Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Käteinen vai kortti

<< < (18/19) > >>

Roksis:
Aikoinaan kun oli neliveto auto niin useamman kerran joutu hinaushommiin. Kun kysyivät mitä maksaa niin sanoin. Jos näet joskus jonkun samassa tilanteessa, niin älä aja ohi.

Muutama vuosi sitten lehdessä oli juttu ulkomaalaisesta pariskunnasta joka pohjoiseen ajaessaan oli kadottanut lompakon. Huomattuaan asian palasivat takaisipäin ja Viitasaarella menivät paikallisen poliisin juttusille. Poliisin selvittäessä asiaa hän kysyi naisen nimeä jonka lompakko oli. Nimen kuultuaan poliisi sanoi. Äsken tänne tuo tuotiin ja palautti sen. Nainen tarkasti sisällön ja totesi kaikan olevan tallella. Hyvää mainosta suomalaisille. Kuinkahan pieneen prosenttiin tuo palauttaja sopii.

sipu:

--- Lainaus käyttäjältä: Roksis - 26.01.2012     kello on 12:59 ---Aikoinaan kun oli neliveto auto niin useamman kerran joutu hinaushommiin. Kun kysyivät mitä maksaa niin sanoin. Jos näet joskus jonkun samassa tilanteessa, niin älä aja ohi.

Muutama vuosi sitten lehdessä oli juttu ulkomaalaisesta pariskunnasta joka pohjoiseen ajaessaan oli kadottanut lompakon. Huomattuaan asian palasivat takaisipäin ja Viitasaarella menivät paikallisen poliisin juttusille. Poliisin selvittäessä asiaa hän kysyi naisen nimeä jonka lompakko oli. Nimen kuultuaan poliisi sanoi. Äsken tänne tuo tuotiin ja palautti sen. Nainen tarkasti sisällön ja totesi kaikan olevan tallella. Hyvää mainosta suomalaisille. Kuinkahan pieneen prosenttiin tuo palauttaja sopii.

--- Lainaus päättyy ---

niin , mutta toivoa sopii
et olis moni niin rehellinen ja palauttaus
löytämänsä vaikka st sen lompakon
voihan sen paluttaa nimettömänäkin
jos on kiusaus ottaa vaikka ne egut sieltä
 itse oisin todella onnellinen
jos niin kävis
koska niiden uusien korttejen hommaaminen on todella työlästä
mut ne egut mitä minullakin on lompakossa
ovat paljon helpommin kovattavissa ..

seppoko:
Toisenlainen(?)  tarina kadonneesta lompakosta.

Tulin marketista ja olin työntämässä kärryä katokseen. Huomasin paksun lompakon yhdessä kärryssä. Hetken mietin, mitä tekisin sille. No, sitten katsoin sisälle ja näin ajokortin. Siitä nimi ja soitto numerotiedusteluun. Soitin annettuun numeroon. Ensin luuri lyötiin 3-4 kertaa kiinni. Sitten kun vastattiin, niin selitys oli, että luulin pojan soittavan. Minulla ei ollut salaista numeroa, että numeron piti näkyä. Kerroin lompakosta ja ihmettelyn ääni: Sielläkö se oli?

Parinkymmenen minuutin kuluttua hän tuli noutamaan lompakkoaan. Pikaisen tarkistuksen jälkeen lompakko kassiin ja menoksi. Ei puhettakaan, että olisi korvannut edes soittoja. Eikä kiitoksen sanaa.

Auton takavalojen poistuessa, tuli mieleen, että minkähän takia tuli vaivauduttua moiseen. Jos olisin etukäteen arvannut  kohtelun, niin olisin......

MatsOnni:
Kerran kovassa kiireessä unohdin lompakkoni postimerkkiautomaat in päälle Seinäjoen rautatieasemalla. Huomasin joskus tunnin päästä, eikä sitä siellä tietenkään enää ollut. Mutta löytötavaratoimisto ssapa oli :D.

Poliisi sanoi, että nuori ja nätti tyttö oli sen tuonut ja kertoi vielä osoitteenkin. Ostin kaikilla lompakossa olleilla rahoilla kukkia ja vein neidolle. Sen verran helpottuneelta tuntui olo, kun kaikki kortit oli tallessa!

perho-ukko:
 Minä sain kortilla maksamisesta tarpeekseni,Viitasaaren Sokos-marketissa maksoin ostokset kortilla,vanhan puoleinen rouva rupes maksun jälkeen kassalla kyselemään henkkareita,ostokset oli jo kassissa,maksu suoritettu,ei meinannut antaa korttia takaisin!! Sanoin ,että voin minä hakea autosta ajokortin,menee varttitunti,jono varmaan kassalla kasvaa,kyseli sotutunnusta,en antanut,sanoin kassalle,että olen maksanut ostokset,asia on minun käsittääkseni selvä,sain viimein kortin takaisin,sanoin kuuluvalla äänellä välttäväni kyseistä "muijaa"kassalla,meni punaiseksi !!En ole kortilla maksanut missään sen jälkeen !!! ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View