Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
ubuntu?
migel:
Kerro 99 täytyykö latailla jonnekin cd-levyille tahi muistitikuille jotain dataa jos haluaa tuon Ubuntun ajaa koneelleen?!
Mulla on tossa yksi Toshiban miniläppäri jossa XP vähän tökkäilee ja haluan sen kokonaan veke ja Ubuntun tilalle! Muuten lentää kanavaan :D :D :D
Sain vaan isältäni kaksi Toshibaa ja tohon miniin haluan Ubuntun. Tossa isommassa on W7 ja se saa olla kun kerran toimii- ei ole kuin jotain alta vuoden vanha kone ja nyt akkukin toimii niin kuin pitääkin kun olen sitä tyhjentänyt ja ladannut-isällä se oli koko ajan seinässä kii,,ei hyvä ollenkaan niin akun kannalta.
Mut jos mini Toshiban sais tyhjättyä ja ladattua Ubuntun tilalle niin olis jees............KII TOS jo etukäteen vastauksesta ja silleen!!!!!!!! t migel
99:
--- Lainaus käyttäjältä: migel - 9.12.2012 kello on 18:46 ---Kerro 99 täytyykö latailla jonnekin cd-levyille tahi muistitikuille jotain dataa jos haluaa tuon Ubuntun ajaa koneelleen?!
--- Lainaus päättyy ---
No pakkohan se on jostain ajaa, eli pitää tehdä joko CD, DVD tai muistitikku. Eli netistä imuroimalla ja tekemällä joku noista, tai sitten tilaamalla asennus CD tai lainaamalla asennusmedia vaikka kirjastosta.
Ennen asentamista kannattaa testata toimiiko Ubuntu ko. järjestelmässä buuttaamalla ns. LIVE tilaan (tätä kysytään asennuksen alussa):
migel:
Ok, nyt selvisi ja kiitoksia!
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 9.12.2012 kello on 18:35 ---Siis mitä tarkoitat "automaattisemmin"? Automaattisemmin tuo asentuu kuin esim. Windowsit.
Ja mitä temppuja pitää tehdä? Itselläni riittää että vain buuttaa tikulta.
Ja vielä oudommaksi käy, siis asensitko suomiversion vai yleisversion? Yleisversio kun on lähinnä englanninkielinen, suomiversio taas on täysin suomenkielinen.
Piti oikein asentaa virtuaalikoneeseen tuo Ubuntu ja tarkistaa tuo kielijuttu:
--- Lainaus päättyy ---
No mä olen hiukka noviisi tässä hommassa.
Ihan ekaks imuroin Ubuntun tikulle. Sitten siihen piti asentaa erikseen sellainen "USB installer" ohjelma. Sillä sitten muokattiin se purettava tiedosto johonkin muotoon. No sitten ohjeissa pyydettiin Biossista muuttamaan buuttava asema. En sellaista kyllä löytänyt, eikä sitä sitten tarvittukaan. Kai tää sitten on ihan normaalia, mutta mulle hiukka outoa.
Sitten se kielijuttu. Asennuskieli on juu ihan suomen kieltä. Sitten kun Ubuntu on ladattu, niin lähes kaikki valikot on taas englantia. Ohjelma kyllä kovasti pyytää päivittämään uusimmat Suomi paketit. Päivitys tosin herjaa latausyritykseen, että tälle versiolle ei nyt vain löydy vielä niitä paketteja. Sitä Firefoxia en vaan osaa vielä päivittää. Olen kyllä ladannut viimeisen suomenkilisen version, mutta sitten menee sormi suuhun. Miten sen nyt sitten saisi sinne asentumaan? Kai se tästä, kun vähän raavin päätäni. Tuossa Wintoosassa se päivitys tuli aina sieltä ohje valikosta, kun vain kerran napsautti.
Ihan mielenkiintoinen silti. Erityisen tyytyväinen olen siihen, että se löytää sen kadonneen WLAN:in. Vielä kun sais sen ajurin Win 7 puolellakin toimii.
Topelius:
Onko tuo Toshiba kuinka tehokas kone? Tuo uus Ubuntun työpöytä on aika raskas vanhoille koneille. Lubuntu on ei ole niin hieno ja Applemainen, mutta muistuttaa hieman vanhaa xp:tä ja nopeampi vanhoissa koneissa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta