Tässä istuimme Kangaslammen (Keravan karavaanareiden) puheenjohtajan ja parin aktiivisen puuhamiehen kanssa "kangiksen" saunassa ja jatkoimme vielä iltaa vaunussa. Totesimme että alueelle mahtuisi lisää kausipaikkalaisia sekä tottakai vierailijoita. Ajattelin itse sitten kertoa täällä vähän tarkemmin paikasta...
Kangaslampi on lähellä Pajulahden urheiluopistoa, matkaa opistolle tulee noin 1km. Itse alue on metsän keskellä ja alueella on oma lampi jonka rannalla on kuuluisa "Kangiksen" rantasauna. Rantasauna on vuosi sitten uusittu sisältä ja on nyt viimeisenpäälle hieno. Muuten alue on "erähenkinen" omatoimialue. Kaikki tarpeellinen on olemassa: asialliset puuceet (vesivessaa tässä yritetään saada), kesäkeittiö leivinuunineen, upea "mölytupa"-grillikota, toimistorakennus, oma tanssipaviljonki, vene Iso-Kukkasen rannassa (n. 3,5km päässä) (myös lammen rannalla on vene käytössä).
Hintatason on erähenkisesti edullinen... Tarkemmin hinnat voi tarkistaa verkkosivuilta:
http://www.sfckeravaanari.fi/kangaslampi.htmlNiinkuin täällä olleesta muusta keskustelusta on jo tullut ilmi niin tuloväylällä on puomi. Puomin saa auki soittamalla verkkosivulla oleviin numeroihin ja yleensä puomi aukeaa perjantaina iltapäivästä ja sulkeituu sunnuntaina iltapäivästä mutta kesällä puomi on usein auki jos alueella on asukkaita aamusta iltaan. Myös puomilla on puhelinnumerot johon tullessa voi soittaa mutta suositteltavaa olisi ilmoittaa tulostaa esim. puheenjohtajalle niin järjestetään puomi auki ja talvella varmitetaan että tie on aurattu.
Itse olen ollut alueella nyt kaksi vuotta ja olen kovasti pitänyt paikasta. Toimintatavat alueella ovat terveen järjen pohjalta suunnitellut ja turhasta ei nipoteta mutta kuri ja leirintarauha on ainakin minun aikanani hyvin pysynyt
Lapsiperheenä on ollut hienoa huomata ettei lasten eläminen ja leikkiminen tunnu häiritsevän ketään, joka joskus on joillakin alueilla aiheuttanut ristiriitoja. Päinvastoin lapsiperheet on toivotettu tervetulleeksi ja tällä hetkellä suoraan leikkikentän vierestäkin löytyy vaunupaikkoja.
Aluetta pitää yllä Keravan karavaanarit (SF-Caravan Kerava Ry)