Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
ubuntu?
99:
Lisäyksenä, Linuxia kun olen käyttänyt jo usean vuoden ajan, niin paluuta ei ole. Sen verran huoleton tämä on.
Poissa on kaikki säätäminen ja ohjelmien päivittäminen, kun käyttis päivittää automaattisesti kaikki kerralla ilman haeskelua.
teebasso:
Olis taas kiva asentaa ubuntu koneelle. Joskus vuosia sitten oli mutta jonkun syyn takia luovuin siitä.
Nyt ongelmana on tuo sopimattomuus iTunesin kanssa kun on noita " hopeisia omenoita"
Voishan tuon rinnallekkin laittaa. Wintoosaan.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: teebasso - 9.12.2012 kello on 01:01 ---Nyt ongelmana on tuo sopimattomuus iTunesin kanssa kun on noita " hopeisia omenoita"
--- Lainaus päättyy ---
Voipi toimia winellä. Tosin itse en ole testannut.
Opa:
Juu ihan hyvä se ubuntu varmaan on, mutta ei aivan niin helppo ja toimiva kun itse kuvittelin. Vanhaan FujitsuSiemens Amiloon sellaisen laitoin, aika väännön takana oli että ylipäätään sain tehtyä levykuvan. No, sitten kun asensin ubuntun käyttöön, niin silloin hävisi langaton yhteys. FujitsuSiemenssin kanssa muillakin samaa ongelmaa, kun netistä ronkin aiheesta. Minä en toistaiseksi ole saanut langatonta verkkoyhteyttä toimimaan, tuskin jaksan enää yrittää. Langallisena pääsee kyllä nettiin, mutta sitten iski viimeinen takaisku joka masensi lopullisesti (toistaiseksi). DanskeBank verkkopankki tarvitsee Javan, ja sopivaa Javaa ei tunnut löytyvän ei sitten millään. Tai en ainakaan saa asentumaan siten että se olisi käytössä. Pitänee varmaan vähän udella nörteimmiltä apua. Ja kerrottakoon että sekä langaton yhteys ja verkkopankki toimivat aikaisemmin Windows:lla.
Loppu päätelmänä joudun kertomaan että ei se ubuntu kaikissa tapauksissa ole mikään jokapojan tapa nopeuttaa koneen käynnistystä ja saada huoleton ja virukseton kone jolla voi päivittäiset toimet suorittaa.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Opa - 9.12.2012 kello on 11:27 ---No, sitten kun asensin ubuntun käyttöön, niin silloin hävisi langaton yhteys. FujitsuSiemenssin kanssa muillakin samaa ongelmaa, kun netistä ronkin aiheesta. Minä en toistaiseksi ole saanut langatonta verkkoyhteyttä toimimaan, tuskin jaksan enää yrittää. Langallisena pääsee kyllä nettiin, mutta sitten iski viimeinen takaisku joka masensi lopullisesti (toistaiseksi). DanskeBank verkkopankki tarvitsee Javan, ja sopivaa Javaa ei tunnut löytyvän ei sitten millään. Tai en ainakaan saa asentumaan siten että se olisi käytössä.
--- Lainaus päättyy ---
Tarkemmin tuntematta tuon läppärin mallia on hankala kommentoida muuten, kuin että jos rauta ei tue Linuxia niin ongelma on edessä. Sama juttu muilla käyttiksillä.
Kävin testaamassa tuon danskepankin, ja kyllä tämä FF automaattisesti ehdotti sopivaa liitännäistä. Tosin kysäisi että haluatko java 6 vai 7, valitsin seiskan jonka jälkeen asensi sen automaattisesti. Tämän jälkeen verkkopankki toimi kuten pitääkin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta