Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (514/534) > >>

palokurki:
Minulla on nyt kaikki valmiina. Paneelin johdot eivät ole vielä kiinni paneelissa ja lataussäätimeltä on johto vedetty EBL:n viereen. Minun paneeli ja latausssäädin on molemmat ostettu kärkkäiseltä, eli säädin ei sisältänyt mitään omaa johtosarjaa, joka olisi suoraan EBL:n kylkeen käynyt.
Se, että kytken vehkeet EBL:ään on syyt hyvin samat MatsOnnin kanssa. Se vaan oli hurjasti helpompaa ja homman pitäisi toimia OK.

On helppo sanoa, että kytket vaan sen johdon EBL:ään, kun minulla on vaan johto, ei sitä liitintä. Paikallisesta elektroniikkaliikke estä tilasivat liittimen, mutta olen skeptinen siitä, että se käy. Aiemmin kyselin palstalla mikä lataussäädin olisi hyvä ja että aikomus oli kytkeä se EBL:ään, mutta kukaan ei neuvonut ostamaan siihen sitä siihen nimenomaan tarkoitettua säädintä.
Onko kellään tietoa, mistä tuommoisen liittimen löytää? Toisessa ketjussa Mjo oli laittanut pari linkkiä, mutta se toinen ei toiminut ja toinen meni liikkeen etusivulle ja en tiedä edes millä nimellä liitintä pitäisi etsiä.

smy:

--- Lainaus käyttäjältä: palokurki -  5.08.2019     kello on 13:52 ---Minulla on nyt kaikki valmiina. Paneelin johdot eivät ole vielä kiinni paneelissa ja lataussäätimeltä on johto vedetty EBL:n viereen. Minun paneeli ja latausssäädin on molemmat ostettu kärkkäiseltä, eli säädin ei sisältänyt mitään omaa johtosarjaa, joka olisi suoraan EBL:n kylkeen käynyt.
Se, että kytken vehkeet EBL:ään on syyt hyvin samat MatsOnnin kanssa. Se vaan oli hurjasti helpompaa ja homman pitäisi toimia OK.

On helppo sanoa, että kytket vaan sen johdon EBL:ään, kun minulla on vaan johto, ei sitä liitintä. Paikallisesta elektroniikkaliikke estä tilasivat liittimen, mutta olen skeptinen siitä, että se käy. Aiemmin kyselin palstalla mikä lataussäädin olisi hyvä ja että aikomus oli kytkeä se EBL:ään, mutta kukaan ei neuvonut ostamaan siihen sitä siihen nimenomaan tarkoitettua säädintä.
Onko kellään tietoa, mistä tuommoisen liittimen löytää? Toisessa ketjussa Mjo oli laittanut pari linkkiä, mutta se toinen ei toiminut ja toinen meni liikkeen etusivulle ja en tiedä edes millä nimellä liitintä pitäisi etsiä.

--- Lainaus päättyy ---

Itse ostin muutamalla eurolla bestcaravanista josta löytyi hyllystä.

MatsOnni:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä -  5.08.2019     kello on 12:58 ---Entäs jos nappaat kuvan siitä kytkennästä, ja kerrot mitä (+/-) mihinkin kytketään. Mahtavat yli 170 sivua on jo aihetta vatkattu.

--- Lainaus päättyy ---

Näin voisin toki tehdä, ihan just se ei ole mahdollista kun auto ja minä ollaan eri paikassa. Lisäksi kytkentä vaihtelee malleittain, enkä edes muista mikä mallinumero tuossa on, oliskohan EBL 630.

Kuitenkaan sopivan pistokkeen löytäminen ei onnistunut siihen hetkeen kun asennusta tehtiin ja siksi Rölli teki sen pitkäti "omasta päästään".

Sinnipirtti:

Toiminnan kannalta tulisi aina käyttää saman valmistajan tai valmistajan suosittelemia komponentteja. Tämähän on sellainen perusohjeistus aina kokoonpanolle. Valmistaja takaa näin osien yhteensopivuuden.

Sitten sellainen vastuuvapautuslause ke etten ole mistään vastussa ja suosittelen suoraan akkuun kytkentää mutta niille joilla on pakottava tarve käyttää näkemykseni mukaan epäsopivia laitteita yhdessä vastaavat ihan itse vahingoista.  Liitin on Maten N Lock 3F 5mm ja 1 -, 3 +.

Antza0:

--- Lainaus käyttäjältä: palokurki -  5.08.2019     kello on 13:52 ---On helppo sanoa, että kytket vaan sen johdon EBL:ään, kun minulla on vaan johto, ei sitä liitintä. Paikallisesta elektroniikkaliikke estä tilasivat liittimen, mutta olen skeptinen siitä, että se käy. Aiemmin kyselin palstalla mikä lataussäädin olisi hyvä ja että aikomus oli kytkeä se EBL:ään, mutta kukaan ei neuvonut ostamaan siihen sitä siihen nimenomaan tarkoitettua säädintä.

--- Lainaus päättyy ---

Guuggelin setä kertoi, että esim. Reimolta voisi löytyä valmista kaapelinpätkää, siis ainakin tuon EBL:n osalta valmiiksi kytketyillä johdoilla. Toimitusaika on mitä on, riippuen siitä otatko paikallisen jämyn kautta vai tilaatko suoraan webbikaupasta.

Toinen mahdollisuus on haeskella liitintä vaikka Tyco Mate-N-Lok -nimellä. Taisi olla 6.35 mm jaolla, ja aiemmin AMP-merkillä. Edellinen vaihtoehto eli valmis johdonpätkä olisi helpompi kuin irto liitin, ei tarvi olla mitään sen kummempaa puristuspihtiä. Näitä sitten hyvinvarustetut elektroniikkaliikke et tilaa kuitenkin Saksan varastosta, kun noita mitään kuitenkaan kellään enää varastossa ole, miljuunaa eri sorttia. Toimitusaika ehkä parisen päivää, liikkeen yleisestä aktiivisuudesta riippuen.

Edit: Kappas, Sinnipirtti ehti muutamaa minsaa aiemmin. Eli tuolta pohjalta ollaan nyt sitten hiukka eri mieltä pinnivälistä. Mutta senhän saa joku EBL:n omistaja helposti varmennettua mittaamalla liittimestä pinnien välin riittävällä tarkkuudella. Itteltä ei onnistu, molemmat kautta aikain hallussa olleet EBL:t ovat nykyjään jo muilla teillä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View