Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (506/534) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: palokurki -  2.08.2019     kello on 17:37 ---Elä multa kysy. En minä tiijä?
Kait se kuitenkin johonkin väliin on laitettava, kun joka paikassa siitä vouhkataan.

--- Lainaus päättyy ---
En tiijä minäkään...

Kaiketi se akun läheisyyteen pitäisi asentaa.
Mulla on akun ja säätimen välissä, mutta on myös kennon ja säätimen välissä sulake. Aikoinaan edellisellä omistajalla on jäljistä päätellen johdot sulaneet ja samalla polttanut myös patjan kulman. Ainakin sammutin oli tyhjennetty autoon.
Ensitöikseni vaihdoin piuhat ja laitoin ne kulkemaan vähän suojatumpiin paikkoihin. Samalla tuli sulakkeet.

palokurki:
Luulen, että jos jotakin sattuu säätimen ja EBL:n välillä, niin EBL polttaa jonkin sulakkeen. Liekkö säätimestä löytyy sulaketta?
Jos vaikka kattoläpivinnistä nirhautuu eriste rikki, niin kait se sulake paneelin ja säätimen välissä paras on?
Perustuu täysin mutuun, mutta katsotaan miten käy.

K.E.V:
Säätimessä on mälli ja suurin jännite ennen säädintä. Mälli ja pääkytkin ennen säädintä. Voihan toisen laittaa ennen akkua kun tuntuu siltä

Sinnipirtti:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  2.08.2019     kello on 20:34 ---Säätimessä on mälli ja suurin jännite ennen säädintä. Mälli ja pääkytkin ennen säädintä. Voihan toisen laittaa ennen akkua kun tuntuu siltä

--- Lainaus päättyy ---

Oikosulussa panelin jännite romahtaa ja teho ei riitä kaapeleita sulattamaan. Ei tarvitse sulaketta ennen säädintä. Akku taas antaa sellaisen tehon oikosulussa että piuhat palaa poikki. Siksi sulake enintään 150mm päähän akusta.

Miksi muuten välttämättä haluatte EBL:n siihen väliin? Onko siihen jokin pakottava syy?

smy:

--- Lainaus käyttäjältä: Sinnipirtti -  2.08.2019     kello on 21:48 ---Oikosulussa panelin jännite romahtaa ja teho ei riitä kaapeleita sulattamaan. Ei tarvitse sulaketta ennen säädintä. Akku taas antaa sellaisen tehon oikosulussa että piuhat palaa poikki. Siksi sulake enintään 150mm päähän akusta.

Miksi muuten välttämättä haluatte EBL:n siihen väliin? Onko siihen jokin pakottava syy?

--- Lainaus päättyy ---

Mulla sen vuoksi kun pitäisi vetää poikki auton piuhat (siis toiselle sivulle autoa jossa akut). Pitkittäin autoa vetää johtoja mutta poikittain on hankalampaa. EBL:ltä menee valmiiksi. Ja näkeehän auton omasta virtamittarista kun paneelit lataa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View