Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Elintason nousu

<< < (28/43) > >>

Freemmanni:

--- Lainaus käyttäjältä: joo o - 30.01.2011     kello on 18:56 ---Paljonko ansaitsee keskituloinen henkilö?

--- Lainaus päättyy ---
Hakusanalla "palkkadesiili" voi tarkastella eri tulonsaajaryhmien suhteita ja kehitystä. Oh. yksi googlelta otettu linkki:

http://www.veronmaksajat.fi/File/2b02a011-29a8-4a72-9acd-9590b12574f5/Kansainvalinen_palkkaverovertailu_2009.pdf

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 30.01.2011     kello on 18:34 ---Metsäteollisuus ry:n tilastojen mukaan paperiteollisuuden työntekijä ansaitsi viime vuonna noin 44 000 euroa. Kuukausitulot ovat tämän perusteella 3 670 euroa.  :o

Jos heidän palkkansa olisi ollut tavallisen duunarin tasoa, olisi paljon mahdollista että useampi paperikone pyörisi vielä Kotosuomessamme.  :'(

--- Lainaus päättyy ---

Höpöhöpö.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 30.01.2011     kello on 20:29 ---Höpöhöpö.

--- Lainaus päättyy ---

toki voi perustella vastauksensa jos tietää asiasta paremmin. ???

käpynotko:
Soommoro!

Sitä en uskalla sanoa paljonko kellekin kuuluisi palkkaa maksaa mutta
ei sitä rahaa kunnan ja valtion palkka kassaan kerry jos ei sitä sinne joku tuo.

Mitä tulee siihen paljonko täällä olisi enemmän paperi, sellu ja  kartonkitehtaita
jos paperialan palkat olisi vaikka puolet siitä mitä ne on nyt.
Niin epäilen että ei yhtään.
Silloin kun on asiakkaita töitä riittää ja palkat ei näyttele mitään merkittävää osaa.
Mutta kun ei ole tilauksia niin on aivan sama vaikka äijät olisivat ilman töissä,
ei se(kään) homma kannata.

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 30.01.2011     kello on 20:47 ---toki voi perustella vastauksensa jos tietää asiasta paremmin. ???

--- Lainaus päättyy ---
Paperi markkinat ovat nykyisin jo niin kaukana suomesta katsoen joten tehtaat perustetaan sinne missä porukat on ja missä on potentiaalista kasvua.
Täällä päinhän se on ollut laskusuunnassa kauan kun nuoria ei kiinnosta perinteinen sanomalehti.Eikä tulevaisuudessa ole näkymät parempia.
Itse tehtaalla työskennelleenä ja sieltä lopputilin saaneena olin jo hyvän aikaa sitä mieltä että hyvästä kuusitukista tehdään sanomalehti paperia joka kertalukemisen jälkeen pannaan roskiin niin sehän on ihan järjetöntä tuhlausta.
Kyllä puusta pitäs pystyä tekemään jotain kestävämpää eikä tuollaista kertakäyttökamaa.On neksi tekevät  tuosta kierrätyspaperista tuota tusinatavaraa.
Palkoista sen verran että sehän on kunnalle hyvä että joku saa kohtuupalkkaa kun siitä kiertää euroja alueen elinkeinoon ja monenlaiselle yritykselle.Ei noista pörssiyhtiöistä pysty ulosmittaamaan muuten mitään mikä meitä hyödyttää.Ei se ole keneltäkään pois paperityöläisen palkka.
Mutta nythän saatiin onneksi Suomeen toinen teollisuus haara jotka tienaa saman verran kun paperiukot eli kaivosala.
Tätä ne eivät pysty viemään ulkomaille ;D
Ja minä pyörin nykyisin siellä hommissa.Eli mulla ei ole tilanne muuttunut miksikään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View