Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Manuaali vs Automaatti

<< < (38/51) > >>

JeanS:
Nyt kun on parivuotta automaattilla ajoa takana, niin kovasti on tykätty.
Kakkosautoksi huolin kyllä manuaalinkin, mutta muuten mennään jatkossakin automaateilla.
Mikä olisikaan ollut kahtena lumisena talvena parempi talviauto, kuin neliveto automaatti  :) .

Mitä kustannuksiin tulee, niin kyllähän automaatin ylläpito on vähän kalliimpaa. Itse olen parikertaa vaihdattanut voimansiirron kaikki öljyt ja kyllähän se sen 500€ maksaa. Hyundailla kun on jotenkin tolkuttoman kallista tuo automaattiöljy ja muutakaan en oikein uskaltannut laittaa.
Lisäksi tulee vähän korkeampi polttoaineen kulutus ja sitäkautta vielä korkeampi ajoneuvoverokin.
Mutta kun ei tämä autoilu muutenkaan kovin halpaa ole, niin kyllä ainakin itse "mielellään" maksan tuon ylimääräisen, jotta se olisi edes nautinnollista.

Mondeon kanssa jo päätin, että enään en dieseliä manuaalina osta. Niin hiekko oli se alavääntö siinä. Ja samanlaisia alamäkeen sammujia tuntuvat Skodatkin olevan.

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: JeanS - 20.04.2013     kello on 19:24 ---Nyt kun on parivuotta automaattilla ajoa takana, niin kovasti on tykätty.
Kakkosautoksi huolin kyllä manuaalinkin, mutta muuten mennään jatkossakin automaateilla.
Mikä olisikaan ollut kahtena lumisena talvena parempi talviauto, kuin neliveto automaatti  :) .

Mitä kustannuksiin tulee, niin kyllähän automaatin ylläpito on vähän kalliimpaa. Itse olen parikertaa vaihdattanut voimansiirron kaikki öljyt ja kyllähän se sen 500€ maksaa. Hyundailla kun on jotenkin tolkuttoman kallista tuo automaattiöljy ja muutakaan en oikein uskaltannut laittaa.
Lisäksi tulee vähän korkeampi polttoaineen kulutus ja sitäkautta vielä korkeampi ajoneuvoverokin.
Mutta kun ei tämä autoilu muutenkaan kovin halpaa ole, niin kyllä ainakin itse "mielellään" maksan tuon ylimääräisen, jotta se olisi edes nautinnollista.

Mondeon kanssa jo päätin, että enään en dieseliä manuaalina osta. Niin hiekko oli se alavääntö siinä. Ja samanlaisia alamäkeen sammujia tuntuvat Skodatkin olevan.

--- Lainaus päättyy ---
Se polttoaineen kulutus on pikku juttu,ei niistäkään miljonäärejä ole tullut esm.jolla litran pienempi kulutus kulkimessa ;)

0yxxy0:

--- Lainaus käyttäjältä: Risto66 - 20.04.2013     kello on 19:59 --- Se polttoaineen kulutus on pikku juttu,ei niistäkään miljonäärejä ole tullut esm.jolla litran pienempi kulutus kulkimessa ;)

--- Lainaus päättyy ---

Taitaa niiden miljonäärien autot kuluttaa enempi kuin normaali autom volvo tai volkkari. ;D

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Risto66 - 20.04.2013     kello on 19:59 ---ei niistäkään miljonäärejä ole tullut esm.jolla litran pienempi kulutus kulkimessa ;)

--- Lainaus päättyy ---

Eikö ? No höh... :(

Turhaan kai minä sitten hybridiä laitan vaikka se vie 3 l/100km vähempi kuin tämä samanpainoinen ja samankokoisella moottorilla varustettu automaatti-ooppeli.

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 20.04.2013     kello on 20:03 ---Taitaa niiden miljonäärien autot kuluttaa enempi kuin normaali autom volvo tai volkkari. ;D

--- Lainaus päättyy ---
Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View