Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Electrolux hiiteen, tilalle kompressori kaappi mutta mistä edullisesti

<< < (55/77) > >>

JPVäisänen:
Noniin..eka minireissu tehty ja jääkaappi (muunmuassa) toimi suht hienosti koko matkan eväät sisällä. Se vaan että kun alkoi nämä helteet niin piti pyöräyttää kaapin termostaatti 6:lle (asteikko 0-8) että pysyi n. 5-7 asteessa. Tämä on pikkasen outoa koska kun toissaviikolla oli vielä alle 20 astetta niin termari sai olla 3:lla että toi sama kylmyysaste oli kaapin sisällä. Mun käsityksen mukaan termostaatin asennolla ja ulkolämpötilalla ei pitäis olla mitään tekemistä keskenään  mutta ilmeisesti tässä tappauksessa on tai sitten mulla on edelleen viallinen kaappi????

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: JPVäisänen -  2.06.2013     kello on 11:48 ---Noniin..eka minireissu tehty ja jääkaappi (muunmuassa) toimi suht hienosti koko matkan eväät sisällä. Se vaan että kun alkoi nämä helteet niin piti pyöräyttää kaapin termostaatti 6:lle (asteikko 0-8) että pysyi n. 5-7 asteessa. Tämä on pikkasen outoa koska kun toissaviikolla oli vielä alle 20 astetta niin termari sai olla 3:lla että toi sama kylmyysaste oli kaapin sisällä. Mun käsityksen mukaan termostaatin asennolla ja ulkolämpötilalla ei pitäis olla mitään tekemistä keskenään  mutta ilmeisesti tässä tappauksessa on tai sitten mulla on edelleen viallinen kaappi????

--- Lainaus päättyy ---
Ei välttämättä.Minulla kin tuo kompura pakastin helteellä vaatii pykälää suuremman säädön,koska kompuran käyntiaika on rajattu termostaatilla,säädin kylmemmälle,niin kompura käy pitempään !

mike:
Vieppä kaappi 20 asteen pakkaseen ni säädön tuskin tarvii olla 2:kosta suuremmalla! Kyllä ulkoinen lämpötila vaikuttaa aivan varmasti kaapin tehon tarpeeseen. Tai siis lämpötila ero kaapin sisä ja ulko puolella.

Turhan Höpöttäjä:
Tehon tarve ei siihen vaikuta, vaan käyntijaksojen pituus.  :)

Totta kai ulkolämpö vaikuttaa, koska termostaatin kapilaari on enempi tai vähempi kaapin tai pakastelokeron puolella.  :)

perho-ukko:
Sama asiahan tuo on kotipakastimessa,meillä ulkoeteisessä,talvella kävi harvoin,nyt helteellä vähän väliä,toki siihen vaikuttaa myös kuorien eristeet,mutta samahan se kaasukaapissakin,helteellä liekki porottaa polttimossa täysillä !!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View