rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nestekaasu Ruotsissa??  (Luettu 4570 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:28.01.2021 kello on 00:02
Nestekaasu Ruotsissa??
« : 16.05.2012 kello on 20:20 »
Onko nestekaasupullo erilainen Ruotsissa kuin Suomessa?

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 2.09.2014 kello on 19:30
Vs: Nestekaasu Ruotsissa??
« Vastaus #1 : 18.05.2012 kello on 23:13 »
Niin tuota, itsekkin olen tulokas ja olen ymmärtänyt että jenga lähes sama ja sopii SUOMI pullon kanssa kutakuinkuinkin yhteen. 

Nää on siit hyvii sivui et saa hyvin vastauksii ?? ( Jos on jotain kaikkien kaverei tai täys jäseniä.
Taitavat  moikkata minunkin "isolla numerolla" olevaa autoani vahingossa ollessani tienpäällä. No ohitelkaa puistatellen ! Eipä haittaa. )


Ei luulis tiedossa kokeneilla ongelmia, mutta näköjään näppäillään vähän "kavereiden kesken" ?
Eipä luulisi kauhiasti aikaa eikä vaivaa, vaikka varmaan vastattukkin muinoin.

Kokeileppa suomi24 josko jotain ?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
Vs: Nestekaasu Ruotsissa??
« Vastaus #2 : 18.05.2012 kello on 23:36 »
Niin tuota, itsekkin olen tulokas ja olen ymmärtänyt että jenga lähes sama ja sopii SUOMI pullon kanssa kutakuinkuinkin yhteen. 
 . . . .

Minulla on mielikuva -70 luvulta, että heillä ("vasenkätisllä") oik. kätinen kierre - eli toisin kuin meillä.. Joskus Norjasta ajettin Ruotsin läpi Suomen puolelle pulloa vaihtamaan ja takas lomalle..

Toisaalta mitä sitten svedupullolla tekis; Suomipullo ei käy vaihdossa, niin kuin ei täälläkään svedulesti..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:31
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Nestekaasu Ruotsissa??
« Vastaus #3 : 18.05.2012 kello on 23:47 »
Muistelen vaihtaneeni Tukholmassa 80-luvulla pullon. Ja se oli käypänen painesäätimeen. Tosin se piti palauttaa vuotavan tiivisteen takia. Enpä sitten tiedä, tekikö vaihtaja mokan tai jotain muuta. Mutta tähän tietoon ei sitten kannata luottaa.

Sitten vastakysymys, mihin tarvitset  tietoa, matkailetko kylmään aikaan Ruåtsissa??

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:24
Vs: Nestekaasu Ruotsissa??
« Vastaus #4 : 19.05.2012 kello on 09:00 »
Joskus Norjasta ajettin Ruotsin läpi Suomen puolelle pulloa vaihtamaan ja takas lomalle..

Altassa pohjois-norjassa oli käydä muutama vuosi sitten sama, suomen puolelle kaasu-ostoksille oltiin jo lähdössä. Kysyimme kuitenkin campingilta vinkkiä ja meidät opastettiin firmaan, joka täytti tyhjän suomi-pullon ongelmitta. Tiedä sitten kuinka yleistä on tällainen palvelu?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2023 kello on 17:39
Vs: Nestekaasu Ruotsissa??
« Vastaus #5 : 19.05.2012 kello on 13:53 »
Jos oikein muistan svessonin pullossa,säätimen kiristys kierre pullon sisään.(meillä ulko) :-\

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Nestekaasu Ruotsissa??
« Vastaus #6 : 28.05.2012 kello on 21:17 »
Oikein muistat. Kuvassa oikealla pulloadapteri, joka sopii ruotsalaiseen ja englantilaiseen kaasupulloon. Adapterissa M 21.8 vasen kierre, joka sopii pullokotelon letkun päähän suomi/saksavarusteisissa vaunuissa ja piirongeissa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: Nestekaasu Ruotsissa??
« Vastaus #7 : 28.05.2012 kello on 21:47 »
Eikö nuo painettavat venttiilit sovi?Ryssän pulloon painoventtiili kuitenkin sopii. Thumb Tuli joskus harrastettua noita 5kg pulloja retkikeittimien kaasun lähteenä.Minkälaisi a lienevät sveduilla?