Jatkuvasti pihassa 3000W ja kaasu päällä. Termostaatti asetettu +7 asteeseen. Jos sähkö puolella tulee häikkää ja lämpötila laskee, Primus napsahtaa päälle, eikä jäädy vedet.
Tuo sentti tuli tuohon kerääjään tammi-helmikuun aikana jota minä kutsun täällä savossa keskitalveksi, sitä pakkasta oli tuona aikana -10 - -35 eli ei mitään nollakelejä joten tulee sitä kosteutta myös pakkasilla.
Syyskuun lopussa laitoin auton katokseen ja 2 pussia keräämään vettä. Melkein kokonaan on molemmat "sulaneet" tähän mennessä. Missähän olisi sekin vesi ellei kupissa:
Syyskuun lopussa laitoin auton katokseen ja 2 pussia keräämään vettä. Melkein kokonaan on molemmat "sulaneet" tähän mennessä. Missähän olisi sekin vesi ellei kupissa:
No ilmassa se mun järjen mukaan on, mistä se kosteus sinne tulee. Jos sulla ilman vaihto oikein toimii, niin en usko olevan ongelmia tän asian suhteen. En ole omassa vaunussa havainnutkosteutta. Yhden kerran olisin kuivempaa ilmaa kaivanut, mut kun ulkona oli todella kosteaa. Ei ole ainakaan minun vaunun lattialla vesilainehtinut, jos ei oo sattunut juomamuki kaatumaan.
Auton huilatessa ollut talvisin aina lämmöt pois päältä, muuten täysi matkavarustus sisällä. Ei ainakaan vielä 24 vuoden havaintojen mukaan minkäänlaisia vaurioita sisäpinnoissa. Toki noissa saksalaisissa on hyvä ilmankierto.
silloin vain on lämpö päällä kun liikutaan johonkin ja täällä kotosalla ku ollaan niin tuonne cityyn uskaltaa ajella suabbillakin et välillä mnee kylmillään jopa viikon jos toisenkin siis vaihtelevasti mitään sualapuseeja eikä kippoja ole olut käytössä taitaa olla vielä alkuperäis paketissaan eipä olla muistettu koko juttua
Kylmilleen jäi koko talveksi. Eipä sitten tullut yövyttyä kertaakaan ja ne muutama kerta kun kävin vaunulla, kävin vain puottamassa lumia vaunun ja teltan katolta. Kosteuden kerääjät pitää virittää kun seuraavan kerran piipahdan kausipaikalla talvehtineen vaunun luona.