Tekniikkakeskustelut > Primus

Entä jos, Primus.

<< < (2/3) > >>

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 23.01.2011     kello on 15:10 ---Luulen kylläkin, että ei se Primus taida koko aikaa palaa vaan sammuu ja taas sama homma. Tekohengityksenä kyllä menee hetken pakottavan tarpeen ollessa ajankohtainen.

--- Lainaus päättyy ---

Jos se on 2490, niin lämmon voi säätää paineenalennus venttiilistä, ja eikö muissa pudoteta suuttimia pois käytössä. En usko että talvikelissä teho on liian suuri minimi asennossa, ja jos on, niin sitten käy seisoksimassa pakkasessa.  ;)

Dorotea:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 23.01.2011     kello on 15:52 ---Jos se on 2490, niin lämmon voi säätää paineenalennus venttiilistä, ja eikö muissa pudoteta suuttimia pois käytössä. En usko että talvikelissä teho on liian suuri minimi asennossa, ja jos on, niin sitten käy seisoksimassa pakkasessa.  ;)

--- Lainaus päättyy ---

2490 tehot tosiaan säädetään pulloventtiilistä välillä 3-5kW. Taas mulla 2480 pannussa on automaattinen kahden polttimen valinta, johon ei oikein itse pysty vaikuttamaan. Termostaatti päättää sen mun puolesta.
Tietenkin jos pitää ovea välillä auki päästäen kylmää ilmaa sisälle, niin saattaa saada pannun pysymään päällä koko ajan. Mutta oma pelaamisensa siinäkin on.

Joten ainoa mielestäni oikea ratkaisu on kipinäsytytys. Ei idioottivarma sekään, mutta voittaa hehkutulpan 6-0.

Turhan Höpöttäjä:
Minulla ei ole kokemusta muusta kuin nykyisestä 2490:sta ja -70 luvun pannuista joissa on kaksi manuaalista lisäpoltinta. Valaisetko tietämätöntä miten se sinun pannu pelittää, onko siinä mankkarit lisäpolttimille, vai miten se on toteutettu.  ::)

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 23.01.2011     kello on 15:58 ---2490 tehot tosiaan säädetään pulloventtiilistä välillä 3-5kW. Taas mulla 2480 pannussa on automaattinen kahden polttimen valinta, johon ei oikein itse pysty vaikuttamaan. Termostaatti päättää sen mun puolesta.
Tietenkin jos pitää ovea välillä auki päästäen kylmää ilmaa sisälle, niin saattaa saada pannun pysymään päällä koko ajan. Mutta oma pelaamisensa siinäkin on.

Joten ainoa mielestäni oikea ratkaisu on kipinäsytytys. Ei idioottivarma sekään, mutta voittaa hehkutulpan 6-0.

--- Lainaus päättyy ---

Kun otat ohjauspaneelin nastasta 6 johdon irti niin toimii yhdellä arinalla. ;)

Dorotea:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 23.01.2011     kello on 16:05 ---Minulla ei ole kokemusta muusta kuin nykyisestä 2490:sta ja -70 luvun pannuista joissa on kaksi manuaalista lisäpoltinta. Valaisetko tietämätöntä miten se sinun pannu pelittää, onko siinä mankkarit lisäpolttimille, vai miten se on toteutettu.  ::)

--- Lainaus päättyy ---

Jos nyt oikein osaan kertoa, niin siellä on kolme mankkaria, joista kaksi toimii termostaatin ohjaamana, yksi tai kaksi poltinta. Kolmas poltin täytyy kääntää pannusta päälle kuten vanhemmissakin Primuksissa jos sen haluaa käyttöön. mjo pystyy varmaan selventämään paremmin missä vaiheessa se tulee mukaan jos on päälle käännettynä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View