rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Muistaako kukaan minä vuonna muuttui kaasu asetukset  (Luettu 4407 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Saksalaisissa ajoneuvoissa vastaamaan meidän asetuksiamme vastaavaksi..kun nykyään tilanne on tämä--Nestekaasua saa johtaa ajoneuvon asuintiloihin 30 mbar nimellispaineella..ja sakuilla oli aikoinaan jokin muu mbar..ajattelin vain jos tuolta saksasta hankkisi auton niin mikä vuosi olisi se josta vähiten on haittaa ettei muutos katsastuksia tarvi tehdä? 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 14:24
Vs: Muistaako kukaan minä vuonna muuttui kaasu asetukset
« Vastaus #1 : 7.01.2012 kello on 15:16 »
Minusta nuomuuttuivat 90 luvunlopussa, tuskin senikäistäolet tuomassa?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Muistaako kukaan minä vuonna muuttui kaasu asetukset
« Vastaus #2 : 7.01.2012 kello on 15:41 »
Minusta nuomuuttuivat 90 luvunlopussa, tuskin sen ikäistä olet tuomassa?

Vuosi jolloin asetukset vaihtui taisi olla -97 eli sen jälkeen valmistetut / katsastetut, taitavat olla 30mbar jolla faktaa niin kertokoot..
-onko tuo vuosi malli jotenkin tähdellistä vai ajetut km/ kunto/hinta ...no rahalla saa ja hevosella pääsee sano entinen manne.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.04.2024 kello on 15:31
  • Helsinki Kallio
Vs: Muistaako kukaan minä vuonna muuttui kaasu asetukset
« Vastaus #3 : 7.01.2012 kello on 16:08 »
Mitenkä komposiittipullojen käyttö m-autossa ?
Minkälaisia pulloja yleensä pidätte mukana ?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Muistaako kukaan minä vuonna muuttui kaasu asetukset
« Vastaus #4 : 7.01.2012 kello on 16:15 »
Mitenkä komposiittipullojen käyttö m-autossa ?
Minkälaisia pulloja yleensä pidätte mukana ?
Kahta sorttia on käytössä, teräs /alumiinipullot, terästä käytetään yleensä, ja hinta ratkaisee ..täyttö edullisempaa ja saanti varmempaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.06.2016 kello on 13:21
Vs: Muistaako kukaan minä vuonna muuttui kaasu asetukset
« Vastaus #5 : 12.08.2012 kello on 09:24 »
Mulla on juuri hankittu (saksasta)vaunu vm-99. Siinä ainakin oli se 30 kaasusysteemi.

Lievää voimakkaampaa sydänoiretta aiheutti paikallinen ilmeisesti tuontivempeleille hapan caravaanikauppias, joka väitti kaasu uudistuksen tulleen joskus 2000 luvun puolessavälin. Kertoi, että mun pitää ostaa kaikki kaasuheebelit uutta ja se maksaa 4000€.
Onneksi en jättäny vaunua heti sinne muutostöihin. Se äijä olisi varmaan muitta mutkitta kupannu multa sen 4 donaa ja vaihtanu täysin laillisen systeemin uuteen samanlaiseen.
Ko karavaanarikauppa on kouvolassa,jotta tiätte varoo.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2024 kello on 16:47
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Muistaako kukaan minä vuonna muuttui kaasu asetukset
« Vastaus #6 : 12.08.2012 kello on 22:32 »
Mulla on juuri hankittu (saksasta)vaunu vm-99. Siinä ainakin oli se 30 kaasusysteemi.

Lievää voimakkaampaa sydänoiretta aiheutti paikallinen ilmeisesti tuontivempeleille hapan caravaanikauppias, joka väitti kaasu uudistuksen tulleen joskus 2000 luvun puolessavälin. Kertoi, että mun pitää ostaa kaikki kaasuheebelit uutta ja se maksaa 4000€.
Onneksi en jättäny vaunua heti sinne muutostöihin. Se äijä olisi varmaan muitta mutkitta kupannu multa sen 4 donaa ja vaihtanu täysin laillisen systeemin uuteen samanlaiseen.
Ko karavaanarikauppa on kouvolassa,jotta tiätte varoo.
Tällaiset "pikku tiedot" ovat tärkeitä ostajille mutta valitettavasti, varsinkin ensimmäistä vaunua ostavat, "käyvät kuumana kuin hellakoukku" eivätkä ehdi etsiä/löytää esim. tätä palstaa netistä vaunua hankkiessaan.
Sen jälkeen kun vaunu on kovalla kiireellä ulkomailta hankittu ja suomen kilpiin saatu niin alkaa olemaan aikaa selata "alan keskustelusivustoja" ja huomataan että monesta "turhasta" rahastushommasta tuli maksettua. :'(

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.06.2016 kello on 13:21
Vs: Muistaako kukaan minä vuonna muuttui kaasu asetukset
« Vastaus #7 : 13.08.2012 kello on 00:09 »
No niinmpä!
Me kyllä etsittiin tietoa,mutta eihän sitä missään ollutkaan,kun ne määräykset on olleet niin kauan jo voimassa.
Onneksi en menny halpaan ja jos olisin menny olisin taatusti tehny rikosilmoituksen petoksesta.
Eiks nyt vaunukauppias kuitenkin pitäsi ainakin tietää nää määräykset.Ja voitte olla varmoja,että jonain päivänä poikkean sinne vieraisille kertomaan mitä mieltä oon siitä heebosta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.06.2016 kello on 13:21
Vs: Muistaako kukaan minä vuonna muuttui kaasu asetukset
« Vastaus #8 : 16.08.2012 kello on 09:47 »
Nyt on vaunu katsastettu ja kaasu ja sähkö tarkastukset tehty. Lahdessa tarkastettiin kaasulaitteet. Maksoi 160 siihen sisältyi kaasupullon päälle tullut uusi (helpompikäyttöinen)venttiili ja suomessa hyväksytty letkunpätkä kaasupullokoteloon. Lisäksi ystävällinen neuvonta koskien lähes kaikkea karavaanarielämää  Thumb

Naapurin sähkömies teki sähkötarkastuksen. Hintaa 50 € (mukana varmaan naapurihyvitys)  8)

Lisäksi se vaashtosammutin.

Elikkä lisäkustannukset vaunuun yhteensä noin 400 katsastuksineen.
Ei paha,kun netticaravaanin mukaan vaunun hankintahinta on 4-5 tonnia halvempi saksassa. Ja vaunu on kuin uusi sisältä ja päältä. Jopa alta.
Nyt vaunu teille ja leikkimään karavaanaria. Kaksi viikkoa olis vielä lomaa jäljellä.

Juutinrauman sillalla.