Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (9/534) > >>

88k5:
Silloin kun minä nämä hommasin sanoin takuista "usko että katolle lentää/tippuu kivi kuin halpakaan paneeli ikääntyy" - kymmen(i)en vuosien takuusta en ala maksamaan ylimääräistä ;)

Tänään kävin luomassa 30cm nuoskalunta päältä - ei ole särkynyt..

Itse en periaatteessa halunnut laittaa kattoon kiinni noita paneeleita. Ainoa mikä puhkaisee katon on kaapeliläpivienti. On ollut mielessä tuplata panelimäärä - tilaa ja varaus on.. :)

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko -  5.02.2011     kello on 16:28 ---   Tuohon en osaa vastata,omaani olen tyytyväinen !!  ;)

--- Lainaus päättyy ---
No funtsitaan  ;)

perho-ukko:
 Nämä kuvat on varmasti toisella saitilla,mutta laitan ne myös tänne !

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: joo o -  5.02.2011     kello on 13:09 ---Halpa Halli myy 50 w kennoa säätimellä ja 10 m akulletulevaa kaapelia ja 10 m 2,5 neliön kaapelia. Paketin hinta oli muistaani alle 260 euroa. Kahdella kennolla hinta alle 500 euroa.

Niin näihi sisälty vielä säädettävä alumiiniteline. Että nämä on tarkoitettu paikaoilleen olemaan. ei autoon, ilmeisesti.

--- Lainaus päättyy ---

50W on venyvä käsite. Tarkastahan lupaavatko minkälaista virtaa ulos. Kalliimmat kennot mitataan ja A näkyy jossakin lapussa kennon takana.

Ostin ensimmäisen kennoni 8v sitten  Halpa Hallista Seinäjoelta. 12W kenno ei koskaan millään mittarilla antanut 0,5A virtaa.

oh5yw:
Tilasin Saksasta tämmöisen 50W paneelin, hinta 132 euroa kotiin toimitettuna:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250751668720&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:GB:1123

Saapunee ensi viikolla

Kari

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View