Tekniikkakeskustelut > Primus

Primuksen sytytys toimii huonosti akulla

<< < (10/12) > >>

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs -  8.03.2011     kello on 19:42 ---Mutku, Mutku. Kun se on Maadoitettu pito käämi pinni 1 ja se on samas hehkutulpan kanssa, niin se virta menee maihin tulppan kautta. Tähän tökkää mulla, vai onko pito suoraan rungossa?

Nyt se PLINK,eli ajatus lamppu puuttuu multa, kun en hokase.  :o ::)

--- Lainaus päättyy ---

Sininen johto menee nastaan 2 ja käämin kautta hehkulle josta runkoon eli hehku maadoittaa käämin. Siinä on jännitteenjako kytkentä. Käämin nastaan 2 tulee 12 volttia ja hehkun nastassa on 2,7 volttia. Jos hehku hajoaa niin sen nastassa on 12 volttia. Eli mittaamalla hehkun navasta voi päätellä onko hehku rikki. ;)

-------:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 -  8.03.2011     kello on 19:46 ---Sininen johto menee nastaan 2 ja käämin kautta hehkulle josta runkoon eli hehku maadoittaa käämin. Siinä on jännitteenjako kytkentä. Käämin nastaan 2 tulee 12 volttia ja hehkun nastassa on 2,7 volttia. Jos hehku hajoaa niin sen nastassa on 12 volttia. Eli mittaamalla hehkun navasta voi päätellä onko hehku rikki. ;)

--- Lainaus päättyy ---

Jos jaksat, niin väännä rautalangasta mulle. Eli nyt jos oikein tajusin. Pitokäämissä on sen verran korkea vastus, että hehku ei jaksa hehkua vai??

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs -  8.03.2011     kello on 19:58 ---Jos jaksat, niin väännä rautalangasta mulle. Eli nyt jos oikein tajusin. Pitokäämissä on sen verran korkea vastus, että hehku ei jaksa hehkua vai??

--- Lainaus päättyy ---

Aivan oikein ei jaksa kun virta on noin 60mAmpeeria.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 -  8.03.2011     kello on 19:43 ---Tarkoitin sitä ulkokuorta. Kun pyrostaatin ottaa käteen siitä näkyy vain ulkokuori eli puikko. Kuva sen takia, että toiminta valkenee kun keraaminen puikko sisällä ei muutu. ;)

--- Lainaus päättyy ---

OK.  :D

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  8.03.2011     kello on 20:10 ---OK.  :D

--- Lainaus päättyy ---

Minun olisi pitänyt kirjoittaa " sen puikkon ulkovaippa".

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View