Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Auton optimointi
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 18.09.2014 kello on 17:38 ---Siis Voortiin? Senhän tekee Voortin huolto. Jossain sanotaan, että ei he tiedä mitään, toinen kysyy millon tulet? Hinta taisi olla vajaan satasen.
--- Lainaus päättyy ---
Nimenomaan Voortin huolto. Muutamasta pääkaupunkiseudulla olen kysynyt ja eivät toimita. Tartossa tuo katsastaja väitti että, näitä tehdään, ei vaan tehty vaikka oikeaan paikkaan olin yhteydessä.
Sitten Voortilla on myös tuo yksi softa joka nostaa kierroksia kytkimen asennosta riippuen, eli liikkeellelähdössä. Ominaisuus jota en ollenkaan kaipaa, sen ne teki kompensoidakseen alavääntöä. Vaimolla tuo oli yhdessä Transiitissa ja sällin S- maxissakin sellainen löytyy. Tyhjäkäynnillä haluan lähteä liikkeelle ja varsinkin taskupysäköidä kaupungissa ja asautossa tuo olisi vaan haitaksi mun käytössä.
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 18.09.2014 kello on 18:27 ---Nimenomaan Voortin huolto. Muutamasta pääkaupunkiseudulla olen kysynyt ja eivät toimita. Tatossa tuo katsastaja väitti että, näitä tehdään, ei vaan tehty vaikka oikeaan paikkaan olin yhteydessä.
Sitten Voortilla on myös tuo yksi softa joka nostaa kierroksia kytkimen asennosta riippuen, eli liikkeellelähdössä. Ominaisuus jota en ollenkaan kaipaa, sen ne teki kompensoidakseen alavääntöä. Vaimolla tuo oli yhdessä Transiitissa ja sällin S- maxissakin sellainen löytyy. Tyhjäkäynnillä haluan lähteä liikkeelle ja varsinkin taskupysäköidä kaupungissa ja asautossa tuo olisi vaan haitaksi mun käytössä.
--- Lainaus päättyy ---
Ei muuta,kuin uusia tuulia kohti Thumb
janitkon:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 18.09.2014 kello on 12:00 ---Täyttä totta - ei jatketa tässä ketjussa boxausesta enempää Thumb Itselläni on kokemusta jo -90-luvulta bensaturbojen EPROM ja E2PROMmauksesta, chippauksesta jne.. sekä kaasarivehkeiden turbottamisesta (paineistamisesta) -80 luvulta..
Kyllä minulle kokemus on kertonut, että niin bensa- kuin dslturboissa kampikammion ja venttiillikoneiston tuuletus tuo sitä öljysumua sinne ahtimen etupuolelle sekä byPass, jos se on kierrätävä.. siinähän se Maf on hyvin lik. Kun palotapahtumaa mennään koskemaan tehomielessä (+ahdoilla), ne olemassa olevat ohivuodot vain lisääntyvä - juu ei EGRään liity.
.. niin kuin aiemmin mainitsin, että "..ei varmaan pitäisi.." - vaikenen tässä ketjussa 8)
--- Lainaus päättyy ---
Maf sijaitsee joko ilmanputsarin kotelossa tai turbolle menevässä putkessa ilmanputsarin välittömässä läheisyydessä. En jaksa uskoa, että että öljysumu kulkeutuisi sinne päin kompressoripuolelta . Joskus öljyttävät vapaavirtaussuodatt imet pukkaavat öljyä maffiin ja sitä myöden kuumalankatyyppiset maffit on huonolla hapella. Läppämaffit ei varmaankaan niin ole moksiskaan.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 18.09.2014 kello on 18:27 ---Sitten Voortilla on myös tuo yksi softa joka nostaa kierroksia kytkimen asennosta riippuen, eli liikkeellelähdössä. Ominaisuus jota en ollenkaan kaipaa, sen ne teki kompensoidakseen alavääntöä. Vaimolla tuo oli yhdessä Transiitissa ja sällin S- maxissakin sellainen löytyy. Tyhjäkäynnillä haluan lähteä liikkeelle ja varsinkin taskupysäköidä kaupungissa ja asautossa tuo olisi vaan haitaksi mun käytössä.
--- Lainaus päättyy ---
Mielipiteitähän pitää olla ja tuo oli mielenkiintoinen! Minusta softa taas toimii just niinkuin sen pitääkin, senkin käyttö vaan pitää opetella.
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 19.09.2014 kello on 09:15 ---Mielipiteitähän pitää olla ja tuo oli mielenkiintoinen! Minusta softa taas toimii just niinkuin sen pitääkin, senkin käyttö vaan pitää opetella.
--- Lainaus päättyy ---
2007 kun ostin fordin alustalla olevan matkailu-auton ja lueksin eri foorumeilta että ei jaksa lähteä liikkeelle kunnolla. Sitten puolivuotta ajelin menemään ja huomasin että ehkä se on semmoiselle vaikea moottori ja kytkin joka ei ole paljon isolla autolla ajellut sillä itselle ei tuottanut vaikeuksia eikä kytkinkään kärynnyt.
Eli kyllä sillä fordin ohjelmalla joka nostaa kierroksia liikkeelle lähtiessä paikataan ajotaitoa.
Ja konehan oli 2.2 130 hv.
Ja ihaa kanssa jos ei etelä-ruotsin mäkiä adria nouse, niin ensin puntariin vekotin ja jos se näyttää alle 4000kg, niin autokouluun ajokoulutukseen, niin opettavat viemään sitä vekotinta. Eli jos ajelet satasta, niin se ensi nousu sieltä helsinborgin jälkeen keskitasangolle vitosella, ei kutosella. Senhän kuulee jo auton äänestä että nyt mennään liian pienillä kieroksilla ja liian isolla vaihteella. Mutta jos sataa kahtakymppiä työnnät niin nousee nätisti kutosellakin kun kierrokset on oikealla kohtaa eli vääntöä piisaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta