Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut JJJ 29 Jan 2011
  • Tuli kesän reissua suunnitellessa mieleen, että olisi kai ihan hyvä olla jonkinlainen lukko ettei kuka tahansa saa vaunua vietyä mukanaan jos reissulla sen johonkin jättää ja pelkällä autolla jossakin käy. Netistä olen niitä katsonut mutta aika isoja kohloja näyttävät olevan enkä edes tiedä mitkä niistä sopii minun hobbyyni. Minkälaisia ratkaisuja muilla on käytössä ?
  • #2 kirjoittanut vesako 29 Jan 2011
  • Tuli kesän reissua suunnitellessa mieleen, että olisi kai ihan hyvä olla jonkinlainen lukko ettei kuka tahansa saa vaunua vietyä mukanaan jos reissulla sen johonkin jättää ja pelkällä autolla jossakin käy. Netistä olen niitä katsonut mutta aika isoja kohloja näyttävät olevan enkä edes tiedä mitkä niistä sopii minun hobbyyni. Minkälaisia ratkaisuja muilla on käytössä ?

    Meillä on ihan tavallinen edullinen lukko
    joka sulkee mahdollisuuden liittää vaunua
    koukkuun.

    Lukothan on koiria varten ei estä todellisia varkaita.

    Lueppa sieltä vakuutusehdoista, mitä edellyttävät
    korvauksen saamiseksi. Siellä usein mainitaan että
    täytyy olla lukittu kita.
  • #3 kirjoittanut Dorotea 29 Jan 2011
  • Tuli kesän reissua suunnitellessa mieleen, että olisi kai ihan hyvä olla jonkinlainen lukko ettei kuka tahansa saa vaunua vietyä mukanaan jos reissulla sen johonkin jättää ja pelkällä autolla jossakin käy. Netistä olen niitä katsonut mutta aika isoja kohloja näyttävät olevan enkä edes tiedä mitkä niistä sopii minun hobbyyni. Minkälaisia ratkaisuja muilla on käytössä ?

    Mulla ei nyt ole lukkoa aisassa, mutta tällaisia on markkinoilla tarjolla. Alkaen sivulta 22.

    http://www.kamafritid.se/pdf/05001F.pdf
  • #4 kirjoittanut Aakku 29 Jan 2011
  • Minä käytän sellaista lukkoa, jota voi käyttää vaunu kytkettynäkin. Tosin perässä kulkee kuomullinen tavaraperävaunu, mutta on siinäkin välistä arvotavaraa matkassa.
  • #5 kirjoittanut joo o 02 Apr 2011
  • Onko tällainen aisalukko tarkoitettu käytettäväksi myös ajon aikana? Ainakin sillä saa lukittua vaunun veturiin.
  • #6 kirjoittanut seppoko 02 Apr 2011
  • Onko tällainen aisalukko tarkoitettu käytettäväksi myös ajon aikana? Ainakin sillä saa lukittua vaunun veturiin.

    Pääseekö kääntymään tarpeeksi?
  • #7 kirjoittanut joo o 02 Apr 2011
  • Pääseekö kääntymään tarpeeksi?

    Voi juuri päästä kun se on jonkiverran väljä. Mutta tosta suojakumista voi tulla entinen jos sen kanssa ajaa.
  • #8 kirjoittanut Ossi66 02 Apr 2011
  • Onko tällainen aisalukko tarkoitettu käytettäväksi myös ajon aikana? Ainakin sillä saa lukittua vaunun veturiin.

    Onko tuosta oikeasti mitään hyötyä, jos haluaa vaunun oikeesti varastaa ???
    "Ohennettu" nuppi veturiin ja sopivasti aisapaunia, niin nätisti lähtee vaunu vieraan perään :o

    Auttaa satunnaisen rosvon kohdalla eli 99.9% tapauksista.
  • #9 kirjoittanut joo o 02 Apr 2011
  • Onko tuosta oikeasti mitään hyötyä, jos haluaa vaunun oikeesti varastaa ???
    "Ohennettu" nuppi veturiin ja sopivasti aisapaunia, niin nätisti lähtee vaunu vieraan perään :o

    Auttaa satunnaisen rosvon kohdalla eli 99.9% tapauksista.

    Voi siihen laittaa irtonaisen kuulan kiinni, niin silloin tulee 100 % ::) ;D
  • #10 kirjoittanut Ossi66 02 Apr 2011
  • Voi siihen laittaa irtonaisen kuulan kiinni, niin silloin tulee 100 % ::) ;D

    Tuo on tosi. Sen kuulan tarttee yleensä jokaiseen lukitukseen, jotta toimisi kunnolla.

    Ja jos tuolla pystyy lukitsemaan autoon, ei kyllä varasteta kuin rälläkällä.
  • #11 kirjoittanut Yrjö 02 Apr 2011
  •     Oon kuullu että kaverin kaverilta oli varastettu vaunu, jossa oli pyörälukko.Vakuutus yhtiö eväsi korvauksen, olisi tarvittu kitalukko. Tuo kitalukko varmaankin tarpeellinen varuste jos maksaa vakuutusta?? Eihän se varkaita estä,hiukan hidastaa.
  • #12 kirjoittanut 88k5 02 Apr 2011
  • Tämä on ollut vakuutusehdot täyttävä;

    45-2002 Perävaunun aisalukko lukolla, Hinta 21.90 €


    Voi lukita kärryn auton nuppiin, eikä ota isoa säilytys tilaa.

    Helppo hävittää käytöstä, jos avain hävinnyt  8)
  • #13 kirjoittanut 99 02 Apr 2011
  • Tämä on ollut vakuutusehdot täyttävä;

    45-2002 Perävaunun aisalukko lukolla, Hinta 21.90 €


    Voi lukita kärryn auton nuppiin, eikä ota isoa säilytys tilaa.

    Helppo hävittää käytöstä, jos avain hävinnyt  8)

    Ei vain toimi omassa kulkineessa kun on kitkapää :(
  • #14 kirjoittanut K.E.V 03 Apr 2011
  • Ostin täältä foorumilta uuden kitkavetopäähän tarkoitetun lukitusosan. Täytyy näpertää paikoilleen kun ilmat lämpiää. Nyt täällä vaunulla sataa vettä,lumet lähtee
    http://www.siilincaravan.fi/verkkokauppa/naytatuote.php?lTuoteTunniste=883
  • #15 kirjoittanut JEE 03 Apr 2011
  • Mulla ei nyt ole lukkoa aisassa, mutta tällaisia on markkinoilla tarjolla. Alkaen sivulta 22.

    http://www.kamafritid.se/pdf/05001F.pdf

    Kiinnostaa tän kauppapaikan yhteystiedot. Jos tiedossa ::)
Sivuja:
Toiminto