Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Turhan nopeasti kuluvat renkaat

<< < (2/4) > >>

Alan:
Mulla oma silmä sanoo, että tiet on nykyään keväällä karkeampia kuin ennen. Onko nastat purevampia, vaikka niitä on koko ajan rajoitettu lisää? Vai liikennemäärät isompia. Autothan ovat tähän asti koko ajan muuttuneet painavammiksi.

vesako:
Siellä renkaan sivussa on myös maininta
kulutuskestävyydest ä Treadwear (tai tw)

Luku 400 on jo hyvä, halvoissa n.200 näin esimerkkinä.

pamaus:
Michelinin energyissä on treadwear 400

Uusissa Nokian Hakka renkaissa on 600.

Jos haluatte kestävät renkaat niin Michelin Hydroedge treadwear 760.

Ja esim Kanadassa tälle renkaalle annetaan 140.000 tkm takuu

http://www.michelin.ca/tire-selector/category/passenger-car-minivan/hydroedge/tire-details

Näin meitä viedään täällä euroopassa, kyllä kestäviä ja hyviä renkaita on olemassa, mutta meille ei niitä myydä, koska emme osaa niitä pyytää.

Viherpiiperöiden pitäisi keskittyä tällaisiin asioihin, miten paljon renkaita kuluisi vähemmän jos alla olisi esim Hydredge.

Näitä renkaita on tuotu amerikasta suomeen autoihin ja ovat olleet erinomaiset ja helposti niillä on ajettu 100.000 tkm

Niin ja valtameren toisella puolella renkaille annetaan takuu kuinka paljon niillä voi ajella. Annetaanko täällä ?

Kuluttajien pitää olla vaativampia sillätavoin ehkä joskus saamme tännekkin parempia renkaita, jotka on jo muualla käytössä.

Haapaniemen Paroni:
Ne kuluu mitä enemmän pyörii Thumb

retkeilijä:
Tuo Treadwear (tai tw) oli ihan uusi asia ainakin minulle. Meidän autoilijoiden on aihetta ottaa asia enemmän esille keskenämme ja lähettää terveisiä Autoliittoon, SFC:lle, autolehdille, ja muille vaikuttajille.

Aion huomioida asian seuraavan kerran uusia renkaita ostaessani. Uusimmat minulla ovat jo kolmatta kesää aloittavat Nokian Hakka renkaat.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View