Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Kovalevyn kloonaus
kimi:
Tietokone alkoi herjaamaan s.m.a.r.t. status bad, back up and replace yhdelle kovalevylle.
Kyseinen kovalevy on vajaa vuoden vanha Seagaten 500 giganen josta yli 400 käytössä, tietty kaikki käyttis mukaanlukien yhdessä osiossa.
Ostin uuden samankokoisen ja siihen tuon vanhan sisältö pitäisi kloonata. (Käyttiksenä Win 7)
Mikä olisi hyvä ohjelma tuon tekemiselle ja mitä pitäisi huomioida. Tietty se alkuperäinen pois koneesta kun operaation on suorittanut ennen uudelleen käynnistämistä, mitä muuta?
99:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 4.01.2012 kello on 21:33 ---Mikä olisi hyvä ohjelma tuon tekemiselle ja mitä pitäisi huomioida. Tietty se alkuperäinen pois koneesta kun operaation on suorittanut ennen uudelleen käynnistämistä, mitä muuta?
--- Lainaus päättyy ---
Itse olen tehnyt tuon Linux liveCD:llä käyttäen dd komentoa, joka tekee täysin identtisen kopion oli levyllä (lähes) mitä vain. Eikä maksa muuta kuin vaivan.
K.E.V:
Minä käytän GHOST:ia , se nyt sattuu olemaan käsissä eikä maksa mitään myös, jostain ladannut joskus
99:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 4.01.2012 kello on 21:52 ---Minä käytän GHOST:ia
--- Lainaus päättyy ---
Ghost on muuten hyvä, mutta se ei tee identtistä kopiota jos levyllä on viallisia sektoreita tms. jolloin mm. hajoamassa olevaa levyä ei pysty kopioimaan.
Tai ainakaan ne 2000 luvun alkupuolen versiot ei tee, nykyisistä en ole varma.
88k5:
Työkseen joudun käyttäämään WinPE:tä. Kun tekee boottaavan USB-tikun (1GB riittää), niin kloonaus helppoa. Syspreppauksen kanssa saa Winkaukset helposti dedikoitua käyttäjille ja liitettyä AD... ei liity tähän asiaan. Harvemmin enää Linukkaa tai Ghostia asiaan tarvitaan. Vaatii vaan WinPE (Wimage) vähän perehtymistä, mutta on pätevä..
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_PE
Niin - eikä maksa mitään 8)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta