Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkokennot.

<< < (49/534) > >>

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: JEE -  6.04.2011     kello on 21:59 ---Kyllä semmosiaki löytys.Meinaan möksällä ois vanha vedettävä seinäkello ja pari punnuksilla toimivaa ;D ??? ::)

--- Lainaus päättyy ---

Minulla on mökillä aurinkokello. Aikahan katsotaan siitä varjosta, kiinnittäisi kennon siihen varjoon, silloin se pyörisi mukana.  ::)

JEE:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä -  6.04.2011     kello on 22:43 ---Minulla on mökillä aurinkokello. Aikahan katsotaan siitä varjosta, kiinnittäisi kennon siihen varjoon, silloin se pyörisi mukana.  ::)

--- Lainaus päättyy ---

Palaa se lamppu näköjään sielläki.Hieno väläys ja yksinkertanen,mutta on yks onkelma.
En vaan tierä  liiman nimee? ;D ;D ;D ;D ;D

joo o:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä -  6.04.2011     kello on 22:38 ---Kokeileppa nyt vaikka piruuttasi, kun sinulla on nykyaikainen kenno, mitä se tuottaa kun käännät sen aurinkoa kohti ja vertaa sitten kuinka tuottaa kun on taivasta kohti (katto asennus). Olisi mukava tietää faktaa.  :o

--- Lainaus päättyy ---

Kokeilen ja keroon tuloksista sitten. Alku tuntuma on nyt, että pilvisellä säällä (aurinko ei ole näinäpäivinä näyttäytynyt) ainakin suunta on tärkeä, ampperimittari reakoitsee heti kun panelia käänteli :)

joo o:
Lataako muilla täysin pilvisellä säällä aina vaan 6 - 7 A ::)
Minun laadukas paneeli tuottaa tänään, kun aurinkoa ei näy pilviverhon lävitse oleenkaan ja paneelia kääntelemällä max oli 0,8 A. Yksin kun käänteli niin täyttä varmuutta ei saanut mutta luulen, että tällä säällä 0,9 - 1,0 A ei ylity?

Lisätty: Akku ei ottanut enempää vastaan, oli lähes täysi.

joo o:
Kuka suomentaa mitä seuraavien viestien kuvat kertovat latauksesta?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View