Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (494/534) > >>

K.E.V:
Tuon noste ja lentoprofiilin on useahko todennut jo skidinä kun "leipiä" heitteli. Ilmeisesti ei kaikki. Eikä kaikki litteä lennä

88k5:
Noste on eri asia kuin nostovoima (jos viitataan lentokoneen siipeen). Siiven nostovoima perustuu pääosin yläpinnan jättämään alipaineeseen väliaineessa - katonsuuntaisella panelilla ei alipainetta synny, varsinkin kun "siiven alapintakin" puuttuu, joka tuottaa kolmanneksen nostovoimasta..

Noste perustuu pelkästään kappaleen tilavuuteen, gravitaatioon ja tiheyteen vs. väliaine. Eli on yhtä suuri, mutta suunnaltaan vastakkainen, kuin kappaleen syrjäyttämän neste- tai kaasumäärän paino. Ei siis mitenkään liikkeeseen kuten nostovoima.

Karabiilisti:
terit on termejä mutta olen nähnyt miten auton katolla oleva jäälaatta lähtee lentoon ja nousee korkealle....miksei siis aurinkopaneeli....

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 29.05.2019     kello on 22:03 ---terit on termejä mutta olen nähnyt miten auton katolla oleva jäälaatta lähtee lentoon ja nousee korkealle....miksei siis aurinkopaneeli....

--- Lainaus päättyy ---

Harvempi jäälaatta on liimattu kiinni kattoon...

palokurki:

--- Lainaus käyttäjältä: Rölli - 25.03.2019     kello on 18:15 ---kohtalaisen ok setti ja ebl ei tiedä mikä säädin kunhan se on siell... oikee mppt säädin tuo sulle noin 30% enempi tehoo eli toi maks virta minkä paneeli tuottaa nousee reiluun 10 Amppeeriin

--- Lainaus päättyy ---
Ajelen parin päivän päästä Kärkkäisen ohi, joten taidan ostaa sen 160 watin paneelin kaikkine caravan-kilkkeineen. Näyttäisi taas olevan jonkinlaisessa tarjouksessa.

Kysyn vielä, että pitääkö sen lataussäätimen jälkeen johto vetää siihen EBL-laitteeseen vai akuille? Sillä kysyn, kun tällä saitilla on paljon kuvia akkukytkennöistä ym. vaikka käsittääkseni EBL:ään kytkiessä en asentaessani edes tule näkemään koko akkuja.
Korjatkaa jos olen ihan väärässä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View