Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Onko Nokian Lumia 800 todellakin näin surkea?
Vesseli:
Minulle ei ole vielä avautunut, mihin tarvitaan tai kuka tarvitsee monimutkaisia häiriöherkkiä kapuloita taskuunsa. Ei ole vielä tullut vastaan niin tärkeää asiaa, että ei olisi ehtinyt kotona koneella tehdä. Minulle riittää, kun puhelimella voi soittaa ja vastata puheluihin. Oli rasittavaa, kun töissä jouduin kantamaan 5 vuotta BlackBerryä, vaikka sillä ei Suomessa voinut muuta tehdä kuin lukea sähköpostit ja vastata niihin. Sattui vaan olemaan jenkkifirman standardi. Mikään muu ei kelvannut, vaikka esim. Nokian Kommari toimi täällä paljon paremmin.
Ensimmäinen matkapuhelimeni oli 1985 raahattava Philipsin salkkumalli, joka painoi 4,5 kg ja maksoi silloin 16500 mk. Silläkin tuli hyvin toimeen, kun oli latausjohdot mukana tai oli kiinni autotelineessä.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli - 25.03.2012 kello on 22:17 ---Minulle ei ole vielä avautunut, mihin tarvitaan tai kuka tarvitsee monimutkaisia häiriöherkkiä kapuloita taskuunsa. Ei ole vielä tullut vastaan niin tärkeää asiaa, että ei olisi ehtinyt kotona koneella tehdä.
--- Lainaus päättyy ---
No, minulla ainakin on tämä orgin ylläpito sen verran tärkeä että vaatii kapulaltakin jotain :D
Esim. tämän takia tuo WP7 ei minulle käy, siihen kun ei saa edes VPN yhteyksiä vaikka SSH clientti löytyy :(
Alan:
IPhonen clou on siinä, että laitteessa on myös puhelin. Jos sellaista kaipaa. Kaikki muu tuppaa olemaan tärkeämpää.
Lähti taas aiheesta mulla, mutta enpä haluaisi ottaa takapakkia, mitä Nokiaan vaihtaminen väistämättä olisi. Kamera mulla on erikseen, joten se ei ole peruste.
putkimies:
--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli - 25.03.2012 kello on 22:17 ---Minulle ei ole vielä avautunut, mihin tarvitaan tai kuka tarvitsee monimutkaisia häiriöherkkiä kapuloita taskuunsa. Ei ole vielä tullut vastaan niin tärkeää asiaa, että ei olisi ehtinyt kotona koneella tehdä. ...
--- Lainaus päättyy ---
Ensinnäkin, puhelimessa puhuminen on minulle se asia mitä puhelimella teen ehkä kaikkein vähiten. Mun ei tarvii soitella tuttaville missä ne just tällä hetkellä on, eikä tuttavatkaan kysele missä minä olen. ;) Eikä tarvitse olla puhelimen häiriöherkkä ollakseen monipuolinen. :D
Ehkä eniten tarviin puhelimelta hyvää kameraa, kunnollinen kamera on aivan avainhomma työasioiden dokumentoinnissa. Ja tietenkin helppoa tiedonsiirtoa puhelimesta eteenpäin. Riippuu tietenkin vähän hommasta mitä työkseen tekee... Yleensäkin asioin meluiten sähköpostissa ja txt viesteillä, silloin ei synny niinkään epäselvyyksiä että kuka sanoi ja mitä sanoi. :D
putkimies:
--- Lainaus käyttäjältä: Pekka - 25.03.2012 kello on 22:00 ---Olen tuollaisen Lumian ajatellut syksyllä ostaa niin olisi kiva saada käyttäjiltä vinkkejä onko ostos kannattava.
--- Lainaus päättyy ---
En ole mikään tietokoneasiantunti ja, pikemminkin näissä asioissa aika avuton, eteenpäin menen enemmänkin sillä että olen äärettömän sitkeä kokeilemaan kaikkea lähes loputtomiin asti. ;)
Nää minun pulmat näyttää olevan enemmänkin Windowsin ohjelman ominaisuuksia, samankaltaisia Bluetooth "ongelmia" lienee myös Applen malleissa sekä uusimmissa Andoideissa.
Kuten aloituksestani ilmenee, ostin tämän Lumian silkasta uteliaisuudesta. Samsungit ja iphonet on jollain lailla tuttuja entuudestaan.
Netin surfailu sähköpostit jne. sujuu hyvin, kamerakin tuntuu kohtuullisen hyvältä. Tässä nyt vaan sattui muutama minulle tärkeä ominaisuus olemaan erilainen kuin mihinkä olen tottunut. Ilman käyttöohjeen avaamista menin aika pitkään. mutta pitihän sitä sitte jossain vaiheessa vilkaista;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta