Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
RR:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 10.06.2011 kello on 23:41 --- On se veikeä,tuo aurinko kenno systeemi,kun sen kerran asentaa katolle,homman voi unohtaa,ei tarvitse agrea säkättämään,hiljainen puurtaja,nyt on pakastin hyrisemässä,ja tuntuu tuota poveria riittävän . Ja tärkein,olen oppinut reissussa,vilkaisu mittareihin,näkee akkujen tilan,kulutus pitää mitoittaa sen mukaan,ei ole pakko panna pyykinpesu konetta pilvisellä säällä päälle,(sekin on ) ,mutta järkeä käyttämällä hyvin virta riittää,kennot on hiljaa puurtavia,tekevät latauksen akkuihin äänettömästi,ja akut on sitten niitä kulutus huippujen tasaajia !!
--- Lainaus päättyy ---
Minkälainen pyykinopesukone sulla oikein on?
perho-ukko:
Tuollainen !
oh5yw:
Sainpa minäkin vihdoin itsestäni irti, että kytkin paneelit ja säätimet kuntoon.
Paneeli on siis irrallinen, puskaparkkiin leiriydyttäessä heitän paneelin auton viereen sopivasti auringon suuntaan
Piuha paneelista liitetään auton kupeeseen laittamaani pistokkeeseen
ja sisällä lataussäädin hoitelee loput.
Tämmöisestä pikkupaneelista näyttää riittävän latausvirtaa n. 2.5A, mutta kulutuskin on vähäistä, 12V kylmälaukku ainoastaan hupiakun perässä....
Lataussysteemi paneeleineen ja säätimineen ym. romppeineen kustansi alle 200 euroa
Kari
seppoko:
Olethan tietoinen, kuinka paljon tuollainen kylmälaukku saattaa haukata virtaa?
4-5A. Ainakin minulla käytössä olleet ja oleva vievät noin paljon.
oh5yw:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 15.06.2011 kello on 16:39 ---Olethan tietoinen, kuinka paljon tuollainen kylmälaukku saattaa haukata virtaa?
4-5A. Ainakin minulla käytössä olleet ja oleva vievät noin paljon.
--- Lainaus päättyy ---
Toki se ainakin tuon vie eikä ole tarkoitus tuota vajetta paikata pelkällä kennolla, ajossa latautuu auton laturilla. Ei me malteta kahtatoistatuntia kauempaa yhdessä paikassa olla, joten riittää sähkö kyllä...
Kari
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta