Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Ducato täristää matalilla kierroksilla vedätettäessä...

<< < (6/16) > >>

0yxxy0:
ettei oo pakoputki joka hakkaa runkoon.

ose:
Mulla oli kans ducatossa sama vaiva, tärisi tosin vain liikkeellä ollessa. Vaihdoin vetoakselien sisäpäät keskenään. Veto kuluttaa kolot sinne vetopuolelle. Vaidettuna tulee käytännössä uusi pinta (on vain peruutettaessa kulunut) käyttöön. Todennäköisesti uusi tukikumi saa koneen eri asentoon jolloin ei liikuta varsinaisen kuopan alueella vaan juuri pahimmassa paikassa eli kuopan reunalla.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: JPVäisänen - 24.09.2012     kello on 11:50 ---Nojoo...ehkä lämpimässä hallissa :)
Mutta mutta...pieni tarkennus aiheeseen. Kun tarkemmin asiaa mietin ja vieläpä vaimon kanssa niin tultiin siihen johtopäätökseen ettei ko. tärinä oikein voi johtua vetoakseleista tai nivelistä. Tämä päätelmä siksi koska jyrinä/tärinä alkaa jo ennen kuin päästään kunnolla liikkeelle...siis speksasin "vian" vähän huonosti.
Tärinä alkaa heti kun alan nostaa kytkintä ja ennen kuin saan auton kunnolla liikkeelle,loppuu kun auto lähtee liikkeelle ja alkaa taas uudestaan kun vaihdan kakkoselle mutta isommilla vaihteilla ei sitte enää mitään.
Ettei vain moottori ottais kontaktia runkoon jostain? ja tämä ongelma on vain eteenpäin lähdettäessä, ei pakilla.

--- Lainaus päättyy ---

Paineasetelma vika kytkimessä. Thumb

Amigo:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 24.09.2012     kello on 20:22 ---Paineasetelma vika kytkimessä. Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Minä oon sammoo mieltä Thumb

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 24.09.2012     kello on 20:22 ---Paineasetelma vika kytkimessä. Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Asetelman väljä laakeri voi hyvinkin tehdä tuon, toisaalta laakerivika yleensä kuuluu ennenkuin oireilee. Mutta joo, kuten sanoin, voi hyvinkin olla kytkinvika.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View