Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
oh5yw:
Helmikuun testi 2:
Kenno maan tasolla, kuormana edelleen auton halogeenipoltin. Kirkas auringon paiste, pakkasta -16 astetta
Kenno pystyssä, virta 2.2A
kenno aurinkoon, kallistettu siis ehkä 10 astetta pystysuorasta, virta 2.35A
kenno makuullaan maassa, virta 0.7A
Kari
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: migel - 12.02.2011 kello on 09:33 ---Kuinka isot kennot sinulla on ja kuinka iso on akkusi???
--- Lainaus päättyy ---
Minulla on kaksi kenoa, yhteensä 115W. Akkuja muistaakseni noin 800Ah. Jos huomenna on aurinkoinen päivä käyn mökillä, ja samalla katson minkä verran on latausta. Tänään ei voi lähteä, kun hankin itselleni "alushousu päivän". ;)
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: oh5yw - 12.02.2011 kello on 12:04 ---Helmikuun testi 2:
Kenno maan tasolla, kuormana edelleen auton halogeenipoltin. Kirkas auringon paiste, pakkasta -16 astetta
Kari
--- Lainaus päättyy ---
Näin minä olen arvellut käyvän sen lataustehon kanssa. Kesällä kun aurinko on ylempänä, sitten ero ei ole ihan noin suuri. Jos ja kun hankin itselleni kennon kulkimeen, hankin 50-100W:n irtokennon ja pistokkeen kulkimen seinään. Kun aurinko paistaa nostan kennon auringon puoleelle ja tökkään piuhan pistokkeeseen. Pilvisellä säällä olkoon kenno sisällä. ;)
perho-ukko:
Nyt pitää irrotta toisistaan kaksi eri asiaa: Jos on mökkikäytössä,optimaalisen tuoton saa suuntaamalla,mutta jos kennot on auton katolla,
ne on pakko kiinnittää katon pintaan,tuotto jää tietysti huonommaksi, mutta kyllä sieltä poveria tulee aurinkoisena päivänä,ainakin minulla
virta riittänyt,pakastin hyrisee !!! ;) ;)
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: oh5yw - 12.02.2011 kello on 12:04 ---Helmikuun testi 2:
Kari
--- Lainaus päättyy ---
Pitääkö tämä paikkansa;
Jos H1,2,3,7 ja 4 (Lo) teho on 55W--> R=U2/P => 2.6182 Ohm, ja tätä voidaan pitää vakiona. EDIT; eipä voida, koska lämmön mukaan resistanssi kasvaa - näky huoneenlämpöisen H1:n olevan 0.5 Ohm :-X Korjausta pitäisi olla 0.0045/Ko
Silloin 50W paneelin teho olisi P=RI2 8):
Virta (A)->Teho (W)_________________2.2 A10.47 W2.35 A14.46 W0.7 A1.28 W
Eli ei pidä katsoa ja verrata pelkkää virran arvoa kun jännite voi olla polvillaa - mittaappa palaessa jännite lampun kannalla..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta