Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Jatkojohto
putkimies:
--- Lainaus käyttäjältä: Pekka - 8.01.2012 kello on 22:34 ---Tottahan tämäkin on.Ja leirintäalueella on 140 vaunua rivissä mistä voi ottaa virtajohdon irti ja työntää sinne sen sukkapuikon.
Kyllä kannatan tätä vanhempien vastuuta vaikka nykyisin on suuntaus että koululla tai yhteiskunnalla on vastuu pilttien tekemisistä.
--- Lainaus päättyy ---
Niinhän se on nyt ja vielä pitkään jatkossakin, mutta eipä taida olla leirintäalueella jossa on nykymääräysten mukaiset laitteet sekä "talolla" että asiakkailla, lapsella mahdollisuutta työntää sukkapuikkoa pistorasiaan.
Vaunun liitäntäjohdon alkupää on lukitussa pistorasiakotelossa, ja johdon toinen pää on kiinni matkailuvaunussa josta se ei lähde pelkästään vetämällä ulos. On vapautettava lukitussalpa, ennenkuin pistotulpan saa irti vaunun seinästä.
Pekka:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 8.01.2012 kello on 23:24 ---
Mutta summa summaarum: Kukin tulkoon autuaaksi uskossaan. Sinä omassasi, minä omassani. Kuitenkin toivon, ettei lapset räpellä sinun jälkeen jättämiäsi suojaamattomia johtoja. Minä suojaan omani vaaditulla tavalla.
Aihetta enempään minulla ei ole.
--- Lainaus päättyy ---
Tarkoitin juuri niitä tilanteita missä kuvitteellisessa tapauksessa piltti vetään virtajohdon irti vaunun seinästä ja sitten sukkapuikkoa johtoon.
En tosiaankaan jätä johtoja maahan vaikka käytänkin jatkojohtoa vaunualueella jos haluan lohkolämmitintä käyttää.
Ja sehän ei ollut missään kiellettyä.
Vanhempien vastuuta lasten tekemisestä ei voida eikä pidä sivuuttaa.
Tämä tästä.
Komissarov:
Sukkapuikko on yleisvaarallinen väline, joka pitäisi säilyttää lukitussa tilassa lasten ulottumattomissa... :P
-------:
--- Lainaus käyttäjältä: olalaa - 8.01.2012 kello on 17:06 ---Osti biltemasta johdon jossa vaihtoehtona defa tai calixin pää semmoinen y:n mallinen.
ja hintakin vain 19e.Oli myös kumikaapelia eikä kovetu pakkasella ;D
--- Lainaus päättyy ---
Josasain malleissa voi olla, että on tehty pelkästään yksipistoke autoon ja menee keskenään defa että calix. Tuossa yhtenäisessä pistokkeessa on kuulemma ollut varaana mennä väärin päine ja sen jälekeen virtä on auton rungossa..
olalaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs - 9.01.2012 kello on 11:24 ---Josasain malleissa voi olla, että on tehty pelkästään yksipistoke autoon ja menee keskenään defa että calix. Tuossa yhtenäisessä pistokkeessa on kuulemma ollut varaana mennä väärin päine ja sen jälekeen virtä on auton rungossa..
--- Lainaus päättyy ---
No tuo minun ostama on y:n mallinen ja y:n yläsakaroissa toisessa defa ja toisessa calix.
Ihan on bilteman vastuussa jos on jotain väärin käyttö mahdollisuutta ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta