Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Vieä kerran inverttereistä

<< < (3/6) > >>

99:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 15.05.2012     kello on 23:13 ---Mitkä laitteet oikeasti tarvitsevat täysin puhdasta ja tasalaatuista siniaaltoa ?

--- Lainaus päättyy ---

Mikroaaltouuneissa on magnetroni joka toimi resonoimalla, ja jotkut mgnetronit ovat kranttuja aloittamaan resonoinnin jos sähkö ei ole tarpeeksi hyvää (modifioitu sisältää paljon harmonisia taajuuksia).

Aakku:
Mulla mikroaaltouuni lähtee modifioidulla kanttiaaltoinverter illä hyvin käyntiin.
Ääni on hieman korisevampaa ja teho laskee puoleen, verrattuna verkkovirtaan.
Sitä en sitten tiedä, hajoaako ennen aikojaan.

0yxxy0:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 15.05.2012     kello on 23:13 ---
Mitkä laitteet oikeasti tarvitsevat täysin puhdasta ja tasalaatuista siniaaltoa ?

--- Lainaus päättyy ---

Työautossa ilmeisesti kantti 300W (halpa ja biltema): loistevalo syttyy mutta kun laittaa porakoneen akun lataukseen niin siihen sammuu myöskin valo eli kontalleen menee, eikä ala lataan pelkkää akkuakaan >:( >:(.

JeanS:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 16.05.2012     kello on 06:21 ---Mulla mikroaaltouuni lähtee modifioidulla kanttiaaltoinverter illä hyvin käyntiin.
Ääni on hieman korisevampaa ja teho laskee puoleen, verrattuna verkkovirtaan.
Sitä en sitten tiedä, hajoaako ennen aikojaan.

--- Lainaus päättyy ---
Sama havainto äänen suhteen.
Itse olen kolmea eri mikroa käyttänyt kahdella eri halppis invertterillä ja hyvin on myös meillä toiminnut.
Itsellä vastaan ei ole tullut yhtään laitetta, mikä ei olisi toiminnut moitteetta noilla mod-siniaalto inverttereillä.

Taitaa olla noiden vanhojen kanttiaaltoinvertte reiden peruja nuo laitteiden toimimattomuuspuhee t. Vai voiko joku mainita jonkin laitteen, joka todistettevasti ei ole mod-sini inveertterillä oikeasti toiminnut (vaikka tehoa olisi ollut riittävästi).

MatsOnni:
Maallikoille tuli invertterin kytkennästä seuraava väittelynaihe. Mulla on asumisosastolla kaksi 90Ah:n akkua (rinnan), kytkin invertterin yhden akun miinukseen ja plussaan. Mun maallikon järki sanoo että toimii samalla tavalla kuin jos olisi kytketty toisen akun plussaan ja toisen miinukseen. Kaveri on sitä mieltä että pitäisi olla jälkimmäisellä tavalla, väittää että resistanssi noin kytkettynä pienempi. Onko?

Toiminut on tekemälläni kytkennällä, mutta käyttöä on todella vähän, lähinnä taukokahvit.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View