rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mikä pakettiauto veturiksi?  (Luettu 15981 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.01.2013 kello on 15:38
Mikä pakettiauto veturiksi?
« : 9.01.2012 kello on 19:46 »
Terve!

mulla on soliferin teliakselinen vaunu jolla on muistaakseni 1100kg painoa, ollaan nyt muutamat kerrat vedetty 2004 vuoden Ford tourneo connectilla joka on bensa koneella, muistaakseni 117 heppaa. Maantiellä jos ei yhtään ollut mäkiä niin pysty käyttää 5 vaihdetta mutta heti jos lähti vähänkin nouseen putosi vauhti alle 80 ja piti pykältää 4 päälle, jotenkin oli semmoinen tunne että sillä yhdistelmällä ei ole kiva ajaa.

Nyt olen etsimässä uutta veturia, pitäisi olla työn ja harrastusten takia pakettiauto ja budjetti on n.6000€

Olen nyt vaan pähkäillyt millä autolla sitä nyt olisi paras vetää, kuulemma etuvetoinen rupee särkyyn?
Amerikkalaistakin on käynyt mielessä mutta ajan taas työajoa 100 km päivässä niin en näillä polttoaine hinnoilla perus pulliaisena viitsi ruveta ajeleen amerikkailaisella.

Käyn kesällä myös ulkomailla vaunun kanssa ja euroopassa tuntuu olevan moottoritienousutki n aika isoja, joten en edes viitsi alle 100 heppasella autolla lähtee koittaa mitä vaihdetta pykälletään sisään..

Onko ehdotuksia?

  • Vieras
  • Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #1 : 9.01.2012 kello on 19:53 »
    Volkkari tai transit mies. ;)

    Jompi kumpi, ei vitoa (vikoja) ja
    hiase laiska.

    Nämä minun kokemuksia.

    *****
    • Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:12.01.2013 kello on 15:38
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #2 : 9.01.2012 kello on 20:08 »
    Onko rintteristä mitään kokemusta kellään vetoautona?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:07
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #3 : 9.01.2012 kello on 20:19 »
    On, mutta vaan pitkästä korkeasta paripyöräisestä. Mainio laite varsinkin kun ko laite automaatti, mutta vaatii ce kortin.
    Minkä kokoista pakettiautoa haet, ja kuorma-autoiksi rekisteröityjä kannattaa katsella jos yhdistelmäkortti on olemassa.

    *****
    • Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:12.01.2013 kello on 15:38
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #4 : 9.01.2012 kello on 20:36 »
    mielummin B-kortilla ajettava paku, oon miettiny sitä C1E korttia mutta on mun mielestä jotenkin rahastusta sekin, esimerkiksi Ducaton pystyy rekisteröimään pakettiautoksi kuin myös kuorma-autoksi. Jos on pakettiauto saa vetää pikku E kortilla ja jos on kuorma-auto niin joutuu ajamaan C1E kortin jonka hinta pyörii 1100€-1400€ (aploodit suomen lainsäädäntö!!) Ilmeisesti pitää taipua rintterin puoleen, ovat takavetoisia ja saa myös isolla koneella. mulla oli reissuautona 2000vm täyskorkee ja pitkä iveco, muuten oli hyvä auto mutta tuppas oleen sähkövikaa kokoajan. Semmonen pikku iveco olis aika näppärä mutta tuntuvat olevan kiven alla kun ei tahdo löytää myynnissä olevia..

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #5 : 9.01.2012 kello on 20:37 »
    Sprintteri on ihan hyvä vetoauto, 312d:llä on vedetty aikaisemmin jonkin verran. kulutus ei ihan oikeesti juuri muutu vaikka on vaunu perässä. Korttivaatimus on hyvä muistaa, nuo kun melkein kaikki on c-kortillisia

    Mutta jää kyllä huonolla kelillä kiinni melkein yhtä helposti kuin takavetohiace. Ja ainakin kuormattuna ikävän kiikkerä talvisella maantiellä.


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #6 : 9.01.2012 kello on 20:48 »
    Mun täytyy kehaista Scudoa ;) Minä ainakin tykkään ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #7 : 9.01.2012 kello on 20:50 »
    volokkari :D

    *****
    • Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:12.01.2013 kello on 15:38
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #8 : 9.01.2012 kello on 20:56 »
    Mitenkäs muuten, särkyykö automaatti? löysin muutaman 316 rintterin myynnistä, hintakin meni budjettiin mutta ovat Automaatteja..

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #9 : 9.01.2012 kello on 20:58 »
    särkyykö manuaali?

    *****
    • Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:12.01.2013 kello on 15:38
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #10 : 9.01.2012 kello on 21:03 »
    oon kuullut ainakin että automaatti särkyy, niin ajattelin teiltä kysyä että kannattaako se olla manuaali kun ootte vaunua enemmän vedelly.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #11 : 9.01.2012 kello on 21:07 »
    itse tykkään vetää automaatilla mutta se on maku asia

    *****
    • Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:12.01.2013 kello on 15:38
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #12 : 9.01.2012 kello on 21:10 »
    Toisaalta miettien, paljon vedetään jenkkiautoilla, moniko niistä on manuaaleja, ehkä 5% ja hyvin tuntuu menevän..

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:52
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #13 : 9.01.2012 kello on 21:27 »
    Toisaalta miettien, paljon vedetään jenkkiautoilla, moniko niistä on manuaaleja, ehkä 5% ja hyvin tuntuu menevän..
        Jenkkipakuja on muutama tuttavilla ollut. Ei ne moittinu niitä ole, mutta toisaalta aika lyhyeksi se omistaminen niissäon jäänyt.
      Naapurilla oli -90 luvun loppupuolen Transporter, vaihtoi sen sitten 2000 luvun alkupuolen Sprinteriin.
      Asutaan aika vaikeassa maastossa, talvikelissä Transporter meni aina menojaan nuo mäet ylös, Sprinterillä on ollut pulmia. Siis pelkkä auto kyseessä, ei peräkärryä perässä. Hänellä auto on aina tyhjä, eli ei ole takavetoiselle painoa takapäässä.

    *****
    • Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:12.01.2013 kello on 15:38
    Vs: Mikä pakettiauto veturiksi?
    « Vastaus #14 : 9.01.2012 kello on 21:35 »
    Moni on nyt suositellut volkkaria.. En vaan pidä ajatuksesta että ostan 300tkm ajetun volkkarin ja vedän sillä kärryä perässä. kyllä rupee särkyyn. ainahan tietenkin on poikkeuksia, mutta kuulostaa pahalta että kaikki tekninen on poikittian eikä menosuuntaa kohden.. ja nelikon hinta pompsahtaa heti huomattavasti. Olisihan semmosella nelikko volkkarilla kieltämättä hieno päästellä liukkailla keleillä.