Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Electrolux hiiteen, tilalle kompressori kaappi mutta mistä edullisesti

<< < (25/77) > >>

putkimies:
  Tavallisesta kotijääkaapista puuttuu mm.  oven salpa, jolla ovi lukitaan kiinni, ja myös tuuletusrako asentoon lukitus hoidetaan samalla salvalla. Myös koneen väritys ei ehkä sovellu matkailuajoneuvon väritykseen.
    Lisäksi invertterin asennus ja sijoitus ei aina ole helppo juttu. Akkujen kanssa operointi ei myöskään ihan niitä riskittömimpiä askartelukohteita joka ihmiselle ole.
  Itse kyllä hankkisin tuollaisen ihan tarkoitukseensa tehdyn jääkaapin. 
juuri parisen vuotta sitten uusein vaunuuni jääkaapin, sen mitoitus on harvinainen, eikä siihen ollut saatavilla kompuralla varustettua jääkaappia.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 27.01.2013     kello on 22:41 ---Ei se kaikilla sammu, autojen kopat ja niiden aiheuttamat pyörteet kun on erilaisia.

--- Lainaus päättyy ---

On tainnut myös tekniikka kehittyä.

migel:
Helppo nyt tollainen salpa on virittää siihen oven reunaan poppareilla kiinni ja se inhovertteri on jossain muussa tilassa ja ja ja... ;D

Lahti32:
Minulla on Waeco RPD110 kompressorikaappi pakastelokerolla ollut käytössä 9 vuotta. Se on alunperin suunniteltu venekäyttöön ja virrankulutus on erittäin pieni. Pakasteet pysyvät pakasteina ja jääkaappi pysyy kylmänä aina. Ei ole tarkka auton asennosta eikä ole muutenkaan koskaan temppuillut yhtään mitenkään. 220Ah akulla pysyy kylmänä viikon eikä tarvi erillisiä inverttereitä virtaa syömään. Voittaa kaasukaapit ja kotijääkaapit 6-0 tehossa, virrankulutuksessa, käytettävyydessä. Kallis se oli, silloin jo melkein tonnin maksoi. Olen harkinnut muutosta 12v akustosta 24v akkupakettiin jossa olisi vapaata kapasiteettia enemmän. Waecolle kelpaa kaikki jännitteet 10-30 voltin väliltä. Akkuja piisaa mun kulkineessa, 3x170Ah 12 volttisia ja 2x24v paketit päälle 235Ah akuilla, 7 akkua yhteensä. Ajon aikana latautuvat. Virta on riittänyt viikoksi jääkaappiin, mikroon, kahvinkeittimeen, primuksen pumppuun, painevesipumppuun, valoihin, lieteen ja muuhun käyttöön ja lopuksi on jyräytetty vielä kymppivolvon kone käyntiin. Kaasua menee vain Primuksen pannulle ja varaajalle, kaikki muu hoituu sähköllä. Mutta homma ei onnistu jos aletaan rakentamaan invertterin perään jääkaappeja ym sellaista joka vaatii invertterin jatkuvaa päälläoloa. Sepä syö joutessaan yhtä paljon kuin Waecon jääkaappi.

migel:
No niin, Nyt tuli asiaa poijjaat!!!! Thumb Thumb Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View