Tekniikkakeskustelut > Ilmanvaihto
Kosteusvaurioita seisotuksessa
Aakku:
Hiiren peijooni oli pesiytynyt kojelaudan sisään.
Otin hanskalokeron irti ja imuroin purut. Onneksi ei ollut kajonnut sähköjohtoviidakkoo n.
Vaahtomuovieristeet nostin sievästi ulos ja pesuun. Tuoksahtivat hieman.
Pitänee laittaa ilmeisesti mälli tuon valkosipulin lisäksi noille killisilmille.
Aippe:
Olen joskus miettinyt noita jotka peittää kulkimensa jollakin pressulla talvella. Eikö heillä järki sano yhtään siitä että ilman täytyy kiertää sisällä, muuten kosteus ja home iskee. Olen kerran joutunut puhdistuttamaan yhden smålandian homeesta ja vain siitä syystä että tuli lunta tarpeeksi katolle talvella ja ei tullut lakaistua sitä välillä pois. Toki samassa pihassa oli parikymmentä muutakin vaunua joissa oli sama tilanne mutta ainoastaan smålle homehtui. Oli ilmeisen tiivis vaunu.
nordic:
Puhatus lienee puoliruokaa tässäkin. Kunnollinen paikkojen puhdistus ja luutuus syksyllä ja jos mahdollista kosteutta keräävät patjat ym. varastoon.
Näin saadaan kasvualusta pienennettyä minimiin. Eihän se home ilman kosteuden mukana kulje :) Toki ilmanvaihdon täytyy myös toimia.
Aakku:
Nyt kun tämäkin tuli taas esille, niin jatketaan..
Hiiret tulee varmaan mulla ilmanpoistoaukoista auton takaosasta. Laitoin yhden mällin, mutta olisi tarvinnut jonotusnumerot. Nyt niitä mällejä on kolme. Takaosassa olevaan mälliin jäävät, joten sieltä nousevat.
Auto on nyt tuulettuvan katoksen alla, joten lumelta suojassa. Yläsivuikkunat ovat sivulle avattuna ja niissä verkot edessä. Ajatus on, että kosteus siirtyy ylös ja ulos. Nyt kun tuli eka rajumpi lämmönnousu pakkasten hellittäessä, niin kosteus alkoi siirtyä auton sisälle, koska siellä oli kylmempi kuin ulkona. Tästä syystä laitoin yhdeksi yöksi sisälämppärin päälle. Näin sain lämmöt tasattua ja toivon, että kosteus lähtisi kulkemaan taas luukuista ulos. Ainakin sisäosa tuntui hyvinkin kuivalta.
Fenix:
Hiiri tarvitsee noin lyijykynän paksuisen aukon, joten niitä on tuolla kaasuvehkeiden maastossa yleensä tarjolla riittämiin. Ja toki muissakin ilmanvaihtorei'ssä. Tuo oma härpäkkeeni on kyl katosta homeessa, kun edellinen omistaja oli päästänyt vettymään, mutta se menee keväällä uusiksi joka tapauksessa, niin ei haittaa. Nyt olen itse tilkinnyt vuodot ja vähän korjaillutkin. Kattoluukku on ollut raollaan jouluaaton aattoon saakka, sisällä myös kosteudenkeräyspall o, ja eipä näkynyt homeen häivääkään, paitti niissä kohdin jotka oli jo mustuneet aiemmin. Ilma siis kiertää näköjänsä kuten pitääkin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta