Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Pää pystyyn eläkelläiset.

<< < (8/19) > >>

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko -  4.02.2011     kello on 20:43 ---   Niinhän tuota meille mamman kanssa tuli,liekkö ansaittu !!!   ;D ;D ;D

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä olet ansainnut kuten myös vaimosi. ;)

Onneva:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa -  4.02.2011     kello on 14:01 ---Ei sellaista osaa kovin moni ymmärtää, ei täällä ole perusduunareita kuin kourallinen.

--- Lainaus päättyy ---

Täällä myös rividuunari. Olen myös ammatinvaihtaja.
15 vuotta tein toimistotöitä ja 90-luvun laman aikaan vaihdoin ammattia. En haikaile takaisin.
Toimistosta kotiutuessa pää oli usein kuin "haminan kaupunki". Nykyisin olen ympäri vuoden ulkotöissä, työ on raskasta ja antoisaa ja ammattiosaamista sekä aivojakin joutuu käyttämään. Väsymys on toisenlaista, mutta ei näitä täysin eri ammatteja voi mitenkään verrata, kumpi kuormittaisi enemmän.
Tuntuu, että nykyisin työelämä ylipäätänsä kuormittaa ja on melkoisen vaativaa. Ei ole "löysiä" vaan mennään suoraan sesongista toiseen ja lomat on useinmilla aina väärään aikaan. Joka päivää joutuu paikkansa lunastamaan.

moon:

--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea -  4.02.2011     kello on 20:51 ---alkuajan ansioita ei edes laskettu nykyisiin eläkkeisiin mukaan.

--- Lainaus päättyy ---
Sepä... eläke alkoi kertyä 23vuotiaana. Siihen mennessä oli tehty jo monta tuntia töitä, lomilla ja 19 vuotiaasta yhtä soittoa.

joo o:

--- Lainaus käyttäjältä: moon -  4.02.2011     kello on 20:03 ---Työvoimaa hommatessa olen huomannut kuinka veteliä 75% nuorista on. Tarkoitan ikäluokkaa 20-25v. En ihmettele ettei näille löydy töitä. Vastaavasti vuosina 65 - 75 syntyneissä ihmisissä on tyyppejä, joiden tahdissa ja oma-aloitteisuudessa oikein hengästyy!

--- Lainaus päättyy ---

Jos ei lapselle opeteta mikä on oike ja väärä. Eikä hänelle aseteta rajoja (kotiintuloajat) eikä opeteta totteleen. Ei häneltä vanhempana voida vaatia täsmällisyyttä, koska hän ei tiedä mitä se on.
Itse olen saanut sellaisen kasvatuksen, että vaihtoehtoja ei ollut esim. tuleeko heinäpellolle vai ei, tehdäänkö sontakuorma talikolla vai ei. Vaan se tehtiin niinkuin isä sanoi ???
Luulen, että kolme lastani (-82 -84 ja 90) on saanut periä valitettavasti minulta, tätä samaa kasvatustapaa, pystymme niistä silti, nyt kun he ovat aikuisia keskusteleen jopa huumorilla.
He ovat kaikki nyt työelämässä ammattikoulupohjall a. Kun he täyttivät 18 v, en isommin ole heidän tekemisiin puuttunut. Tulevaisuus näyttää miten he jatkossa pärjäävät :)

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Onneva -  4.02.2011     kello on 21:05 ---Täällä myös rividuunari. Olen myös ammatinvaihtaja.
15 vuotta tein toimistotöitä ja 90-luvun laman aikaan vaihdoin ammattia. En haikaile takaisin.
Toimistosta kotiutuessa pää oli usein kuin "haminan kaupunki". Nykyisin olen ympäri vuoden ulkotöissä, työ on raskasta ja antoisaa ja ammattiosaamista sekä aivojakin joutuu käyttämään. Väsymys on toisenlaista, mutta ei näitä täysin eri ammatteja voi mitenkään verrata, kumpi kuormittaisi enemmän.
Tuntuu, että nykyisin työelämä ylipäätänsä kuormittaa ja on melkoisen vaativaa. Ei ole "löysiä" vaan mennään suoraan sesongista toiseen ja lomat on useinmilla aina väärään aikaan. Joka päivää joutuu paikkansa lunastamaan.

--- Lainaus päättyy ---

Hyvää tekstiä, noin se on.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View