Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Ilta-Sanomissa "retkeilyautoista"

<< < (6/11) > >>

88k5:
Sattui tänään silmään TM 2/2012 ja ensirekisteröinnit 2011. Niissä nuo alustan merkkiset - ilmeisesti näitä täällä muunnettuja "veronkiertoautoja" (älkööt loukkaantuko ilmauksesta). Mutta eräillä merkeillä tämä "matkailuautoksi" rekisteröinti on suhteellisen suurta (liki 10%), kun ajatellaan asiaa autoveron kantilta; silmätikkuna Fiat ja Pösö; k-a t kaikki umpikorillisia (siis ns. pakuja), tai en minä muista niistä löytyvän enää lavaversioita kuten Ford, VW, MB, Iveco, jne.. k-a kokoisena. Mutta näillä kahdella vars. pakettiautoina luvut suht. pieniä kuitenki..

MerkkiMatkailuautojaPakujaKuorkkejaFiat5657014Ford71214266Citroen1044815Renault1065164Opel36597MB10515131000VW22355834Peugeot2833110Mutta kalleinta merkkiä (MB) on muunnettu eniten..  8)

kimi:
Pitääkö tuossa huomioida punaisella merkityt. Ja eikö Sprintteriä kuten noita muitakin voi suoraan rekisteröidä kuorma-autoiksi, veroa kiertämättä..

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 29.01.2012     kello on 23:23 ---Pitääkö tuossa huomioida punaisella merkityt. Ja eikö Sprintteriä kuten noita muitakin voi suoraan rekisteröidä kuorma-autoiksi, veroa kiertämättä..

--- Lainaus päättyy ---
Punaisella merkatut tavallaan kertovat juuri sitä - ei ole rekisteröity kuin muutamia N2 kuorkkeina. MB:llä (Rellullakin) on toisaalta ihan oikeita N3 kuorkkeja. Paku N1ja kuorkki N2/3 määrään nähden tuo matkailuautojen osuus noilla isoin.

Toisaalta tuosta vertailusta puuttuu hlöautoiksi M1 (mm. taksi, pikkubussi - 1+8hlö) sekä vars. bussit M2 max 16hlö

Opa:
No kylläpäs nyt repesi suomipojan sanaisi katkeruuden lähde monella suulla. Siis perustelkaa nyt hyvät toverit mitä ja miten se on teiltä pois että mm. minä ajan juuri tuollaisella retkeilyautolla. Maksan kaikki säädetyt verot ja maksut tuosta minimivarusteisesta matkailuautosta (retkeilyautosta) :P

Uutena jäsenenä palstalla hämmästelen suuresti tuota ajatusmaailmaa joka tuntuu tälläkin foorumilla olevan, -jos et matkaile juuri samanlaisella kamppeella kuin kirjoittaja itse, niin olet kuljettajana ihan nuija, ja liekö tuollainen värkki edes laillinenkaan. Voi hyvät tyttäret sentään. Kyllä on elintaso noussut hitusen hattuun, ei voi muuta sanoa.

Ehkä voin pikkuisen avartaa näkemystä moiseen valintaan; en halunnut henkilöautoa jolla ei voi kuljettaa tavaraa, en pakettiautoa jolla ei voi kuljettaa koko perhettä. Voiko kätevämpää monitoimiautoa olla kuin retkeilyauto, kuljetuskapasiteett ia tavattomasti enemmän kuin "oikeassa matkailuautossa", mutta myös paljon istumapaikkoja joita pakettiauto ei tarjoa. Tilava ja mukava matkustaa, vaikka ei matkailisikaan. Ja se retkeilyn mahdollisuus.

vesako:
Hyvän valinnanhan sinä olet tehnyt.

Se nyt vaan on niin jotta jokainen on omansa kannalla.

Minä voisin tehdä saman valinnan kuin sinäkin, ei huono.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View