Tekniikkakeskustelut > Primus
Primuksen sytytys toimii huonosti akulla
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs - 8.03.2011 kello on 19:42 ---Mutku, Mutku. Kun se on Maadoitettu pito käämi pinni 1 ja se on samas hehkutulpan kanssa, niin se virta menee maihin tulppan kautta. Tähän tökkää mulla, vai onko pito suoraan rungossa?
Nyt se PLINK,eli ajatus lamppu puuttuu multa, kun en hokase. :o ::)
--- Lainaus päättyy ---
Sininen johto menee nastaan 2 ja käämin kautta hehkulle josta runkoon eli hehku maadoittaa käämin. Siinä on jännitteenjako kytkentä. Käämin nastaan 2 tulee 12 volttia ja hehkun nastassa on 2,7 volttia. Jos hehku hajoaa niin sen nastassa on 12 volttia. Eli mittaamalla hehkun navasta voi päätellä onko hehku rikki. ;)
-------:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 8.03.2011 kello on 19:46 ---Sininen johto menee nastaan 2 ja käämin kautta hehkulle josta runkoon eli hehku maadoittaa käämin. Siinä on jännitteenjako kytkentä. Käämin nastaan 2 tulee 12 volttia ja hehkun nastassa on 2,7 volttia. Jos hehku hajoaa niin sen nastassa on 12 volttia. Eli mittaamalla hehkun navasta voi päätellä onko hehku rikki. ;)
--- Lainaus päättyy ---
Jos jaksat, niin väännä rautalangasta mulle. Eli nyt jos oikein tajusin. Pitokäämissä on sen verran korkea vastus, että hehku ei jaksa hehkua vai??
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs - 8.03.2011 kello on 19:58 ---Jos jaksat, niin väännä rautalangasta mulle. Eli nyt jos oikein tajusin. Pitokäämissä on sen verran korkea vastus, että hehku ei jaksa hehkua vai??
--- Lainaus päättyy ---
Aivan oikein ei jaksa kun virta on noin 60mAmpeeria.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 8.03.2011 kello on 19:43 ---Tarkoitin sitä ulkokuorta. Kun pyrostaatin ottaa käteen siitä näkyy vain ulkokuori eli puikko. Kuva sen takia, että toiminta valkenee kun keraaminen puikko sisällä ei muutu. ;)
--- Lainaus päättyy ---
OK. :D
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 8.03.2011 kello on 20:10 ---OK. :D
--- Lainaus päättyy ---
Minun olisi pitänyt kirjoittaa " sen puikkon ulkovaippa".
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta