rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Manuaali vs Automaatti  (Luettu 63630 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:45
  • Epsoo
Vs: Manuaali vs Automaatti
« Vastaus #60 : 7.03.2011 kello on 23:40 »
Mutta väitän että manuskalla homma on paljon helpompaa

Tässä olet 100% oikeassa :)

(mutta mahdollista se silti on ;))

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:45
  • Epsoo
Vs: Manuaali vs Automaatti
« Vastaus #61 : 7.03.2011 kello on 23:43 »
Sitten vähän vaikeutta lisää kun otetaan pakilla lisää heijausta.. aika osaavaa vatkaaminen D-N-R-N-D.. välillä on oltava vielä sellaisessa rytmissä, että ei lipsumaan rupea. Ainakin Caliberissa 2000rpm:n runtu päällä ei saa kuin sutimista vain..

Tuota D-N-R-N-D juttua olen viimeeksi tehnyt 90-luvulla 240 volovolla, ja olen samaa mieltä, vaikeeta on ;)

Nuo kierroksen riippuu toki moottorista sekä vaihteistosta, itsellä tuo 2000 on aika passeli (tai karvan alle).

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.06.2024 kello on 18:37
Vs: Manuaali vs Automaatti
« Vastaus #62 : 7.03.2011 kello on 23:57 »
mulla on sitten se paras vaihtoehto eli fordin powershift. Tuntuu kuin apumiehen penkiltä hoidettaisiin vaihtaminen, eikä pätkääkään kuminauhaa  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:23
  • Autossa on pyörät
Vs: Manuaali vs Automaatti
« Vastaus #63 : 8.03.2011 kello on 07:54 »
Scudossa riittää että nostaa kytkintä varovaisesti, lähtee auto vaikka pieneen ylämäkeen vaunu perässä. Pakettiautoissa on siihen sopivan lyhyt ykkösvaihde.
Minulla on kyllä 6-vaihteinen manuaali pakettiautona , tälläkin hetkellä.
Eli ei mittään uutta. Silti automaatti on best ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:35
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Manuaali vs Automaatti
« Vastaus #64 : 8.03.2011 kello on 08:19 »
On veljillä pelit ja vehkeet, täyttä hepreaa on nuo meikäläiselle. ;)

  • Vieras
  • Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #65 : 8.03.2011 kello on 09:03 »
    Jos manuaali olisi niin ylivoimainen miksihän ammattiautoilijat, lähinnä taksiautoilijat valitsevat automaatin ?

    Ellei automaatti kuulu auton vakiovarusteisiin niin autoilija laittaa mieluummin nekin rahan johonkin muihin varusteisiin, sen verran arka suomalainen autolija on valitessaan autoonsa varusteita.
    Tuulilasissa oli joku vuosi sitten kysely auton varusteista ja suomalainen autoilija eroaa muista eurooppalaisista autoilijoista niin että eurooppalaiset haluavat automaatin ja suomalaiset valitsevat manuaalin TAI ottavat automaatin lähinnä vain jos se kuuluu vakiovarusteisiin.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #66 : 8.03.2011 kello on 09:43 »
    Jos manuaali olisi niin ylivoimainen miksihän ammattiautoilijat, lähinnä taksiautoilijat valitsevat automaatin ?

    Minusta tässä ei ole kyse tuosta. En ymmärrä, miksi tämän taas pitäisi mennä siihen "minun valintani pitäisi olla kaikkien muidenkin valinta" -kinaan?

    Minun nähdäkseni tässä on tuotu esiin erilaisia puolia kummastakin vaihteistotyypistä, ja on käynyt selvästi ilmi, että kummankin vaihteistotyypin suosijoita löytyy tästäkin joukosta, vaihtelevin syin. Lopputulema lienee että:

    1) Kummallakin vaihteistotyypillä pärjää kaikissa vastaantulevissa tilanteissa
    2) Oma valinta kannattaa tehdä omien tarpeiden ja mielihalujen perusteella, muilta saa vain subjektiivisen mielipiteen asiaan, mutta mitään kaikenkattavaa "paremmuutta" ei kumpikaan vaihteistotyyppi edusta

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:27
    Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #67 : 8.03.2011 kello on 09:46 »
    Laskin juuri, että jos otan seuraavaan (työsuhde)autoon powershiftin, se maksaa mulle 29€/kk lisää. Onko se sen arvoista vai ei, sitä täytyy miettiä...

  • Vieras
  • Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #68 : 8.03.2011 kello on 09:53 »
    En ymmärrä, miksi tämän taas pitäisi mennä siihen "minun valintani pitäisi olla kaikkien muidenkin valinta" -kinaan?

    Ja minä en taas ymmärtänyt että tämäkin aihe saattaisi mennä tähän pisteeseen... Totta joo.

    Toin vain sen näkökannan kuinka muualla ajatellaan automaateista, luulen vain että jos automaatti olisi vakiovaruste, niin harva ottaisi manuaalia tilalle, puhun nyt normaali henkilöautosta.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #69 : 8.03.2011 kello on 10:02 »
    Ja minä en taas ymmärtänyt että tämäkin aihe saattaisi mennä tähän pisteeseen... Totta joo.

    Toin vain sen näkökannan kuinka muualla ajatellaan automaateista, luulen vain että jos automaatti olisi vakiovaruste, niin harva ottaisi manuaalia tilalle, puhun nyt normaali henkilöautosta.

    Näin varmaankin on. Ja tämä pätee todennäköisesti koko skaalaan erilaisia "automaattivaihde"-toteutuksia, robottivaihteita, variaattoreita ja niitä "oikeita" automaatteja, joihin monet varmaankin täällä ovat viitanneet. Ihmiset ostavat mitä vakiona saa.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:45
    • Epsoo
    Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #70 : 8.03.2011 kello on 10:03 »
    Laskin juuri, että jos otan seuraavaan (työsuhde)autoon powershiftin, se maksaa mulle 29€/kk lisää. Onko se sen arvoista vai ei, sitä täytyy miettiä...

    Aika kallis tuo Power Shift, Jotain 8000 euroa äkkiä laskien :o

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:27
    Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #71 : 8.03.2011 kello on 10:25 »
    Lainaus
    Aika kallis tuo Power Shift, Jotain 8000 euroa äkkiä laskien

    Millä kaavalla tuo on laskettu...?
    29€/kk on on powershiftin aiheuttama (lisä)nettopalkkavaikutus (käytännössä leasingvuokra).
    Mutta ei se ilmainen ole omaksikaan ostettuna ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:24.06.2024 kello on 18:37
    Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #72 : 8.03.2011 kello on 11:16 »
    Laskin juuri, että jos otan seuraavaan (työsuhde)autoon powershiftin, se maksaa mulle 29€/kk lisää. Onko se sen arvoista vai ei, sitä täytyy miettiä...
    O !

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:45
    • Epsoo
    Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #73 : 8.03.2011 kello on 11:31 »
    Millä kaavalla tuo on laskettu...?
    29€/kk on on powershiftin aiheuttama (lisä)nettopalkkavaikutus (käytännössä leasingvuokra).
    Mutta ei se ilmainen ole omaksikaan ostettuna ;D

    jos kerta tuo 29euroa on netto, tarkoittaa se sitä että bruttosumma on n.100euroa (29 euroa on veron määrä 100eurosta) ja tuo 100euroa suurempi verotusarvo tarkoittaa noin 8tonnia auton  hinnassa.


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:27
    Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #74 : 8.03.2011 kello on 11:37 »
    Lainaus
    jos kerta tuo 29euroa on netto, tarkoittaa se sitä että bruttosumma on n.100euroa (29 euroa on veron määrä 100eurosta) ja tuo 100euroa suurempi verotusarvo tarkoittaa noin 8tonnia auton  hinnassa

    Ei se mene meillä noin. Meillä työntekijä maksaa 65% vuokrasta. Verotusarvon nousu vaikuttaa vähän, mutta juuri vuokrasta tulee suurin vaikutus.