Sivuja:
Toiminto
  • #46 kirjoittanut K.E.V 06 Feb 2011
  • Tuossa olis kanssa vähän samanmoinen, tosin vaatimattomampi (ja halvempi).

    http://www.netticaravan.fi/kauppiaat/Helsinki+Caravan+Oy/634/1/55397/0
    Mutta tuo Viitamaan laite on 2009 , siinä erilainen keula. Kaasupullonkoteloin een
    Lisäksi tuon helsinkicaravanin laitteen sisustusväri ei iske ainakaan minun silmään, joku voi tykkääkin.

    Edit:
    Omani löytyy seuraavasta esitteestä
    http://www.solifer.com/media/solifer_2007_sv.pdf
    Malli Artic560MHC
    Ja verhot vaaleat , puulistoilla. Penkit vaaleat joissa oliivinvihreät /vaaleat tyynyt . Ei varmasti kaikki tykkää. Meille oli sopivat
    Takapäässä parivuode ja toisella sivustalla taso jossa paikka tv:lle, toinen tv:n paikka eupäässä ja kolmas etuteltassa. Kaappitilaa todella paljon (kahdelle) .
  • #47 kirjoittanut ihaa 06 Feb 2011
  • Mihin perustuu Matkaajien vähäinen määrä nykyään niin autojen kuin vaunujen osalta ? TM:n matkailuautovertail ussa vuodelta -88 Matkaaja oli lähes 40000 markkaa kalliimpi kuin Dethleffs mutta ei tuo hinta tainnut ainakaan pahemmin suomalaisia haittaavan, sen verran suosittu tuo Matkaaja oli mutta millaisia nuo olivat laadultaan, eikö suomalainen pärjännyt laadussa saksalaiselle ?
  • #48 kirjoittanut 99 06 Feb 2011
  • Senverran pitää antaa periksi, ettei sisätiloissa olevaa jätesäiliötä taida saada tehdastoimituksena rahallakaan

    Detskuun ainakin on saanut (tehdas)lisävarusteena tuommoisen.
  • #49 kirjoittanut Ossi66 06 Feb 2011
  • Uskoisin että alkuvuosina ei myynti ollut kovinkaan vilkasta, vrt. esim. korealaiset autot.

    Tämän voin allekirjoittaa. Meillä oli 80-luvun lopulla myynnissä eurooppalaisia ilmalämmityksellä varustettuja vaunuja, helpompi olisi ollut myydä jääkaappeja eskimoille kuin niitä suomalaisille :o
  • #50 kirjoittanut Jushi69 06 Feb 2011
  • Ei piä katsoa ketjua jonka otsikossa lukee "vaunukuume" ;D

    Jep ja huolimattomampi katsoo otsikossa lukevan "vauvakuume".
    No tosin tuo vaunuilu kyllä edesauttaa siinäkin asiassa  ;D
    Se on tämä kevääntulo joka laittaa pään sekaisin näistä vehkeistä. :-\
    Noh katotaan nyt miten äijän käy.
  • #51 kirjoittanut ihaa 06 Feb 2011
  • Se on tämä kevääntulo joka laittaa pään sekaisin näistä vehkeistä. :-\
    Noh katotaan nyt miten äijän käy.

    Sitä voitaisiin laittaa äänestys pystyyn miten äijän käy mutta mä olen jo kallistunut sille linjalle että sinne Vuokatin rinteiden juurelle tulee kesään mennessä Kabe, muistelen ympäristöpaineiden olevan jo siellä muutenkin Kabeen päin. ;D
  • #52 kirjoittanut Dorotea 06 Feb 2011
  • Tämän voin allekirjoittaa. Meillä oli 80-luvun lopulla myynnissä eurooppalaisia ilmalämmityksellä varustettuja vaunuja, helpompi olisi ollut myydä jääkaappeja eskimoille kuin niitä suomalaisille :o

    Kyllä 70-luvulla myytiin mm. seuraavia eurooppalaisia vaunumerkkejä: Thomson, Munsterland, Piper, Knaus, Tabbert, Sprite, Wilk, Sinetti, Adria, ACE, Monza, Hobby nyt joitakin mainitakseni.
  • #53 kirjoittanut sipu 06 Feb 2011
  • Mutta tuo Viitamaan laite on 2009 , siinä erilainen keula. Kaasupullonkoteloin een
    Lisäksi tuon helsinkicaravanin laitteen sisustusväri ei iske ainakaan minun silmään, joku voi tykkääkin.

    Edit:
    Omani löytyy seuraavasta esitteestä
    http://www.solifer.com/media/solifer_2007_sv.pdf
    Malli Artic560MHC
    Ja verhot vaaleat , puulistoilla. Penkit vaaleat joissa oliivinvihreät /vaaleat tyynyt . Ei varmasti kaikki tykkää. Meille oli sopivat
    Takapäässä parivuode ja toisella sivustalla taso jossa paikka tv:lle, toinen tv:n paikka eupäässä ja kolmas etuteltassa. Kaappitilaa todella paljon (kahdelle) .



    jopas ovat solikkaa muutelleet ...tykkäsin kyl enenmän niist vanhemmist malleist ,jois kaapin ovet eivät olleet noin kruusatui ... noist en kyl tykkää yhtään ...jos ostaisin tuon uuden mallin tehtaalta niin vain siinä tapaukses,et saisin sen niillä simppelisimmillä ovilla ...ovat paljon siistimmän näköisetkin minun silmääni  ..tuo ei ole yhtään solikkamaista ..harmitus  :(
  • #54 kirjoittanut 99 06 Feb 2011
  • Ja verhot vaaleat , puulistoilla. Penkit vaaleat joissa oliivinvihreät /vaaleat tyynyt .


    Kivan näköinen värimaailma, voisin ottaa tuommoisen. Tosin mallin jossa on U-ryhmä, kun tykkään makoilla :)
    Vielä kun sais nuo kaapit tasaisina ilman noita krumeluureja, niin olis hyvä. Ja suihkukaappi  pitäis olla myös.
  • #55 kirjoittanut K.E.V 06 Feb 2011
  • Kyllä ne kaapit sais olla yksinkertaisemmat, uudemmassa ovat. Minulla on suihkuverho katossa olevassa kiskossa. Sitä tarttee tosi vähän kun yleensä yövymme paikoissa missä se on talon puolesta ;) Itse halusin nimenomaan EI u-ryhmällä. Tällöin saa ison pöydän. Mutta kuten aiemmin sanoin niin Polar 590 TRDB tai Solkku 630PH olisi maistuvia. Se ei tarttis kuin rahaa ja järjen vähentämistä  ::) Jottei ala miettimään ostoksen hintaa.
  • #56 kirjoittanut K.E.V 06 Feb 2011
  • Kyllä 70-luvulla myytiin mm. seuraavia eurooppalaisia vaunumerkkejä: Thomson, Munsterland, Piper, Knaus, Tabbert, Sprite, Wilk, Sinetti, Adria, ACE, Monza, Hobby nyt joitakin mainitakseni.
    Jep , minunkin eka oli Ace Ambassador , sitten oli CI-Europa ja Elddis jne , oi niitä aikoja. Onneks en vertaile niitä nykyvaunuihin kuten olen huomannut joittenkin käänteisesti tekevän  ::) :P :-X
  • #57 kirjoittanut Dorotea 06 Feb 2011
  • Tämä olisi meille se sopiva vaunu, varsinkin kun siinä on erillisvuoteet takana. Ainoa puute, että on yksiakselinen.

    http://www.nettikaravaani.com/polar/560/1323232
  • #58 kirjoittanut 99 06 Feb 2011
  • Mutta kuten aiemmin sanoin niin Polar 590 TRDB tai Solkku 630PH olisi maistuvia. Se ei tarttis kuin rahaa ja järjen vähentämistä  ::) Jottei ala miettimään ostoksen hintaa.

    Niin, eipä noissa ole muuta "vikaa" kuin hinta. Sille reilulle 10000€ kun löytyy helposti muutakin käyttöä.

    Mutta, niin kuin vanha sananlaskukin sanoo "Ei se ole kallis kun köyhälle"  ;D
  • #59 kirjoittanut K.E.V 06 Feb 2011
  • Tämä olisi meille se sopiva vaunu, varsinkin kun siinä on erillisvuoteet takana. Ainoa puute, että on yksiakselinen.

    http://www.nettikaravaani.com/polar/560/1323232

    Kyllä siihenkin tottuu. ;)
  • #60 kirjoittanut K.E.V 06 Feb 2011
  • Mutta, niin kuin vanha sananlaskukin sanoo "Ei se ole kallis kun köyhälle"  ;D
    Sinähän sen sanoit .  ::)
Sivuja:
Toiminto