Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Jatkojohto
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Pekka - 8.01.2012 kello on 22:08 ---Taitaa mennä niin että vastuu on vanhemmilla.
--- Lainaus päättyy ---
Mun tulkinta tuosta Tukesin tekstistä pistää kyllä kaiken vastuun johdon/pistorasian omistajalle/haltijalle eli sille joka jättää vaaran aiheuttajan ulkopuolisten saataville..
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Pekka - 8.01.2012 kello on 22:08 ---Taitaa mennä niin että vastuu on vanhemmilla.
--- Lainaus päättyy ---
Itse kannatan Sepon näkemystä asiassa.
Ei sellaista asiaa, oli se mikä vaan, saa jättää valvomatta niin että siinä on tai voi olla riski vahingoittua. Toisaalta onhan joka kodissa pistorasiat alle 1,70 korkeudessa
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 8.01.2012 kello on 22:22 ---Toisaalta onhan joka kodissa pistorasiat alle 1,70 korkeudessa
--- Lainaus päättyy ---
Ja lapsisuojaukset taitavat nykyään olla pakolliset sähkörasioissa.
Pekka:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 8.01.2012 kello on 22:22 ---
Ei sellaista asiaa, oli se mikä vaan, saa jättää valvomatta niin että siinä on tai voi olla riski vahingoittua. Toisaalta onhan joka kodissa pistorasiat alle 1,70 korkeudessa
--- Lainaus päättyy ---
Tottahan tämäkin on.
Ja leirintäalueella on 140 vaunua rivissä mistä voi ottaa virtajohdon irti ja työntää sinne sen sukkapuikon.
Kyllä kannatan tätä vanhempien vastuuta vaikka nykyisin on suuntaus että koululla tai yhteiskunnalla on vastuu pilttien tekemisistä.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Pekka - 8.01.2012 kello on 22:34 ---Kyllä kannatan tätä vanhempien vastuuta vaikka nykyisin on suuntaus että koululla tai yhteiskunnalla on vastuu pilttien tekemisistä.
--- Lainaus päättyy ---
Tuossa olen samaa mieltä kanssasi, että vanhemmat liikaa työntävät kasvatusvastuuta muille tahoille. Mutta tuossa keskustelemassamme asiassa vastuu ON sillä, joka jättää johdon holtittomasti. Sanot, että 140 vaunua alueella. Mutta niissäkin on lukitus, että ne eivät lähde vain vetämällä. Eikä niitä pienet lapset saa vedettyä irti.
Mutta summa summaarum: Kukin tulkoon autuaaksi uskossaan. Sinä omassasi, minä omassani. Kuitenkin toivon, ettei lapset räpellä sinun jälkeen jättämiäsi suojaamattomia johtoja. Minä suojaan omani vaaditulla tavalla.
Aihetta enempään minulla ei ole.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta