Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
ubuntu?
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 9.12.2012 kello on 18:58 ---Ihan mielenkiintoinen silti. Erityisen tyytyväinen olen siihen, että se löytää sen kadonneen WLAN:in. Vielä kun sais sen ajurin Win 7 puolellakin toimii.
--- Lainaus päättyy ---
Kerro laitteen tarkka tyyppi ja merkki !
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 9.12.2012 kello on 18:58 ---No mä olen hiukka noviisi tässä hommassa.
Ihan ekaks imuroin Ubuntun tikulle. Sitten siihen piti asentaa erikseen sellainen "USB installer" ohjelma. Sillä sitten muokattiin se purettava tiedosto johonkin muotoon.
--- Lainaus päättyy ---
Siis tikku tietenkin pitää tehdä jotenkin, mielestäni helpoin tapa on käyttää UNetbootin ohjelmaa. Ko. ohjelma tekee automaattisesti levykuvasta (siis siitä ladatusta .iso tiedostosta) buuttaavan tikun.
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 9.12.2012 kello on 18:58 ---No sitten ohjeissa pyydettiin Biossista muuttamaan buuttava asema. En sellaista kyllä löytänyt, eikä sitä sitten tarvittukaan. Kai tää sitten on ihan normaalia, mutta mulle hiukka outoa.
--- Lainaus päättyy ---
Koneen pitää tietää miltä medialta halutaan koneen käynnistyvän, yleensä ensin kone yrittää CD:tä, ja jos ei onnistu niin sitten kovalevyä. Tuon buuttiaseman pystyy monesti valita käynnistyksessä painamalla f12 näppäintä, jolloin tulee valikko mistä voi valita buuttaavan aseman.
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 9.12.2012 kello on 18:58 ---Sitten se kielijuttu. Asennuskieli on juu ihan suomen kieltä. Sitten kun Ubuntu on ladattu, niin lähes kaikki valikot on taas englantia. Ohjelma kyllä kovasti pyytää päivittämään uusimmat Suomi paketit. Päivitys tosin herjaa latausyritykseen, että tälle versiolle ei nyt vain löydy vielä niitä paketteja. Sitä Firefoxia en vaan osaa vielä päivittää. Olen kyllä ladannut viimeisen suomenkilisen version, mutta sitten menee sormi suuhun. Miten sen nyt sitten saisi sinne asentumaan? Kai se tästä, kun vähän raavin päätäni. Tuossa Wintoosassa se päivitys tuli aina sieltä ohje valikosta, kun vain kerran napsautti.
--- Lainaus päättyy ---
Niin kuin aiemmin totesin, se tehdään yhdestä paikasta yhdellä kertaa. Nuo valikotkin päivittyvät suomiversioihin kun päivitys on ajettu ekaa kertaa (se käy hakemassa puuttuvat tiedostot mitkä eivät mahtuneet CD:lle):
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Topelius - 9.12.2012 kello on 19:01 ---Tuo uus Ubuntun työpöytä on aika raskas vanhoille koneille.
--- Lainaus päättyy ---
Sen työpöydän voi helposti vaihtaa Classic työpöydäksi, joka pyörii heikossakin koneessa ;)
migel:
--- Lainaus käyttäjältä: Topelius - 9.12.2012 kello on 19:01 ---Onko tuo Toshiba kuinka tehokas kone? Tuo uus Ubuntun työpöytä on aika raskas vanhoille koneille. Lubuntu on ei ole niin hieno ja Applemainen, mutta muistuttaa hieman vanhaa xp:tä ja nopeampi vanhoissa koneissa.
--- Lainaus päättyy ---
En tiä tehoista! Malli näyttäis olevan NB200-10G Ihan näppärän näköinen mut en tiiä sitten????
Topelius:
http://www.mbnet.fi/tuotteet/tuote/yksinkertaisuuden_ehdoilla_toshiba_nb200_10g
Kannattaa kyllä varmaan kokeilla noita keveimpiä työpöytiä. Hieno kone kyllä muuten :-)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta