Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (55/534) > >>

joo o:
Paneelin tuotto testattu. Suoraan kohti aurinkoa parhaimmillaan 8 A (pidempi seuranta 7,6 A) ja vaakatasossa, ikäänkuin kattoon kiinnitettynä 4,7 A. (mittaukset säätimen mittarin mukaan)

RR:
Mulla näytti noin kaksi ampeeria 24 volttiin virtaa. Paneelit on katossa. Eli 100 watin paneelit olisivat antaneet 4 ampeeria 12 voltille. Aikamoinen ero perhoukon paneeleihin (2-3 ampeeria). Tehoeroa taitaa kuitenkin olla vain 10 wattia. Ja se kuuluisa ja väitelty hintaero on 300 euroa. Siis minulla on halvemmat.

Eli kyllä kalliimmat näyttäisi olevan aika lailla paremmat.

joo o:
Kun laitoin pakastimen päälle niin silloin latas akuille virtaa 6 - 7 A. Ilman pakastimen kulutusta, kun akut oli 85 % täynnä niin latas enää 0,3 A.

JEE:
Jos se esim. kesäaikaan latais keskim. 6:ki Ampeeria  vaikka vaan 6 tuntia ,nii eikös se tekis jo n. 432W. ja  toiset kuus  vaikka
3Ampeeria,nii yhteensä se olis 12 tunnis melkein 650W.
Uskois tuolla määrällä pakastimen tai jääkaapin pysyvän kylmänä ,jos sen ottamaks tehoks on sanottu 65W.
Eiköhän tuo tarkota kuitenki sitä ,että sen pitäs käydä koko ajan ,mutta jos se käykin vaan pikkusta vajaa puolet ajasta ,ni sillonhan tuo olis just eikä melkein. ;D

joo o:
Olen samaa mieltä.

Kestäviä nuo paneelit kun tuulenpuuska heitti sen jäisen terävän kinoksenpäälle alassuin niin ei edes rikki mennyt ??? Hetkeksi kun irrotin ja vieressä seisoin ja kurottelin narua niin silloin tuuli tempas sen nuriin. Tuuria on joskus hyvääkin ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View