Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Kovalevyn kloonaus
99:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 4.01.2012 kello on 21:56 ---Vaatii vaan WinPE (Wimage) vähän perehtymistä, mutta on pätevä..
--- Lainaus päättyy ---
Itse lopetin PEn käytön jo vuosia sitten kun sillä ei saanut kaikista levyistä kopiota tehtyä (mm. käytössäni olevasta multiboot levystä..).
Tuolla LiveCD:llä (tai USB tilulla) saa helpoiten kopioitua, sen kun boottaa komentoriville ja kirjoittaa käskyn dd if=[vanhan levyn osoite] of=[uuden levyn osoite]
kimi:
Kiitos
Ohjelmia tuohon löytyy netistä useampia ja iltapäivällä pitää ruveta töihin.
Lueskelin joitakin keskusteluja aiheesta netistä ennen kuin kyselin täällä ja niissä kaikki ei aina ollut mennyt putkeen.
Miten tavallista kovalevyn hajoaminen on, itselleni tuo on 1 kerta itse asiassa ei tuo nytkään omalle koneelle sattunut vaan siskontyttären.
kimi:
Ei onnistunut, ainakaan toivomallani tavalla.
Kone on siis siskontyttäreni ja hän on käymässä kotona joululoman ajan, kone mukanaan koska halusi siihen komponenttipäivityk siä.
Kloonauksen jälkeen kone pyytää Windowsin asennuslevyä ja se on tietenkin muualla eikä perhepiirissä kenelläkään muulla ole tuota versiota käytössä.
Formatoinko uuden kovalevyn ja koitan toisella softalla, nyt käytössä oli:
http://www.todo-backup.com/
Vai onko tilanne se, että voin olettaa tilanteen olevan sama ja kone vaatii win asennuslevyn käytän mitä vaan softaa??
99:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 5.01.2012 kello on 22:15 ---Vai onko tilanne se, että voin olettaa tilanteen olevan sama ja kone vaatii win asennuslevyn käytän mitä vaan softaa??
--- Lainaus päättyy ---
Kuten totesin "Itse olen tehnyt tuon Linux liveCD:llä käyttäen dd komentoa, joka tekee täysin identtisen kopion oli levyllä (lähes) mitä vain.", jolloin asennuslevyä tarvitsee vain jos alkuperäinen kovakin sitä vaatii. Ts. kopioitu kova on täysin identtinen alkuperäisen kanssa (softaltaan).
kimi:
Erinäisten ongelmien jälkeen sain tehtyä LiveCDn ja se toimii muuten loistavasti mutta, ongelmana tällä hetkellä, että ei reagoi mitenkään dd komentoon.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta