Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuauton hankinta suunnitteilla
hartsakoski:
--- Lainaus käyttäjältä: Roksis - 24.02.2012 kello on 21:40 ---Niinpä, mutta on myös toisenlaisia mieliä. Ei ole vain oikea ja väärä tapa tai mieli.
Sehän tässä parasta onkin, että saa toimia siten kuin itte parhaaksi näkee. Ja jokaisen oma tapa on ittelle se oikea.
--- Lainaus päättyy ---
Juuri näin,kyllä minä määrään itse miten autoani käytän tai seisotan,mitä se muille kuuluu?!
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 24.02.2012 kello on 20:49 ---Mielestäni kuljin ostetaan käytöön eikä seisomaan. Talvi matkailussa on myös hauska leikkiä kotia.
--- Lainaus päättyy ---
Mutta entäpä sitten jos matkailuauto ONKIN harrasteauto, silloin sen käytön merkitys muuttuukin oleellisesti ja talvella on kaikkea muuta kivaa, esim. lumityöt, pihalla kolattavaa noin 90 neliötä. ;D
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 25.02.2012 kello on 09:06 ---Mutta entäpä sitten jos matkailuauto ONKIN harrasteauto, silloin sen käytön merkitys muuttuukin oleellisesti ja talvella on kaikkea muuta kivaa, esim. lumityöt, pihalla kolattavaa noin 90 neliötä. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Näin se on esim. minulla - miksi ei saisi olla ::)
Eikait skrinnareita tai skimboja ole pakko käyttää koko kesää vaikka semmoiset omistaa ;D :D
Sääli, jos verottaja rankaisee m-autoja tulevilla nousevilla veroilla (käytön ja hankinnan) kun tämä matkailukäyttöpuoli tuntuu osin olevan toissijaista.
Jepukka:
Njoo, autosta on kauppoja hierottu tässä muutama päivä. Nyt on hyvä ostella ku ei ole sesonki eikä kiire. Tai no mikään auto ole vaan hymeri.
jus66si:
Meillä on Hymer Camp vm 2000 2.8 ja vois karkeesti heittää kuluja vuodessa yhteensä ( vakuutus ja verot ) 1200-1300 euroo. Riipuen mitä on bonuksia. Meillä oli 70%
(Kunnes mankeloin naapurin corollaan.) :-[
Polttoainetta menee kesällä matka-ajossa 9 litraa satasella (mitattu 3500km:n reissulla). Yleensä kaikki mitä paljuun lorotetaan ;)
Moottorissa on täl hetkellä Mobilin täyssynt 3000 öljyt ja hyvin kulkee.
Huollot ton ikäseen tekee aika pitkälle itte. Jakohihnan vaihto ja isommat rengastyöt teetän mielelläni paikallisilla yrityksillä. Viimesimmän tein kun vaihdoin tuon valojensäätösysteem in. (tarkista muuten että se toimii siinä tarjotussa autossa)
Kandee ottaa kunnon koeajo ja kuunnella sen myllyn käyntiä ja alustan ääniä. Alustan palikat on joissain yksilöissä lyhytikäisiä, mutta tee se itsemies kyllä niitä vaihtelee.Narinat kielivät kuluneista alustan kumiosista. Esim. kallistuksenvakaaja tangon kiinnitykset. Murheenkryynejä on Ducatoissa olleet etuiskareiden yläpään laakerit. Kysy milloin on vaihdettu. Risan tunnistaa takelteluna käännettäessä ja voi kuulua poksahduksia kun kääntää ääripäihin. Pakoputkiston kunto ja kiinnitykset on syytä katsoa. Jos pääset tarkastamaan ahtoputken niin siellä ei saa olla löysää öljyä. Pinta voi olla sisältä kyllä rasvanen, mutta öljyn pisaroiminen tai lätäköityminen on merkki turbon laakeritiivisteen falskaamisesta ja tietää remppaa tai vaihtoahtimen hankintaa.
Katso että akut on ok kunnossa. Testauta mikäli mahdollista. Huohotin on syytä olla lämmitetty ja eristetty. Jos pakkasella jäätyy tulee kallista remppaa. Kattso että autossa on asiallinen moottorinlämmitys ja että se todellakin toimii.
Autona tuo Hymer on ihan ok. Ajoasento on vähän kuin puimurissa. Ei kyllä tullut selkä kipeäksikään pitkilläkään etapeilla ja ulos näkee hyvin. (olen 182 cm) Sellainen kuormurin ergonomia, vaatii totuttelua. Vaikka tuota Ducatoo haukutaan paljonkin välillä ja itte olen enemmän Ford mies, niin oon silti tykänny ja vaimokin tykkäsi ajaa. Meillä oli Transit alustainen ensin tarkoitus hankkia. Satuttiin sitten kokeileen tuota ja kompromissivalintan a se otettiin sitten.
Asunto-osa on Uretaanieristeinen ja rakennettu alumiinikehikolle. Eli Polystyreeniä ei siellä ole.
Silti kannattaa kosteusmitata.
:-X
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta