Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Äänieristys
Kare:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 15.01.2012 kello on 13:40 --- Meikäläisellä melu sitä luokkaa,ei tarvitse keskustella,eikä kuunnella radiota,12 tuntia kun puhaltaa yhtäkyytiä,mene vuorokausi,ennen kuin kuulee kuukkelin laulun!!!! ;D ;D ;D
--- Lainaus päättyy ---
Terve!
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 15.01.2012 kello on 13:40 --- Meikäläisellä melu sitä luokkaa,ei tarvitse keskustella,eikä kuunnella radiota,12 tuntia kun puhaltaa yhtäkyytiä,mene vuorokausi,ennen kuin kuulee kuukkelin laulun!!!! ;D ;D ;D
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä meikäläisenkin autossa melua löytyy. Radio kuuluu kun vääntää riittävästi nappulasta. Yleensä käytän autoani lomalla ja vapaa-aikoina, joten pitkät ajomatkat ei ole lomailua, eikä vapaa-ajan viettoa. :D
Vemppu:
Ei kokemusta Fiatista mutta samat sitä koskenee kuin muitakin: Bitumimattoa pyöränkaariin, lattiaan ja kynnyskaivoihin. Sitten vielä tarvittaessa pehmeämpää tarrahommaa siihen päälle. Oviverhoilun taakse jotain sinne sopivaa: bitumilevyä ja jotain pehmeämpää sekaan.
Noisekillerit yms autoäänentoiston tarpeisiin tehdyt on hyviä vaimentamaan ääntä mutta aiemmin ainakin ongelmia koin ongelmia kosteudensiedon kanssa. Saattoi olla työtapavirhekin tms. mutta samanlaista kuulin aikanaan muiltakin (kun noiden kanssa enemmälti puljasi).
Itse tein Masteriin hienosäätönä seuraavat: bitumia pyöränkaariin maton alle kuumailmapuhaltimen kanssa. Bitumia ja tarrapintaista äänieristysmattoa kynnyskaivoon. Oviverhoilun alle bitumia ja Ebisol -lämpöeristyslevyä. Lisäksi asunto-osan ja ohjaamokopin saumaan Ebisolia sivuille ja välipohjaan. Ei mennyt hukkaan: radion volumea ei tartte nostaa kun lähtee kaupungista maantielle (ennen piti pari napsua laittaa) ja lämmöt pysyy sisällä entistäkin paremmin.
Samoilla säädöillä onnistunee muihinkin jos melunlähteet ja "ongelmapaikat" on samat.
Aakku:
Itse teen aina massauksen. Olen ajatellut, että siinä saa kaksi kärpästä samalla iskulla.
Tuohon retkeilyautoon tehtiin normaali massaus puoleen väliin. Sen lisäksi asensin sisälokasuojat eteen ja taakse. Lokarit olivat äänieristetyt, mutta massauksen yhteydessä nämä muovilokarit massattiin vielä äänierityksen lisäämiseksi molemmin puolin.
Tällaiset temput olen tehnyt vähän kaikkiin ajokkeihin. Tulee suojattua ja samalla auto hiljenee ja tukevoituu. Yleiset helinätkin jäävät vähiin.
Noihin lisäeristeisiin olen hiukan skeptinen. Ainakin sellaisiin, jotka saattavat imeä kosteutta itseensä.
88k5:
Ainakin minusta tämä uusin Fordin ohjaamo on suht. hiljainen, ja suurin tiemelu tulee pöksän puolelta ;D
Näitä olen parannellut ja niistä tuolla .info'n puolella kuvin kirjoitellut;
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 14.06.2011 kello on 23:18 ---Kannattaa käydä matkustajana ajonaikana kuullostelemassa asunto-osassa mistä se mökä lähtee - vaikka se luvatonta olisikin. Minulle yllätys oli tuo kattoluukku, kuinka meluisa se oli..
Noista omista paranuksista olen täällä kirjoitellut, eli niitä on ollut;
[+]alustamassaus ja kotelosuojaus
[+]ABS-muovisen kaasusäiliökotelon eristys solumuovimatolla asunto-osan puolella
[+]moottorin alasuoja, ts. pohjalevy
[+]sisäportaan eristys ja siinä olevan ilmanvaihtoventtiil in "kanavointi" pois takarenkaasta
[+]asunto-osan "kokolattiamatot"
[+]ohjaamon merkkikohtainen matto
[+]kattoluukun vaihto (Fiamma [tuul.]>MiniHekiPlus[ei tuul.])
Vielä jäi Trumatic S3002:n lattiareikä, joka tällä erää jääkin..
Pystyy hyvin keskuselemaan "sikaosaston" kanssa ajonaikana ihan satasen vauhdeissa (Suomessakin) vaikka 6 pyörää antamassa melua ;) Muutos alkup. on iso *mutua* ;D
--- Lainaus päättyy ---
EDIT; satasen nopeuksissa onnistuu keskustella takaosastolaisten kanssa hyvin huutamattakin - ja he kuulevat navigaattorinkin ohjeet. Elekielellä pitää etupenkkiläisten "keskustella", jos ei ole tarkoitus muille kertoa 8)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta