Kirjoittaja
Aihe: Kesärenkaiden hankintapaikat (Luettu 57809 kertaa)
« Vastaus #136 : 20.10.2015 kello on 22:42 »
Onko miten kauan nuo seiskat olleet autossasi/vaunussasi alla ?
Ite yhen talven mennyt noilla renkailla autossa ( sitä en tiedä minkäaikaa edellinen autonomistaja). Keväällä huomasin kun vaihdoin kesärenkaat alle. Epäilys että tiehallinnontien routa reijät voisi olla syy, oli keväällä sellaisessa kunnossa tie ettei kestänyt vastaan tulijaa tulla kun kierteli reikiä. Toivottavasti kuiten vanne ehyt.
« Vastaus #137 : 20.10.2015 kello on 22:46 »
« Vastaus #138 : 20.10.2015 kello on 22:55 »
« Vastaus #139 : 20.10.2015 kello on 23:14 »
Ottamatta nyt kantaa tuohon testiin ja siihen minkä ikäisenä ne nokiat on paistettu niin itse olen sitä mieltä että mikäli todellakin nuo puolet halvemmat renkaat voittavat tai pääsevät edes lähelle nokioita niin olen erittäin kiinnostunut niistä. Itse olen pärjännyt ihan hyvin kitkoillakin ja mikäli nuo lyövät nastallisena edes ne nokian kitkat joka lienee selviö niin tervetuloa vaan markkinoille. Htt kertoo että merkin ovat perustaneet nokialta irtisanotut henkilöt,mikäli näin on niin talosta on viety tietoa joka on näihin jalostettu.
« Vastaus #140 : 21.10.2015 kello on 07:53 »
Ottamatta nyt kantaa tuohon testiin ja siihen minkä ikäisenä ne nokiat on paistettu niin itse olen sitä mieltä että mikäli todellakin nuo puolet halvemmat renkaat voittavat tai pääsevät edes lähelle nokioita niin olen erittäin kiinnostunut niistä. Itse olen pärjännyt ihan hyvin kitkoillakin ja mikäli nuo lyövät nastallisena edes ne nokian kitkat joka lienee selviö niin tervetuloa vaan markkinoille. Htt kertoo että merkin ovat perustaneet nokialta irtisanotut henkilöt,mikäli näin on niin talosta on viety tietoa joka on näihin jalostettu.
Itsellä on Nokian "vanhat" kitkat eli R-malli ja olen todella tyytyväinen niihin. Miksi en pärjäisi kiinan renkaillakin, mikäli ne on samaa tasoa R:n kanssa, vaikka eivät R2:lle pärjääkkään.
« Vastaus #141 : 21.10.2015 kello on 07:57 »
Varsinkin ja toivottavasti kun sitä vanhaa tuotannosta poistunutta ei enää saa.
Mutta haluaisin nähdä sen henkilön jolla vaikkapa hkpl7:t joissa pintaa 6-7 milliä , heittävän ne kierrätykseen ja ostavan uutuudet kun ne oli niin s***nan hyvät "testeissä" Eikö se silloin ole uusi eikä "tuotannosta poistunut"? Kai iälläkin on joku merkitys?
Tottakai on, nuo kumiseoksethan kovenee ja muuttaa ominaisuuksiaan vuosian mittaan. Uusi juuri paistettu Nordman on yhtä hyvä kuin oli HKPL5 uutena. Ei verrata sitä vuosia seisseeseen "testiluuseriin"
« Vastaus #142 : 21.10.2015 kello on 09:01 »
itse olen sitä mieltä että mikäli todellakin nuo puolet halvemmat renkaat voittavat tai pääsevät edes lähelle nokioita niin olen erittäin kiinnostunut niistä.
Kesärenkaissa vuosi sitten tein näin ja Sitikka sai alleen Landsailit enkä todellakaan ole pätkän vertaa tuota päätöstäni kuluneena kesänä katunut, päinvastoin!  Ja nyt jos tosiaan talvikumeissakin tulee edullisempaa vaihtoehtoa markkinoile, joka ei kuitenkaan ole tinkinyt renkaan ominaisuuksista liikaa, niin aivan varmasti olen valmis noitakin kokeilemaan kun rengaskauppaan seuraavan kerran tulee asiaa. Käytännössä veikkaisin että se on vasta muutaman vuoden päässä, uuden käyttiksen myötä, nykyinen varmaankin mennee noilla wanhoillaan sen mitä tuo minulla vielä on 
« Vastaus #143 : 21.10.2015 kello on 13:18 »
Mutta haluaisin nähdä sen henkilön jolla vaikkapa hkpl7:t joissa pintaa 6-7 milliä , heittävän ne kierrätykseen ja ostavan uutuudet kun ne oli niin s***nan hyvät "testeissä"
En ole koskaan määrittänyt talvirenkaiden vaihtotarvetta millimetrien perusteella, vaan iän; kolmea vuotta pidempään en ole niillä ajanut. Yleensä nastarenkaista ei pinta tuossa ajassa ole kovin paljon kulunut, sitä voi hyvinkin olla jäljellä tuo 6-7 milliä, mutta nastoja on jo irronnut merkittävästi eikä pito muutenkaan ole uudenveroinen.
« Vastaus #144 : 21.10.2015 kello on 17:07 »
En ole koskaan määrittänyt talvirenkaiden vaihtotarvetta millimetrien perusteella, vaan iän; kolmea vuotta pidempään en ole niillä ajanut. Yleensä nastarenkaista ei pinta tuossa ajassa ole kovin paljon kulunut, sitä voi hyvinkin olla jäljellä tuo 6-7 milliä, mutta nastoja on jo irronnut merkittävästi eikä pito muutenkaan ole uudenveroinen.
Minkä merkkisistä niitä nastoja on merkittävästi pudonnut?, kun pintaa on vielä jäljellä 6-7mm.
« Vastaus #145 : 21.10.2015 kello on 17:17 »
Minkä merkkisistä niitä nastoja on merkittävästi pudonnut?, kun pintaa on vielä jäljellä 6-7mm.
Aiemmassa autossa taisi olla hakkapeliitta nelosta ja seiskaa, ja nykyisessä pakettiauton hakkapeliitat, olikohan se tuotemerkki hakka-c Ta sinnepäin. Nämä ovat nyt aloittelemassa kolmatta talveaan, pintaa on reippaasti mutta nastoja puuttuu viimetalvena vetopyörinä olleista niin paljon, että harkitsen uusimista.
« Vastaus #146 : 21.10.2015 kello on 17:25 »
Samaa minäkin ihmettelin mutta kiintoisaa olisi myös kuulla että miten paljon iso-juuso oikein ajaa autollaan renkaanvaihtovälill ään, ilmeisesti ei kovin paljoa kun pintaa on noinkin paljon jäljellä. Toisaalta, mulla Toyotassa nyt HKPL8:lla takana 18000 km ja kulumispintaa kulunut 1 mm.
« Vastaus #147 : 21.10.2015 kello on 17:54 »
Mulla on nelikko, automaattina . Nastat ei irtoile kuten 2-vetoisissa. Ja muutenkin taitaa pitoa olla paremmin kun ajelee normaaleja nopeuksia.
« Vastaus #148 : 21.10.2015 kello on 17:56 »
Mulla on nelikko, automaattina . Nastat ei irtoile kuten 2-vetoisissa. Ja muutenkin taitaa pitoa olla paremmin kun ajelee normaaleja nopeuksia.
Nelikkö 
« Vastaus #149 : 21.10.2015 kello on 17:58 »
^ Mitäkähän kummaa näit ? Sanotaan sitten nelipyörävetoinen auto. Tietääkseni sinullakin!
|