Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Kovalevyn kloonaus

<< < (4/6) > >>

kimi:
Mistä minä sen levytyökalunlöydän.

Computer osassa ei löydy työkaluissa (tools) mitään. Jos aloitan LiveCD asennuksen se ehdottaa,että /dev/sdb osoioidaan niin, että windovsille jää 155gt ja SUSE tulee 310gt toiselle osiolle.

Tästä olen päätellyt,että tuo /dev/sdb on tyhjä koska toisella kovalevyllä ei ole kuin vajaa 100GT vapaata tilaa.

Computer siis ainoastaan näyttää molemmille saman koon ja se on 465,8 GT

99:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  6.01.2012     kello on 23:03 ---Mistä minä sen levytyökalunlöydän.

--- Lainaus päättyy ---

Menee hetki, koska en muista ulkoa Susea niin asennan sen virtuaalikoneelle.

99:
Nonii, eli levytyökalu löytyy Susesta paikasta Computer => YaST => Partitioner

Tosin käyttämäni Suse on vanha 11.1 versio, joten en ole tuosta 100% varma

kimi:
Versiossa 12.x.x löytyi Systein alla. Laitan kloonauksen pyörimään ja kerron mikäli pyörii.

Niin
KIITOS

99:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  6.01.2012     kello on 23:54 ---Versiossa 12.x.x löytyi Systein alla. Laitan kloonauksen pyörimään ja kerron mikäli pyörii.

--- Lainaus päättyy ---

Kunhan olet tarkkana että levyjen osoitteet menee oikein päin, muuten on kaksi tyhjää levyä...

Niin, ja se ei sitten ilmoita mitenkään että kopiointi on käynnissä ja missä kohdassa mennään, kursori vain häipyy. Kopioimisen näkee vain kovalevyn valosta.

ps. itsellä taisi kestää yli kymmenkunta tuntia 500 gigan levyn kopiointi, laitoin illalla ja aamulla vielä runksutti...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View