Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Terveydenhuolto nykyään
Vesseli:
Meillä pelaa terveydenhuolto, jos ei kiitettävästi, niin ainakin hyvin. Ei ole niin kuin Kainuussa, jossa lehden mukaan suden näkeminen on todennäköisempää kuin hammaslääkärin.
Vastaanottoajan on saanut toistaiseksi ilman kummallisia odottamisia. Harmina on ainoastaan se, että aina löytävät jotakin uutta vaivaa, joka vaatii lisätutkimuksia.
Meilläkin puuhataan kuntaliitosta nyt, kun on pakko tehdä se, mikä olisi pitänyt tehdä 20 vuotta sitten. Minua huolestuttaa, että polttoaineen kulutukset kasvavat, kun meistä tulee kaupunkilaisia. Kaupunkiajossahan polttoaineen kulutus on selvästi suurempi kuin muualla.
Duster:
--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 13.03.2012 kello on 22:34 ---isännällä pukkaa duhaa
ja mä neuvoin hänt ottamaan hedelmiä
niin siihen ,et ei iheme jotta nuhaa pukkaa
kun ei ole tarpeeksi lenkkimakkaraa
just söi viimisen palan .. tuskin oli edes sitä ehtinyt kunnolla nielemään ::)
no tiettysti tuokin on
mun vika :o
kun en ostanut tarpeeks lenkkimakkaraa :o
et tällee meillä duhat paranee
lenkkimakaralla vain :)
no huomenna ostan kasan makkaraa
ja katotaan jokos duha paranee ;D
--- Lainaus päättyy ---
Juu kyllä se sillä paranoo, lisäksi vaan tulista sinappia nii johan röörit o nopiaan auki ;)
kimi:
Eilen päätin mennä Haartmanin sairaalan päivystykseen, alueemme päivystyspoliklinik alle joka päivystää 16.00 - 08.00.
Tulin paikalle hiukan ennen 16.00 ja ilmoittauduin, eivät ensin halunneet minua potilaaksi, mutta kuultuaan, että omalle terveysasemalle pääsisin yli kuukauden kuluttua ottivat hoitoon.
Olin varannut mukaan luettavaa ja ristikon. !8.30 olin käytönnössä valmis, lääkärillä olin käynyt polvi kuvattu ja uudestaan lääkärillä. Rikkoja ei ilmeisesti polvessa ole, mutta hiukan nestettä (mistäköhän sinne valunut) ja tulehdus. Nesteitä ei alettu imemään vaan määrättiin lääkkeitä polven rasittamisen välttämistä. Koska minulla on todettu joitakin lääkeallergioita, aika pahoja sellaisia pyysin päivystysannosta määrättyä lääkettä jonka sain ja jäin sen otettuani vielä runsaaksi ½ tunniksi istuskelemaan varmistaakseni, ettei allergiareaktiota tule. Yksin kotona en olisi halunnut sellaisen kokea.
Ei tullut ja apteekin kautta kotiin.
Minua pyydettiin kuitenkin varaamaan seuranta-aika omalta terveyskeskukselta. Soitin ja tilasin ajan, omalääkärille ei ollut yhtään minkäänlaista vapaata aikaa 8 viikkoon ja sain aseman seuraavan vapaan akuuttiajan, aika on 19.4 eli ei kyllä hyvin mene. Pää kainalossa voisi saada ajan samalle päivälle mikäli on paikan päällä heti 08.00 varaamassa sellaista, tietty ei tämäntyyppiseen vaivaan. Puhelimitse ei kuulemma välttämättä pääse läpi ajanvaraustunnin aikana.
ose:
Olen ollut nyt 4,5 kk vuorotteluvapaalla. Sain reilu kk sitten kutsun Terveystalolle terveystarkastuksee n, muta mutta, vuorotteluvapaalais elle ei kuulu terveydenhuolto työnantajan kustantamana! Paprunivaska saa olla vielä pari viikkoa odottamassa että kun työt alkaa. Pitkäaikaislääkitys ten reseptit oli onneksi voimassa. Yleiselle puolelle eivät ota kun "teillähän on se työnantajan kustantama terveydenhoito" Oikean käden sormet puutuvat nukkuessa ja tietsikan hiiren kanssa vaan ehtiihän sitä olemaan sairaslomalla sitten töistä...
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: ose - 14.03.2012 kello on 16:17 ---Oikean käden sormet puutuvat nukkuessa ja tietsikan hiiren kanssa vaan ehtiihän sitä olemaan sairaslomalla sitten töistä...
--- Lainaus päättyy ---
Onko oikea käsi kipeäkyynärpään alapuolelta - tavallaan etupuolelta kun käsi roikkuu? Siinä on yleinen "hiirikäden" ongelmapaikka.
Hiirikäden saa kuntoutettua hierottamalla kädet ja hartiat muutamaan kertaan kunnolla ja vaihtamalla hiiren vasempaan käteen pariksi kuukaudeksi
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta