Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
DUKATON ALUSTA
pentti:
Kyllä suunnittelussa jääny huomioimatta asioita,asvaltti teille tehty kokonais suunnitelma.
Mielessä on kyllä käyny että seuraava auto on taka tuuppari+pari pyörillä.
Aika arvokas tuo täys ilmajousi version asennus.
Komissarov:
--- Lainaus käyttäjältä: pentti - 29.02.2012 kello on 20:39 ---Aika arvokas tuo täys ilmajousi version asennus.
--- Lainaus päättyy ---
Itse käyttäisin ilmaisua SIKAHINTAINEN... Etenkin, kun tuo ei olisi kummoinen itseasennettavaksik aan. Ilmeisesti hinnoittelun perimmäinen ajatus onkin, ettei niitä tarvitse myydä... :-X Omituista liiketoimintaa siltä kantilta ajateltuna.
pentti:
Kyllä siinä varmaan on käärmeen hännälle pantu mittaa.
Eikä se nostotarve tule missään muualla ajankohtaiseksi kuin pienissä erikoistapauksissa.
Ojan puolelle vähän kovuutta lisää luokittelemattomiss a teissä.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 29.02.2012 kello on 19:18 ---Voipi olla, että "virhe" on syntynyt jo suunnittelupöydällä - on niitä matalamaavaraisia hlöautojakin ;D Voi olla, että on vain hyväksyttävä..
Jos perää rupeaa tuon takia korottamaan 10-15cm voi moni muukin asia kärsiä kuin ulkonäkö.
Paripyörä transussakin on toinen jätevesipytty akselin takana - vaikka olisi täynnä, en kyllä huomaa ajettavuudessa (tai ryhdissä) mitenkää..
--- Lainaus päättyy ---
Itse olen omaani ei paripyöräiseen laittamassa ilmajouset taakse keväällä. Maavaraahan siinä on saman verran kuin sinulla, eli alle mahtuu tekemään kaikki huollot nostamatta autoa. Kuitenkin 2m peräylitys meidän käytössä on liikaa ja muutaman kerran olen raapaissut koukulla maata.
Kompressorilla ja kahdella piirillä ajattelin tuon toteuttaa, voi hiukan säädellä auton kaltevuuksia parkissa
vmjt40:
Kavereiden kokemusten innoittamana päädyin päivittämään 6v. vanhan ducatoalustaiseni jousituksen. Jousitus oli vuosien mittaan hieman antanut periksi täyden kuorman alla. Varsinkin takajousitus oli "pohjassa" ja tien poikkisaumat tuntuivat ikävinä jysäyksinä. Nyt eteen vaihdettiin 1.7mm vahvemmat kierrejouset ja taakse vaihdettiin uudet iskarit ja lisäjousiksi laitettiin kojelaudasta säädettävät ilmajouset. Nyt on tullut hieman kokemusta ja ensivaikutelma on positiivinen, alusta tuntuu nyt sopivan jämäkältä,mutta terävät iskut ovat poissa ja perää voi laskea tai nostaa tarpeen mukaan. Päivityksen teki Suomen Vaunuosa Klaukkalassa (Perttu Muuronen) ja hintaa toimenpiteelle kertyi kohtuulliset 2520€. 8)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta