tallinnasta ämpärillisen maitohapatettuja suolakurkkuja ja ne oli melko hyviä mut kun säästelin niitä ja kun oltiin ryhmässä matkalla bussilla niinn ne otti köniinsä bussin lämpimässä ruumassa.

    Ainakin täällä etelässä ehkä lähimmäksi pääsee Myrttisen suolakurkut mut nekin vähän vaihtelee laadussa.

    Ite olen tehnyt lottien reseptillä suolakurkkuja mut kukaan muu ei niitä pystynyt syömään kuin minä,olivat niin tuimia että säilyivät yli kolme vuotta mun perunakellarissa syötävinä ...ne oli ihan legendaarisia. Jos teki mieli silliä ja perunoita niin mun suolakurkkua lehden ohuena ja keitinperunat riitti suolaisen kaipuuseen ja sillit unohtu1 :D :D :D

    Ihan uteliaisuudesta niin tunnetteko Myrttisen tuotteet keski-ja pohjois-suomessa?

    Jos jollakulla on pomminvarma valkosipulisuolakur kkuresepti niin auliisti saa laitta jakoon,(please)

    Ite olen arnoitettu valkosipulisuolakur kkufriikki ja noi tehdastuotteet ovat joko vähä-älyisille tai sitten sellaisille jotka eivät ikinä ole syöneet suolakurkkua ja luulevat niitä pakertavan! :D :D :D

    Ohjeita kehiin!                         t migel
  • #3112 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 29 Nov 2014
  • Minulla oli joskus vieraana vanhempi venäläinen rahvas poikansa kanssa. Hän otti lautaselle tarjoamiani suolakurkkuja. Maisteltuaan niitä, kun silmävältti hän muljautti kurkut poikansa lautaselle.  :D
    No, vodka kyllä maistu, niin pojalle kuin isällekkin.  ;D
  • #3113 kirjoittanut Aakku 29 Nov 2014

  • Moi! Kun puhutte suolakurkuista niin mitä ja millaisia ostatte kun suolakurkuista puhutaan?
    Ite en ole suomesta oikein kunnon suolakurkkuja saanut,en sen jälkeen kun Helsingistä se venäläinen ravintola siellä punavuoren lähistöllä lopetti takavuosina....
    Suomalainen puhuu yleensä suolakurkusta, vaikka kyseessä on etikkakurkku.
    Aitoa suolakurkkua saa joskus harvoin kaupoista lähinnä irtotavarana. Itse pidän kyllä enemmän etikalla ja sokerilla maustetusta kurkusta.
  • #3114 kirjoittanut jamppa508 29 Nov 2014

  • Moi! Kun puhutte suolakurkuista niin mitä ja millaisia ostatte kun suolakurkuista puhutaan?

    Ainakin täällä etelässä ehkä lähimmäksi pääsee Myrttisen suolakurkut mut nekin vähän vaihtelee laadussa.

    Jos jollakulla on pomminvarma valkosipulisuolakur kkuresepti niin auliisti saa laitta jakoon,(please)


    Noi on ihan hyviä saa ainakin Prisman venäläisestä hyllystä http://www.euro-east.fi/tuotteet/vihannessailykkeet-ja-salaatit/venalainen-suolakurkku-840-g450-g/

    Noista Myrttisen suolakurkuista saa ihan kelvolliusia valkosipulikurkkuja, kun ostaa sen ison peltiämpärin, viipaloi kurkut lasipurkkeihin, joukkoon reilusti valkosipulia ja hiukan merisuolaa, kaataa ämpäristä lientä päälle, et kurkut peittyy ja antaa olla kuukauden jääkaapissa, niin jo alkaa valkosipuli maistumaan  Thumb

    Turussa kun oli joku viikko sitten silakkamarkkinat, niin sieltä löyty tuommonen ja oli hyviä  Thumb




  • #3115 kirjoittanut Alan 29 Nov 2014
  • Minä en todennäköisesti ole koskaan maistanut oikeita suolakurkkuja. Jos kokeilisi noita Jampan linkittämiä venäläisiä. Tähän asti nuo felixit sun muut olleet vain ja ainoastaan käristyksen kaverina.

