Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkokennot.
seppoko:
16 paneelia, invertteri ja tykötarpeet odottavat maanantaita ja asentajia.
palokurki:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 20.06.2019 kello on 17:54 ---Tämä aurinkokennot osio on mennyt semmoseksi, että se joka meinaa aurinkokennot kulkimeensa asentaa, on pää pyörällä. Voisikko joku vääntäjistä yksiselitteisesti kertoa millaset kennot, miten kytketään, mikä säädin ja mihin sähkö kulkimessa syötetään. Kennojen kiinnitys on käyty läpi aikaisemmin. Joku voi aivan oikeasti tarvita opastusta. Itse en laita kennoja kulkimeen, laitoin lisää akkuja. Ja mökillä on kennot olleet jo yli kaksikymmentä vuotta.
--- Lainaus päättyy ---
Käyn huomenna ostamassa väärän paneelin ja siihen sopimattoman säätimen. Kytken ne myöhemmin paikoilleen, mitä omalla järjelläni ymmärrän. Sitten monta vahinkoa ja kokemusta rikkaampana snobbailen tietämykselläni ja kerron kysyjille muutamalla sanalla kysyttyä asiaa, mutta en kerro tarkemmin mitä mikäkin hieno englannin sanasta väännetty suomalainen sana tarkoittaa.
Jos kysyjä vielä erehtyy uudestaan täsmentämään vastausta, niin annan sen nokkelin sanakääntein tuntea itsensä idiootiksi ja ihmettelen ääneen miksi se tollo ei lue vuosia vanhoja ketjuja, joissa itse olen yrittänyt tietoa etsiä.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 20.06.2019 kello on 22:32 ---Käyn huomenna ostamassa väärän paneelin ja siihen sopimattoman säätimen. Kytken ne myöhemmin paikoilleen, mitä omalla järjelläni ymmärrän. Sitten monta vahinkoa ja kokemusta rikkaampana snobbailen tietämykselläni ja kerron kysyjille muutamalla sanalla kysyttyä asiaa, mutta en kerro tarkemmin mitä mikäkin hieno englannin sanasta väännetty suomalainen sana tarkoittaa.
Jos kysyjä vielä erehtyy uudestaan täsmentämään vastausta, niin annan sen nokkelin sanakääntein tuntea itsensä idiootiksi ja ihmettelen ääneen miksi se tollo ei lue vuosia vanhoja ketjuja, joissa itse olen yrittänyt tietoa etsiä.
--- Lainaus päättyy ---
Alat päästä jyvälle! Thumb
hartsakoski:
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 20.06.2019 kello on 22:32 ---Käyn huomenna ostamassa väärän paneelin ja siihen sopimattoman säätimen. Kytken ne myöhemmin paikoilleen, mitä omalla järjelläni ymmärrän. Sitten monta vahinkoa ja kokemusta rikkaampana snobbailen tietämykselläni ja kerron kysyjille muutamalla sanalla kysyttyä asiaa, mutta en kerro tarkemmin mitä mikäkin hieno englannin sanasta väännetty suomalainen sana tarkoittaa.
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän se menee,tästäkin aiheesta on saatu väännettyä niin vaikea,että pitänee suorittaa tutkintoja ydinfysiikan alalta ennenkuin uskaltaa paneeleja ostamaan >:D
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 20.06.2019 kello on 17:54 ---Tämä aurinkokennot osio on mennyt semmoseksi, että se joka meinaa aurinkokennot kulkimeensa asentaa, on pää pyörällä. Voisikko joku vääntäjistä yksiselitteisesti kertoa millaset kennot, miten kytketään, mikä säädin ja mihin sähkö kulkimessa syötetään. Kennojen kiinnitys on käyty läpi aikaisemmin. Joku voi aivan oikeasti tarvita opastusta. Itse en laita kennoja kulkimeen, laitoin lisää akkuja. Ja mökillä on kennot olleet jo yli kaksikymmentä vuotta.
--- Lainaus päättyy ---
167 sivua on juttua ja ei löydy?
Säätimistä ja tekniikasta seuraavassa kohtuu kattava juttu. Eikä tarvinnut kaukaa etsiä kun viereinen keskusteluketju.
https://karavaanari.org/index.php/topic,14144.0.html
Paneleita joku ehdotti uudenmallisia tehokkaampia tässä ketjussa. Niistä ei kokemusta mutta kuulemma hyviä ja jopa edullisia.
Eri kulkimissa kai kytketään eri paikkaan, ei siitä ole yleispätevää sääntöä.
Omassani on EBL99 jossa on kytkentäpaikka. En ole siihen kytkenyt vaan suoraan akkuun.
Tällöin en näe asunto-osan mittarista latausta paneelista, sen näyttää erillinen MT-50
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta