Mutta...ei laula kuukkeli etelässä,eikä nouse savu nuotiosta !!!Mihin se etelän miehen nuotion savu menee!![]()
![]()

Mutta...ei laula kuukkeli etelässä,eikä nouse savu nuotiosta !!!Mihin se etelän miehen nuotion savu menee! ![]()
Mihin se etelän miehen nuotion savu menee!Etelän mies tekee Lapissa isot tulet,istuu etäällä,Lapin mies teke pienet tulet ja istuu lähellä !!! ![]() Mihin se etelän miehen nuotion savu menee!Yleensä etelän miehen silmiin menee.. ![]() Kyllä Kuukkelikin täällä esiintyy 289 lintulajin joukossa, joista 110 lajia on pesinyt Viikin alueella ja nuotiollakin istuskellaan aina silloin tällöin keskellä Helsinkiä
http://www.gardenia-helsinki.fi/Viikinluonto/linnut.htm
Kyllä Kuukkelikin täällä esiintyy 289 lintulajin joukossa, joista 110 lajia on pesinyt Viikin alueella ja nuotiollakin istuskellaan aina silloin tällöin keskellä HelsinkiäEttei se ollut "kapakka kuukkeli" !!!! ![]() Tiivistähän täällä paikoitellen on mutta ei kuitenkaan kaikkialla. Myös rauhallisia alueita löytyy. Se, että onko mitään järkeä maksaa asumisesta niin paljon kuin täällä on pakko. Tosin sitä hieman kaventaa mm. jonkin verran paremmat ansiotulot ja vaikka se ettei täällä ole pakko pitää sitä helkatin kallista autoa, puhumattakaan kahta. Niin, voihan sitä ajatella. Täällä asutaan yhden tuloilla uudehkossa omakotitalossa ja jotenkin tullaan toimeenkin. Samalla hinnalla saisi sieltä kerrostaloyksiän tai kaksion vanhasta kerrostalosta... Olen asunut mm. Jyväskylässä, Hankasalmella, Kuopiossa, Kuusamossa ja Konnevedellä Ja olin kovasti sitä mieltä ettei koskaan Helsinkiin toisin kuiteski kävi töitten perässä piti tulla, satuin tapaaamaan mukavia hesalaisia kavereita joiden mukana löytyi ihan toisenlainen hesa mitä olin ennen nähnyt matkalla rautatieasemalta satamaan. Nyt taas sitä mieltä ettei koskaan kehä1:n ulkopuolelle. Asunnot kyllä turhan kalliita mutta muuten eläminen halvempaa kuin esim. Jyväskylässä (tarjoukset julkinenliikenne ym.) Hyvin riittää pieni eläke.
Ihminen yleensä viihtyy synnyinseudulla. Että ei täältä minnekkään lähdetä asumaan.
Täällä on asunto, työpaikka kävelymatkan päässä ja jos sataa menee bussilla. Elokuvat, teatteri, ravintolat, taidenäyttelyt, kaupat, lentoasema, lauttaranta, ja vaikka mitä ihan vieressä. Että kyllä Helsingissä viihtyy. Meidän asuntovaunu ei kyllä ole koskaan käynyt Helsingissä mutta se kuuluukin maalle. Meidän asuntovaunu ei kyllä ole koskaan käynyt Helsingissä mutta se kuuluukin maalle. Meidän asuntovaunu on käynyt useasti Helsingissä, mutta ei koskaan ole pysähtynyt siellä ![]() Pojat on aina poikia.. vaan räkänokistakin miehiä kasvaa,,(toivottavasti)
![]() Niin, paitti teillä "eläkeläisillä" ihan kuin minust oisis puhunt tuos kiirees mul ain kiirus ku olen tullu nimpal hittaamaks joka asias mut kyl tääl maal vaa kaik on paljo kaleempa ku tuol kaupunkis tääl ku juur ol mittä kummosemppa kilpailu nois hinnois .. täs yks esm. olin paikallises maalauskaupas ja siel ol aivan ihan maali jonka litra hinta oli 50e.. en sitä sit heti ostanut ,kun mietin et oliks se väri just se oikea ![]() oltiin sit turkuses maali ja tapettikaupas niin ylläri se sama maali oli siel vaan 30e .. säästöä 20e ja tapettikin tuli turkusest ostettua just sen takia ku tääl rulla oli 40 e ja siel 20e siihen saatii viel aleja -15% loppusummaan niin kyllä noi säästöt pistää miettimään ostanko omalt paikkakunalta vaiko lähes naapuripaikkakunalt a sit kun vielä samalla reisulla käytiin cittarissa jossa taas joka tuote halvempaa ,kuin täällä k tai s-marketissa niin kyl se vaan niin o et säästön tuloa ei voinu estää mut sen menoja kylläkin ..en säästänyt säästöjä kun sit sai taas säästöl ostettuu kaikkee kivaa Korvien välissä asustelee Stressi, nooh mistäs se sinne,,silmistä korvista,nokasta sormista..
Toi on kinkkinen juttu,hek-kohtanen jotkut ei vain viihdy missään. Asunu suur stukholman alueella
15 vuotta,sitte reppurina helsinki,tampere,turku ym. En moiti mitään paikkaa eikä asumus muotoa. Nyt omakoti talossa, elokuulla rivitaloon.Tokko asumis muodolla ja paikalla on väliä. Ennakko luuloja tuudittaudutaan uskoon että siel on kurjaa. ![]() Niin, voihan sitä ajatella. Pitkään se meni noin täälläkin. Vaati vain sen että kaikki aloitettiin pitkäjänteisesti ja nuorena.. Nyt alkaa olla kohtuuhyvällä mallilla. Oikeastaan pk-seutu on hankalin sellaisille perheille jotka muuttavat tänne lasten kanssa työn perässä. Tod.näk vuokralle ja lasten vuoksi asunnon on oltava tilava ja pk-seudun vuokrahintojen vuoksi normaalitöissä olevien lapsiperheiden on varsinkin tyhjästä lähtiessään todella hankala saada säästöjä kasaan oman riittävän ison asunnon hankkimista varten. Itse aloitin yksiöstä ja siitä on pikkuhiljaa jatkettu matkaa. Yleensä vielä vanhasta asunnosta saa enemmän kuin itse on maksanur ja neliöhintahan tuppaa halpenemaan sitä mukaa kun ne lisääntyy. |