    Paljonkohan mahtaa elimistö saada suolaa tuollaisesta zakuska-annoksesta? Itellä on nyt tutkitusti verisuonet ja sydän hyvässä kunnossa, joten en ole turhaan suolaa viimeiset viitisentoista vuotta vältellyt. Nuorenahan sitä söi ja joi tasan mitä huvitti ja mikä helppoa ja halpaa oli, ei enää. Vaikka viiteenkymppiin on vielä hyvänlainen matka jäljellä.

    Minulla oli joskus vieraana vanhempi venäläinen rahvas poikansa kanssa.

    Tiennytkään, että sinä vihulaisen kanssa veljeilet ihan tuolla tasolla.  :o

    Ei siinä muuten mitään, mutta rupesin pohtimaan, että tuo ei oikein ole linjassa saksalaiskannanotto jesi kanssa.
  • #3116 kirjoittanut virpimu76 29 Nov 2014
  • Niin ne ennakkoluulot....ne ennakkoluulot.....
    Eikös ne sivuuttanna pitäny  :D

    Eiko liittymään isisjoukkoon mukaan ihan kivana kokemuksena vaan  ennakkoluulottomast Thumb  Thumb
  • #3117 kirjoittanut sipu 29 Nov 2014
  • Onneksi istuin. Olisin nimittäin pudonnut pyllylleni, kun näin, että Sipu on vielä "linjoilla"!!  :D

    joo tuli oikein revästyä
    ton valmisen kannalta  ;D
    mutta yöämyssy ja glöki
    antoi niin makeat unet
    että menikin 9 kun heräsin  ;D
  • #3118 kirjoittanut Alan 29 Nov 2014
  • Niin ne ennakkoluulot....ne ennakkoluulot.....
    Eikös ne sivuuttanna pitäny  :D

    Niin pitäisi ja juuri sitä tarkoitan... vanhaa asiaa käsittelen, kun siihen tuli uus näkökulma.  :)
  • #3119 kirjoittanut migel 29 Nov 2014
  • Noi on ihan hyviä saa ainakin Prisman venäläisestä hyllystä http://www.euro-east.fi/tuotteet/vihannessailykkeet-ja-salaatit/venalainen-suolakurkku-840-g450-g/

    Noista Myrttisen suolakurkuista saa ihan kelvolliusia valkosipulikurkkuja, kun ostaa sen ison peltiämpärin, viipaloi kurkut lasipurkkeihin, joukkoon reilusti valkosipulia ja hiukan merisuolaa, kaataa ämpäristä lientä päälle, et kurkut peittyy ja antaa olla kuukauden jääkaapissa, niin jo alkaa valkosipuli maistumaan  Thumb

    Turussa kun oli joku viikko sitten silakkamarkkinat, niin sieltä löyty tuommonen ja oli hyviä  Thumb




    Jumankekka ja vielä Perttelissä tossa ihan Salon kuppeessa ja vielä puh.no.kkin!!!Täytyypä tsekkailla josko vaikkapa lähettäis kottiin....!

    Kantsii kyllä kysellä täällä mistä vaan niin aina joku tietää!!!!   Thank´s Jamppa!   t migel
  • #3120 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 29 Nov 2014

  • Tiennytkään, että sinä vihulaisen kanssa veljeilet ihan tuolla tasolla.  :o

    Ei siinä muuten mitään, mutta rupesin pohtimaan, että tuo ei oikein ole linjassa saksalaiskannanotto jesi kanssa.

    Viärin kirjoitin. Vienan Karjalaisia olivat Jyskyjärveltä. Karjalaa hyö pakisi. Ryssä on ryssä ja natsi on natsi.  ;)
Sivuja:
Toiminto